מדדים ומחקרים

המתנות לחגים זינקו בענק, זה מה שהעניקה השיאנית

מחקר חדש חושף זינוק בשווי מתנת החג בעבודה: עלייה של 59% בשווי מתנת החג בהייטק תוך ארבע שנים, עורכי הדין ממשיכים לאחוז בתואר המרוויחים הגדולים, שיאנית המתנות העניקה לעובדיה לילה במלון בשווי 1,800 שקלים
כפיר אדר |  1
מתנות לחג (צילום pixabay ,freepik)
פלטפורמת המתנות BUYME חושפת בסקר חדש כי בארבעת השנים האחרונות נרשמה עלייה של 59% בשווי מתנת החג בחברות ההייטק הגדולות ו-64% עלייה בחברות הסטארט-אפ. עורכי דין יקבלו לראש השנה את המתנות היקרות ביותר, בשווי ממוצע של 712 שקל, השנה בחרו העובדים לממש את מתנת החג שלהם עם חוויות קולינריות.
מבדיקה שנערכה לקראת ראש השנה 2021 בקרב אלפי חברות, נמצא שממוצע שווי מתנת החג מהמעסיק עומדת על 547 שקל. התחרות בענף ההייטק והמחסור בעובדים דוחף חברות לפנות בהצעות מפתות לעובדים, ביניהם שכר גבוה, תנאים נוחים ומתנות ושי לחג מפנקים. כך, בעוד שהשווי הממוצע של מתנות ראש השנה בחברות ההייטק המסורתיות עמד לפני ארבע שנים על 350 שקל, השנה נרשמה עלייה של יותר מ-59%, כשממוצע המתנות עומד על 556 שקל. ומה לגבי חברות ההזנק או בשמן המוכר יותר – הסטארט-אפים? גם בהן העובדים השנה ישמחו מאוד, שכן שווי המתנה הממוצע השנה עומד על 492 שקל, עלייה של כ-64% בשנים האחרונות.
ראש השנה לעומת פסח
מבין חברות הייטק והסטארט-אפ שבוחרות להעניק שי לחג בשני מועדים במהלך השנה – בראש השנה ובפסח, במהלך 2021 החברות "המסורתיות" העניקו שי לחג בשווי גבוה יותר (7%) בתחילת השנה העברית. מנגד, חברות הסטארט-אפ פינקו את עובדיהם בשווי מתנה גבוה יותר כמתנה לחג הפסח (6%).
 המרוויחים הגדולים של החג הם עורכי הדין
גם ב-2021 נראה שאלה לא עובדי ההייטק שמתוגמלים במתנות היקרות ביותר בראש השנה, אלא דווקא עורכי הדין ועובדי המגזר הפיננסי, שזוכים בממוצע למתנות חג בשווי של 712 שקל ו-674 שקל בהתאמה. במקום השלישי עובדי חברות ההייטק ה"מסורתיות" שיקבלו השנה מתנות בשווי ממוצע של 556 שקל; תחום השיווק והפרסום מוצב במקום הרביעי והמכובד עם שווי מתנת חג בגובה 540 שקל; ובמקום החמישי עובדי הסטארט-אפים עם שווי מתנה ממוצע של 492 שקל.
מי שנותר בתחתית הרשימה הם עובדי תחום התיירות שנפגע קשות במהלך משבר הקורונה, הזוכים לשי לחג בשווי של 312 שקל בממוצע למתנה. המשמעות היא כי עורכי דין מקבלים מתנות בשווי כפול ואף יותר מאשר עובדי התיירות, כשהפער בין המקום הראשון לשישי עומד על כ-128%.
 
מה המתנה הפופולארית ביותר?
את המקום הראשון (31%) תפסו גיפטקארדים למסעדות שף, סדנאות בישול וסיורי יקבים. האופציה השנייה המועדפת ביותר בקרב מעסיקים הינה הענקת מסעות שופינג מפנקים במותגי האופנה המובילים (27%). את המקום השלישי תפסו החוויות מעולמות ה-well-being, לאיזון הגוף והנפש (16%) ובמקום הרביעי והחמישי מתנות מתחום הנופש, ספא, פנאי ותרבות (10%).
במקום האחרון נבחרו סדנאות שונות המאפשרות הזדמנות להתנסות בתחביבים חדשים, שניתן ליהנות מהן גם בתוך הבית עם כל המשפחה (6%). שיאנית המתנות בראש השנה 2021 הינה חברת הייטק אשר השקיעה 1,800 שקל במתנת חג לעובד – שהות מפנקת של לילה במלון, שווי מתנה אשר גבוהה פי ארבעה מסכום המתנה הממוצע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המתנה שלי
    שולי 08/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלתי 120 שקל באסה
    סגור