רכב
מהפכה בתחבורה בישראל: אלו תחנות הדלק החדשות שיקומו
מפחיתים את זיהום האוויר בערים ועושים צעד נוסף למעבר לתחבורה כבדה נקייה: משרד האנרגייה והתשתיות מקצה 90 מיליון שקל להקמת פרויקטים להפחתת השימוש בסולר בתחבורה הכבדה. המשרד יתמוך בהקמת תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס וכן ברכישת משאיות ואוטובוסים המונעים בגז טבעי המשמעות: התחנה תתחיל לעבוד ביום בו תקום
משרד האנרגייה והתשתיות, באמצעות מינהל הדלק והגז, ממשיך בקידום תחבורה נקייה וירוקה ומעבר לשימוש בתחליפי דלקים, בהמשך להחלטת הממשלה על הפחתת התלות הישראלית בנפט בתחבורה. בימים אלה מוציא המשרד קול קורא לסיוע בהקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי דחוס (גט"ד) ורכישת כלי רכב המונעים בגט"ד ונוסף על כך, לראשונה, מציע סיוע ברכישה של אוטובוסים המונעים בגז טבעי דחוס.
המשרד הקצה מתקציבו כ-90 מיליון שקל לטובת התמיכה: עבור ההשקעה בהקמת התחנה ניתן לקבל מענק של עד 4 מיליון שקל ולא יותר מ-90% מהיקף ההשקעה. עבור רכש של כלי רכב המונע בגז ניתן לקבל סיוע של עד 200 אלף שקל. הקול קורא מכוון לציי משאיות כבדות, לסקטור פינוי האשפה העירוני ברשויות המקומיות ולאוטובוסים, ומורכב משלושה מסלולים:
מסלול א' - מיועד לגופים המבקשים להקים תחנת תדלוק קבועה או ניידת בגז טבעי דחוס. מסלול ב' - מיועד למשאיות אשפה וציי רכב כבד גדולים. מסלול ג' - מיועד לאוטובוסים. הקול קורא מעודד הגשה של פרויקטים משולבים - הקמה של תחנה ורכישה של כלי רכב אותן התחנה תשרת. המשמעות היא שהתחנה תחל לעבוד כבר ביום בו תקום.
בישראל הוקמו עד כה 13 תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס וכבר כיום נהנות ערים רבות במדינה ממאות כלי רכב כבדים (אוטובוסים ומשאיות) המונעים בגז טבעי, אשר מזהמים פחות את הסביבה והרבה יותר שקטים בנסיעתם.
משרד האנרגייה והתשתיות פועל בכל עת לקדם את המעבר של המשק בישראל למקורות אנרגייה חליפיים, נקיים יותר, וכן לשימוש באנרגייה מתחדשת. בתחום התחבורה הכבדה המטרה היא להחליף את הסולר המזהם שבו עושים שימוש זה עשרות שנים. הטכנולוגיות השונות מתקדמות בקצב מהיר. עם זאת, הגז הטבעי כיום הוא עדיין אחת החלופות הזמינות והכלכליות ביותר לדלקים אלה בסקטור התחבורה הכבדה. משאיות המונעות בגז טבעי פולטות פחות מזהמים ממשאיות הפועלות על סולר וכן שקטות יותר. כמו כן, חלופת הגז הטבעי תאפשר לרשויות מקומיות וציי רכב לחסוך מיליוני שקלים בהפחתת עלויות הדלקים. צעד זה יאפשר להוריד את זיהום האוויר בצורה משמעותית ויביא לכך שאזרחי ישראל יוכלו לנשום אוויר נקי ובריא יותר.
מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגייה והתשתיות, חן בר יוסף: "משאיות אשפה ומשאיות חלוקה וכן אוטובוסים עירוניים, הם חלק בלתי נפרד מהתחבורה העירונית הצפופה, זו שפולטת חלק ניכר מהזיהום שאנחנו נאלצים לנשום. אם בתחום הרכב הפרטי מוביל משרד האנרגייה את התשתיות לטעינה חשמלית כדי שלכל הנהגים תהיה וודאות שיש איפה לטעון, בתחום התחבורה הכבדה ההתקדמות יותר איטית".
עוד ב-
עוד הוסיפה: "לכן, במקביל לקידום מערכות טעינה לאוטובוסים מבוססי חשמל, יוצא מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות במכרז לתמיכה והאצה מהירה של תחנות תדלוק בגז טבעי. תחנות אלה יאפשרו גם הפחתה משמעותית של פליטות במרחב העירוני, יקדמו שימוש באנרגיה כחול לבן, הגז הטבעי, וכמובן יפחיתו את הרעש בעת נסיעת המשאיות האלה מתחת לבתים של כולם".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה