בעולם

אופ"ק הודיעה: קיצוץ באספקת הנפט, בכמה יעלה הדלק?

ארגון הנפט אופ"ק הודיע על קיצוצים באספקת הנפט העולמית. קיצוץ התפוקה מגיע על רקע השיא השלילי של מחיר חבית נפט ששבר שיאים, והגיע למחיר הנמוך ביותר זה 15 חודשים
מערכת ice |  1
הנפט מזנק (צילום pixabay)
על רקע היחסים המתוחים בין סעודיה לארצות הברית עקב הסכם הפיוס הסעודי-איראני בחסות סינית, סעודיה הודיעה עם שאר החברות בארגון הנפט אופ"ק על קיצוצים באספקת הנפט שצפויים לפגוע גם בארצות הברית וגם בכלכלה העולמית.
במסגרת הקיצוצים הודיע ארגון הנפט כי תקוצץ התפוקה ותגיע לסך כולל של כ-1.16 מיליון חביות ליום. הקיצוץ צפוי להימשך עד סוף השנה הנוכחית. נזכיר, כי גם בחודש נובמבר האחרון הודיעו הסעודים על הורדת ייצור חביות נפט ל-2 מיליון ביום.
לצד לסעודיה, מדינות נוספות הנמצאות בארגון כמו: עיראק, איחוד האמירויות, כווית, עומאן, אלג'יריה ורוסיה יורידו את תפוקת הנפט היומית שלהם. בחודש שעבר מחיר חבית הנפט שבר שיאים והגיע למחיר הנמוך ביותר שהיה ב-15 חודשים האחרונים. זהו צעד הכרחי לארגון שמטרתו לייצב את שוק הנפט ואת המחירים.
כזכור, מאז החלה מלחמת רוסיה אוקראינה שוררת מתיחות רבה בין הסעודים לבין האמריקנים על רקע הסנקציות של מדינות המערב על רוסיה, ועל קיצוץ חביות הנפט שרוסיה מייצאת עקב קיצוצים אלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברגע שעולם הרכב יעבור לרכב חשמלי
    Mtlk 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שעולם הרכב יעבור יותר ויותר לעולם הרכב החשמלי.ככה יקטן במידה מסוימת כוחם של הארצות המפיקות.
    סגור