רכב

האוטובוסים בישראל מזיקים לבריאות? הכימיקל המסרטן שגורם לסערת ענק

בחברות אגד ודן למדו על הפרשה של BYD שהודתה כי נמכרו ליפן אוטובוסים עם כימיקל שנאסר לשימוש לפני 15 שנה. החברות הבהירו: "עומדים בקשר עם היצרן באמצעות היבואן בארץ כדי לקבל מידע נוסף"
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית
גם הנוסעים בישראל בסכנה? יצרנית האוטובוסים הסינית BYD, שאוטובוסים חשמליים שלה נמצאים גם בכבישי ישראל, הודתה בשימוש בכימיקלים מסרטנים בעת הייצור של אוטובוסים חשמליים שאמורים להיות משווקים ביפן חרף העובדה שהשימוש בהם נאסר כבר ב־2008.
יצרנית הרכב היפנית הינו הודיעה בשל זאת על ביטול עסקה עם BYD, שמצדה כבר הודיעה כי תבדוק האם גם בתהליכי היצור של מכוניות הנוסעים שלה שנמכרות ביפן ואפילו כבר נוסעות על הכביש, היה שימוש בכימיקל המדובר.

אותו כימיקל הוא כרומיום הקסוולנט שמשמש למיגון החלודה בחלקים מסוימים של האוטובוסים, זו תרכובת רעילה בריכוזים גבוהים ולכן נאסרה בשימוש לפני כ-15 שנה.  על פי הצהרת BYD יפן: "פעולות רגילות שבוצעו לאחר יצור הרכבים אינן משפיעות על הנוסעים, הנהגים או צוותי התחזוקה" ציינה BYD אבל הדגישה כי: "הרכבים שסופקו יעברו תהליך של ניקוי רעלים ולאחר מכן יגרטו תוך הימנעות מפגיעה באיכות הסביבה".
יש לציין שבכל הנוגע לזווית הישראלית, BYD משמשת שתי חברות ענק בתחבורה הציבורית, אגד ודן. לאגד 124 אוטובוסים חשמליים פעילים של BYD, כאשר היא ממתינה לעוד 50 שצפויים לנחות בקרוב בארץ. חברת דן רכשה לאחרונה 20 אוטובוסים חשמליים של המותג הסיני.
שלמה מוטורס, יבואנית BYD מסרו בתגובה: "אנו לא מכירים ולא קשורים לנושא היפני המוזכר. האוטובוסים מתוצרת BYD המיועדים לשוק הישראלי עומדים בכל הוראות הדין ותואמים לסטנדרטים ולתקינה האירופיים".
מחברת דן נמסר בתגובה: "נכון לעכשיו אין אוטובוסים מסוג זה בתפעול החברה. בהמשך יעשו כל הבדיקות בטרם יעלו על הכביש. למען הסר ספק, האוטובוסים לא יכנסו לשירות עד שלא נשלים את הבירור ונוודא שאין כל חשש בריאותי".
אגד מסרה: "האוטובוסים שנרכשו מחברת BYD עומדים בתקינה האירופית, בטוחים לנסיעה בישראל ואין חשש לפגיעה בנוסעים. למרות זאת, אנו עומדים בקשר עם היצרן באמצעות היבואן בארץ כדי לקבל מידע נוסף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה