רכב

בעל מניות גדול בטסלה קורא להדיח את מאסק: "אין מנכ"ל עובד"

ליאו קוגואן, אחד מבעלי המניות הפרטיים הגדולים ביותר של טסלה, קרא לשינוי מנהיגותי בחברה: "אילון הוא בסך הכל שכיר. הוא עובד שלנו. אילון היה האב הגאה וכעת כשטסלה גדלה - צריך מישהו פרגמטי, כמו טים קוק"
מערכת ice |  2
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
משקיעי טסלה מתחילים לתהות האם המנכ"ל אילון מאסק הוא עדיין האיש הנכון להוביל את החברה. כשרוב תשומת הלב של מאסק מתמקדת בטוויטר, שאותה הוא מטלטל בעקבות השתלטותו בעלות של 44 מיליארד דולר על הפלטפורמה בסוף אוקטובר, גוברים הספקות לגבי יכולתו להוביל ביעילות את יצרנית הרכב החשמלי. העובדה שהוא מכר כמויות עצומות של מניות טסלה האישיות שלו השנה לא בדיוק עוזרת, שכן מניית יצרנית הרכב צללה בכ-61% מהשיא שלה בסוף השנה שעברה. זה כולל מכירת מניות בשווי 3.6 מיליארד דולר שהוא חשף ביום רביעי האחרון.
מאסק צייץ באפריל, לאחר שמכר 4.4 מיליון מניות תמורת 4 מיליארד דולר, "לא מתוכננות מכירות נוספות של TSLA אחרי היום". ביום רביעי, ליאו קוגואן, אחד מבעלי המניות הפרטיים הגדולים ביותר של טסלה, קרא לשינוי מנהיגותי, וצייץ: "אילון נטש את טסלה ולטסלה אין מנכ"ל עובד. טסלה זקוקה וראויה למנכ"ל במשרה מלאה".
קוגואן אמר שמישהו שממוקד יותר בצד התפעולי של החברה, בדומה לטים קוק באפל, צריך להשתלט על טסלה. "אילון הוא בסך הכל שכיר", הוא הוסיף. "הוא עובד שלנו. אילון היה האב הגאה וכעת כשטסלה גדלה - צריך מישהו פרגמטי, כמו טים קוק". דבריו של קוגואן עמדו בניגוד מוחלט לאל שהוא עצמו אמר בינואר, כאשר דיבר בהתלהבות על עתידה של חברת הרכבים החשלמיים. באותה התקופה, לטסלה היה שווי שוק של 1.2 טריליון דולר והיא דורגה בין החברות בעלות הערך הרב ביותר בעולם. ביום רביעי, שווי השוק שלה ירד מתחת ל-500 מיליארד דולר, לראשונה מאז 23 בנובמבר 2020. "עבור המשקיעים, השעון מתקתק. התסכול נבנה בצורה מסיבית, ונראה שמאסק מפיל את עצמו ולא נסוג אחורה", אמר דן אייבס, אנליסט ב-Wedbush Securities. אייבס מאמין שמאסק שילם יותר מדי עבור טוויטר, למען הדיוק בכ-20 מיליארד דולר יותר מהמחיר ההגיוני והיה צריך לנצל את מניות טסלה שלו כדי לשלם עבור הרכישה. "אחד החששות הגדולים יותר של המשקיעים, הוא שמאסק משתמש בטסלה כמכשיר כספומט", אמר אייבס. "זו הייתה פגיעה משמעותית במניה של החברה".
חשש נוסף הוא, שהנטייה הנתפסת של מאסק לאמונות הימין הקיצוני בטוויטר עלולה להיות מתורגמת לכך שרוכשי מכוניות הנוטים שמאלה נמנעים מטסלה. אין ספק שיהיו להם יותר אפשרויות, כאשר יותר יצרניות רכב ייכנסו למרחב הרכב החשמלי. S&P Global Mobility חזתה לאחרונה כי נתח השוק של טסלה בארה"ב יירד מ-65% השנה אל מתחת ל-20% עד שנת 2025. גארי בלאק, שותף מנהל בקרן Future ובעל מניות בטסלה, צייץ ביום רביעי על מאסק: "הוא יבין בקרוב (אם לא כבר) שהדעות הפוליטיות המקוטבות שלו, פוגעות בתפיסות הלקוחות לגבי טסלה. הלקוחות לא רוצים שהמכוניות שלהם יהיו שנויות במחלוקת. הם רוצים להיות גאים לנהוג בהן ולא נבוכים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מאסק
    אלכס 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשגאונים נתפסים בחדלונם. השגעון שלו הפך משקיעים נבוכים, שניתלו, באילנות הזויות.
    סגור
  • 1.
    טמבלים מתמקדים במניה במקום בעסק.
    א 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה כחברה משגשגת ועם עתיד מזהיר. המניה כושלת יחד עם שאר שוק ההון.
    סגור