רכב

טסלה השיקה את המשאית שלה - באיחור של 3 שנים

עדיף מאוחר מאשר אף פעם: "כמות הדרמה העצומה בין לפני חמש שנים לעכשיו היא מטורפת", אמר מאסק, "קרו הרבה בעולם, אבל הנה אנחנו כאן"
מערכת ice | 
המשאית של טסלה (צילום טסלה)
השבוע, חמש שנים אחרי שנחשפה ושלוש שנים אחרי שהייתה צפויה לצאת לשוק, טסלה סוף סוף שחררה את המשאית החשמלית שלה. באופן דרמטי במיוחד, כיאה למנכ"ל - אילון מאסק, הסמיטריילר החדש נחשף במהלך אירוע ששודר בשידור חי ביום חמישי על ידי נסיעה של המנכ"ל עצמו בשטחים ששייכים לטסלה. מאסק יצא מהתא של המשאית אל הקהל המריע ואז מיד התחיל להתנצל.
"סליחה על העיכוב," אמר מאסק. "כמות הדרמה העצומה בין לפני חמש שנים לעכשיו היא מטורפת", הוא אמר. "קרו הרבה בעולם, אבל הנה אנחנו כאן". חברת פפסיקו, שהזמינה 100 מהמשאיות כשהוכרז עליהן, אישרה שהם הנמען הראשון של כלי הרכב הזמינים כעת. כעת, פפסי מצפה לקחת 15 מהמשאיות החשמליות ולהציב אותן במפעל שלה במודסטו, שבקליפורניה, עד סוף השנה.
הגילוי הנוצץ לא יכול היה להגיע בזמן טוב יותר עבור טסלה. חברת המכוניות החשמליות ראתה את הצניחה של מניותיה בחודשים האחרונים, בעיקר בגלל התחרות המוגברת של יצרניות רכב מסורתיות יותר, שנכנסות לתחום ה-EV וחששות מפני המשך הנפילה של טוויטר, אותה רכש מאסק ב-44 מיליארד דולר לא מזמן.
הסמיטריילר של טסלה הוא אחד הבודדים שנבנו כ-EV מהיסוד. החברה טוענת שהמשאית יכולה לנסוע 750 ק"מ בטעינה בודדת, להאיץ מ-0 ל-90 קמ"ש תוך כ-20 שניות ולהטעין כ-70% מהסוללה שלה תוך שעה. כל זה מתאפשר, בין השאר, על ידי ארבעה מנועים עצמאיים על הצירים האחוריים של המשאית. "זה נראה כמו פיל שזז כמו ברדלס", אמר מאסק.
יש רק דבר אחד שטסלה ומאסק לא הגיבו עליו: המחיר. בעבר, טסלה אמרה שהוא יתחיל בסביבות 150,000 דולר, עם גרסאות לטווח ארוך יותר בעלות של כ- 180,000 דולר. נתוני התמחור הללו מתחילים להיות מסובכים יותר, כאשר מתחילים לקחת בחשבון זיכוי מס ותמריצים אחרים שהשתלשלו מול קונים מסחריים כמו פפסי. במקרה של פפסי, נראה שסוכנות לבריאות ציבורית מקומית בשם The California Air Resources Board תממן מחצית מהמהלך של החלפת המשאיות הישנות שלה ב-15 משאיות טסלה.
כמו המוצרים האחרים של טסלה, העיצוב האסתטי של הסמיטריילר חורג מהמוסכמות. ההגה יישב במרכז תא הנוסעים ולא בצד שמאל או ימין. מסכי מגע מעוטרים יהיו משני צידי הנהג. ובעוד שמאסק לא הזכיר נהיגה אוטונומית במהלך האירוע, הוא הציע בעבר שירצה להציג צורה כלשהי של יכולות נהיגה עצמית בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה