רכב

יבואנית הרכב תפצה במאות אלפי שקלים לקוח וזו הסיבה

לקוח רכש מ'דרים קארס' שני רכבים בייבוא אישי, שלהבדיל מייבוא מקביל הרכב נרשם ומיועד כבר מחו״ל על שם הלקוח. הנתבעת סיכמה עימו מחיר סופי לכל רכב ובפועל הקטינה חשבוניות ודיווחה פחות לכאורה, כעת בתביעה שהגיש נגד דרים קארס זכה בפיצוי משמעותי
כפיר אדר | 
קיה מורידה מאות אלפי רכבים מהכביש (צילום אינסטגרם)
פסק דין של בית משפט השלום בבת ים, העניק ליוחאי תירוש, בעלה של חברת הכנסת לשעבר רונית תירוש, מאות אלפי שקלים מחברת דרים קארס בע״מ מתל אביב הנתבעת בבעלותו של נועם טאוזר לייבוא אישי של שני כלי רכב, לאחר שהתביעה שהגיש נגדה התקבלה ונפסק לו פיצוי.
על פי התביעה, הנתבעת החתימה את תירוש על הסכמים וסכום עסקה סופי לכל רכב. אך שנתיים לאחר קבלת הרכבים ולאחר חקירה של המכס, כנגד טאוזר מול בית המכס האירופי בבריסל נמצא שהחשד של הנמכת חשבוניות בחו״ל על שם הלקוח התברר כנכון. נכתב כי "המטרה של הנתבעת הוא להגדיל הרווח שלה על פני תשלום מס אמת לפי שווי הרכב". 

כך למעשה, על שני רכבים חויב תירוש בלא כל ידיעה מדוע על סך של 104,000 שקל מס אמת. תירוש פנה לנתבעת וטאוזר להבהרות ולא נענה. ועל כן תבע בהתאם את הפרש מס האמת בגלל שיש לו הסכם חתום ״לסכום סופי״. ההסכם קבע כי רק אם יהיו עליות מס עד אספקת הרכבים יישא בהם הלקוח. עליית מיסים לא הייתה אלא הנמכת חשבוניות על ידי הנתבעת ומצג שווא למכס. 
הלקוח הגיש תביעה, זימן את נציגי מכס אשדוד ואת עמילי המכס של הנתבעת. התביעה התקבלה כאשר במסגרת המשפטית נקבע כי הנתבעת (שלא אחזה בשנים הרלוונטיות ברישיון מתווך ייבוא אישי כלל) עברה על נורמות משפטיות מחייבות בחוק הייבוא האישי (חוק רישוי ומקצועות בענף הרכב, 2016). התביעה כנגד הנתבעת התקבלה והיא תשלם לתובע סך של 104,482 שקל בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד מועד התשלום בפועל. בנוסף תשלם הנתבעת את האגרה, כפי ששולמה ותישא בהוצאות משפט בסך 2,500 שקל ובשכר טרחת עורך דין בסך 15,000 אלף שקל.
בייבוא רכבים בייבוא אישי ומקביל להקפיד על הסכם בכתב, ערבות בנקאית מהמתווך עד קבלת הרכב ורישומו בפועל (חובה ולא המלצה בחוק הרישוי) והכי חשוב לעבוד מול מתווך המצוין ברשימת מתווכים עם רישיון. עורך הדין יניב אלבז ייצג את התובע, את הנתבעים ייצגה עו״ד קליה ליפקין (אחות של מר טאוזר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה