רכב
משרד התחבורה חונך נתיבי תחב"צ חדשים באזור המרכז
לאחר חודשי עבודה רבים, משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל השיקו היו נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בכבישים 444 ו-471, בנוכחות מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק
היום (ראשון) משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל חנכו נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בכבישי 471 ו-444. מדובר בשני נתיבים חדשים לגמרי עבור תחבורה ציבורית וזאת לצד נתיב לתנועת רכבים פרטים במטרה לקצר את זמן הנסיעה במקטעים הללו.
האורך הכולל של הנתיבים הללו עומד על חמישה קילומטרים ואלו מתחילים בכביש 471 במחלף נחלים ועד כביש 444 לכיוון מזרח. בכביש 444 הם ממשיכים עד צומת 483 למחלף קסם לשני הכיוונים. עלות הנתיבים עומדת על מעל ל-220 מיליון שקלים ומטרתם גם לעוד שימוש בתחבורה ציבורית ולאפשר נסיעה רצופה ומהירה.
כמו כן, ספציפית במסגרת הפרויקט בכביש 471, שעלותו עמדה על 75 מיליון שקלים, הורחב הגשר מעל למסילת הרכבת ונסללו נתיבים לירידה לכביש 6 אשר אמורים לקצר את זמן הנסיעה.
לצד נתיבי התחבורה הציבורית שנסללו בכביש 444, הורחב הגשר שמעל לנחל רבה והוסדרו הצמתים של כביש 483 וצומת המרץ. כמו כן, הוקם צומת מחבר בין הכביש לפארק העסקים נצבא סיטי בעלות של 146 מיליון שקלים.
כאמור, הנתיבים נחנכו הבוקר בטקס בהשתתפות מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, מנכ"ל חוצה ישראל שנבך, ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה ונציגי הקבלן ונוספים. מנכ"לית משרד התחבורה בירכה: "הנת״צים החדשים ממשיכים את המהפכה של משרד התחבורה, ותומכים במדיניותו לעודד תחבורה ציבורית. הנתיבים הללו, בעורקי תחבורה בין-עירוניים באזור המרכז, ישפרו את מהירות הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת אמינות השירות לציבור הנוסעים. המשרד ממשיך בקידום נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית".
עוד ב-
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך הוסיף: "שני נתיבי התחבורה הציבורית שנפתחו לתנועה הם בשורה חשובה לציבור וצעד נוסף ביישום מדיניות פיתוח ועידוד נסיעה בתחבורה ציבורית. חוצה ישראל גאה להוביל את המהפכה התחבורתית לשיפור חווית הנסיעה של תושבי ישראל. נתיבי התחבורה הציבורית יפחיתו את תנועת כלי הרכב הפרטיים ובכך את עומסי התנועה ויאפשרו נסיעה רצופה, יעילה ומהירה."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(30):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
21.נתיב ציבורי וכל הציבור נוסע בו. נתיב חרתה כמו כל דבר פה (ל"ת)יוד 11/2022/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
20.עשר שנים מסדרים את כביש החוף,תביאו את הסינים לפה כבר (ל"ת)תת 11/2022/02הגב לתגובה זו3 0סגור
-
19.כמה זמן אתם תקועים בכביש 2 ? הזויאורח 11/2022/01הגב לתגובה זו2 0עבודה בעיניים בדיוק לפני בחירות. מילארדים הלכו לטימיון על הקו האדום . מירב גוזרת סרטים על פרוייקטים של כץ ורגב כולל כביש 16 מירושליים שתחילתו לפני 9 שנים.סגור
-
18.התכנון החל לפני 2016איש 11/2022/01הגב לתגובה זו1 0בתור אחד המעורבים אומר שהתכנון החל בכלל בחברת נתיבי ישראל עוד ב 2016 , כך שכל קשר בין הגברת המנכלית לפרויקטים מקרי בהחלט וראוי היה להזכיר את יזראל כץ שבתדופתו החל הע יין......סגור
-
היה תכנוןציבלה 11/2022/02הגב לתגובה זו0 0אבל לא היה ביצוע, בתקופת הליכוד. כי תא מצאו קבלן עם מלאי שמפניות ורודותסגור
- טען עוד
-
17.מדוע לא משחררים את הפקק באיילוןויק 11/2022/01הגב לתגובה זו1 0עיקר הבעיה במחלף השלום יש נתיבים סגורים. יש להתמקד באזור ולשחרר את המחלף.סגור
-
16.עבודה בעינייםשמעיה 11/2022/01הגב לתגובה זו2 0שלא יעבדו עליכם. נת"צים אלו נתיבים שאזרחי ישראל מממנים בכדי ששכבה של מורמים מעם תוכל לנסוע בהם בנפרד משאר העם. נוסעי התחבורה הציבורית הם בסך הכל נספחים לשכת המיוחסים.סגור
-
15.רק המרכזדוד 10/2022/31הגב לתגובה זו1 0נראה לי שכל המכובדים גרים במרכז ולכן אין שום התייחסות לחלקי הארץ האחרים. אז שימו לב המון אנשים גרים מחוץ למרכז וגם להם מגיע שרות תחבורהסגור
-
דווקא הגיוני מאודענבל 10/2022/31הגב לתגובה זו0 0הצורך בנת"צים קיים איפה שיש עומס. במרכז הארץ, איפה שיש פקקים כמעט מסביב לשעון, אף אדם שפוי לא יבחר לנסוע באוטובוס אם האוטובוס לא יסע מהר יותר מהרכב הפרטי. במקומות בהם התנועה זורמת זה פשוט לא משנה.סגור
-
14.לאסורעדי 10/2022/31הגב לתגובה זו10 0צריך לאסור על אוטובוסים לעקוף אוטובוס אחר על ידי כניסה לנתיב המיועד לרכב פרטי כי זה מאט עוד יותר את התנועה.סגור
-
מפתיעדוד 10/2022/31הגב לתגובה זו0 0צודקסגור
-
13.תלכו לעזאזלמאור 10/2022/31הגב לתגובה זו4 3מנסים להכריח אנשים לסוע באוטובוסים אנשים רוצים לסוע עם האוטו שלהם !!!!!! הוספתם עוד פרקים מיותרים !!!!!!סגור
-
ואני רוצה מסוק פרטי שמותר להתנייד איתו בעיר. אז מה?ענבל 10/2022/31הגב לתגובה זו0 1המשמעות של חיים בציוויליזציה היא החובה הבלתי נמנעת להתחשב אחד בשני. אי אפשר להרשות את המשך השימוש הנרחב ברכב פרטי כי המשמעות היא שאנשים אחרים לא יוכלו לזוז בכלל מרוב צפיפות.סגור
-
12.נת"צרפאל 10/2022/31הגב לתגובה זו2 0קודם שיאכפו את הנת"צ...אז יהיה נת"צ לתחבורה ציבורית...ולא ציבורי לכלל הרכביםסגור
-
11.מה עם מסלול לאופנייםיויו 10/2022/31הגב לתגובה זו0 2חהחה..אם היכן שאין אוטובוסים בונים מסלולים לאוטובוסים אז אולי גם לאופניים...הולכי רגל וכו'סגור
-
10.מה עם הדרום (ל"ת)גימי 10/2022/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.החלטה מטומטמתאמת 10/2022/31הגב לתגובה זו4 2הנתיב הכי פקוק במדינה עם תעבורה של מאות אלפי מכוניות ביוםמורידים נתיב עבור 10 מוניות ריקות ואוטובוס אחד ביום. אנשים חכמים חשבו על זהסגור
-
נשמע שצריך להוסיף עוד אוטובוסים. הצעה נהדרת. (ל"ת)פפ 10/2022/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.עוד רעיון עיוועיםאני1 10/2022/31הגב לתגובה זו1 5מתעללים בבעלי הרכב הפרטי תוך שממשיכים לחלוב מהם מיסים.סגור
-
7.מצויין, גם כביש הערבה מחכה להרחבה (ל"ת)יוני 10/2022/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.אין כמעט אוטובוסים, אבל פקקים בשפעמיכל 10/2022/31הגב לתגובה זו3 1בקושי עוברים שם אוטובסים ז(לי לא יצא לראות), אבל את הפקקים שזה עשה - פשוט נורא!סגור
-
בדיוק (ל"ת):-( 10/2022/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.בלי אכיפה רציניתמרים 10/2022/31הגב לתגובה זו1 0הנת"צים משמשים ל"חטוף" את התור של טורי המכוניות שנוסעים כחוק בנתיבים הרגילים.סגור
-
4.מתי יפנימו שהישראלים לא יירדו מהרכב הפרטי?!התוהה 10/2022/31הגב לתגובה זו3 2המשפט האחרון - "נתיבי התחבורה הציבורית יפחיתו את תנועת כלי הרכב הפרטיים ובכך את עומסי התנועה ויאפשרו נסיעה רצופה, יעילה ומהירה.", מתאים רק לאירופה. לא לישראל. לפחות לא בעשור הקרוב. הישראלי מעדיף לעמוד בפקק עם המזגן שלו והמזיקה שלו והפרטיות שלו מאשר להיתקע עם אחרים בתחבורה ציבורית שאיננה מתקרבת לרמת התחבורה באירופה.סגור
-
צודקדוד 10/2022/31הגב לתגובה זו1 1למה שיסע בתחבורה שלטחטת זמנים הם מושג זר שרות לא קיים ,ולכן צפוף , מלוכלך לא מתואם עם סעיפיו השונים)רכבות /אוטובוסים/רכבת קלה/וכ"ד וכל חידוש שמצהירים על כוונה להוסיף מתיישן עוד לפני שסעימו לתכנן . )) (רק לצורך דוגמה זמן ההקמה של הקטע החשמלי של הרכבת לירושלים נמשך פי 4 זמן מן המתוכנן!!!!)סגור
-
כך אמרו גם בהולנד בשנות ה-70 (ל"ת)דוד 10/2022/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מה זה משנהקובי 10/2022/30הגב לתגובה זו2 0גם ככה ישראלים הם חסרי חינוך ואין אכיפה זה יהפוך לנתיב לרכב פרטיסגור
-
2.כמה אוטובוסים בכלל עוברים שם במהלך היום,בשביל זה השקיעומומו 10/2022/30הגב לתגובה זו7 1מאות מליוני שקלים?סגור
-
1.מיותררוני 10/2022/30הגב לתגובה זו8 3ראדי משק התחבורה בארץ ננעלו על הקונספט של נת"ץ וחושבים שזה מה שיפתור או יקל על הפקקים בכבישי הארץ. האם מישהו מהם סקר את הנת"צים וראה כמה שעות ביון הם ריקים בו בזמן שהנתיבים הצמודים להם מתפוצצים מהעומס. אם כבר הוסיפו נתיב, שיאפשרו לרכבים אחרים גם לנסוע עליהם, משאיות, רכבים כבדים ולאו דווקא 2+ או3+ .סגור
-
חשיבה ישראלית ממוצעתפפ 10/2022/31הגב לתגובה זו2 0הישראלי הממוצע בטוח שאנשי מקצוע חייבים להיות מטומטמים או מרושעים כדי לקבל החלטה שהופכת את חייו הפרטיים למעט פחות נוחים. אם מישהו מעוניין באמת להבין למה נת"צים הכרחיים לשיפור התחבורה, כל מה שצריך זה קצת זמן פנוי, רצון טוב וחיבור אינטרנט. ההיגיון המקצועי פשוט וחד-משמעי וגם איש מהשורה יכול להבין אותו. כלומר, אם הוא רוצה. למרבה הצער, ישראלים לא רוצים להקשיב לשום דבר ואף אחד חוץ מעצמם.סגור