רכב

משרד התחבורה חונך נתיבי תחב"צ חדשים באזור המרכז

לאחר חודשי עבודה רבים, משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל השיקו היו נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בכבישים 444 ו-471, בנוכחות מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק
מערכת ice |  30
נתצ 444 (צילום אבי אריש)
היום (ראשון) משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל חנכו נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בכבישי 471 ו-444. מדובר בשני נתיבים חדשים לגמרי עבור תחבורה ציבורית וזאת לצד נתיב לתנועת רכבים פרטים במטרה לקצר את זמן הנסיעה במקטעים הללו. 
האורך הכולל של הנתיבים הללו עומד על חמישה קילומטרים ואלו מתחילים בכביש 471 במחלף נחלים ועד כביש 444 לכיוון מזרח. בכביש 444 הם ממשיכים עד צומת 483 למחלף קסם לשני הכיוונים. עלות הנתיבים עומדת על מעל ל-220 מיליון שקלים ומטרתם גם לעוד שימוש בתחבורה ציבורית ולאפשר נסיעה רצופה ומהירה.
כמו כן, ספציפית במסגרת הפרויקט בכביש 471, שעלותו עמדה על 75 מיליון שקלים, הורחב הגשר מעל למסילת הרכבת ונסללו נתיבים לירידה לכביש 6 אשר אמורים לקצר את זמן הנסיעה. 
לצד נתיבי התחבורה הציבורית שנסללו בכביש 444, הורחב הגשר שמעל לנחל רבה והוסדרו הצמתים של כביש 483 וצומת המרץ. כמו כן, הוקם צומת מחבר בין הכביש לפארק העסקים נצבא סיטי בעלות של 146 מיליון שקלים. 
כאמור, הנתיבים נחנכו הבוקר בטקס בהשתתפות מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, מנכ"ל חוצה ישראל שנבך, ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה ונציגי הקבלן ונוספים. מנכ"לית משרד התחבורה בירכה: "הנת״צים החדשים ממשיכים את המהפכה של משרד התחבורה, ותומכים במדיניותו לעודד תחבורה ציבורית. הנתיבים הללו, בעורקי תחבורה בין-עירוניים באזור המרכז, ישפרו את מהירות הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת אמינות השירות לציבור הנוסעים. המשרד ממשיך בקידום נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך הוסיף: "שני נתיבי התחבורה הציבורית שנפתחו לתנועה הם בשורה חשובה לציבור וצעד נוסף ביישום מדיניות פיתוח ועידוד נסיעה בתחבורה ציבורית. חוצה ישראל גאה להוביל את המהפכה התחבורתית לשיפור חווית הנסיעה של תושבי ישראל. נתיבי התחבורה הציבורית יפחיתו את תנועת כלי הרכב הפרטיים ובכך את עומסי התנועה ויאפשרו נסיעה רצופה, יעילה ומהירה."
תגובות לכתבה(30):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    נתיב ציבורי וכל הציבור נוסע בו. נתיב חרתה כמו כל דבר פה (ל"ת)
    יוד 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    עשר שנים מסדרים את כביש החוף,תביאו את הסינים לפה כבר (ל"ת)
    תת 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 19.
    כמה זמן אתם תקועים בכביש 2 ? הזוי
    אורח 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עבודה בעיניים בדיוק לפני בחירות. מילארדים הלכו לטימיון על הקו האדום . מירב גוזרת סרטים על פרוייקטים של כץ ורגב כולל כביש 16 מירושליים שתחילתו לפני 9 שנים.
    סגור
  • 18.
    התכנון החל לפני 2016
    איש 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתור אחד המעורבים אומר שהתכנון החל בכלל בחברת נתיבי ישראל עוד ב 2016 , כך שכל קשר בין הגברת המנכלית לפרויקטים מקרי בהחלט וראוי היה להזכיר את יזראל כץ שבתדופתו החל הע יין......
    סגור
  • היה תכנון
    ציבלה 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לא היה ביצוע, בתקופת הליכוד. כי תא מצאו קבלן עם מלאי שמפניות ורודות
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    מדוע לא משחררים את הפקק באיילון
    ויק 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עיקר הבעיה במחלף השלום יש נתיבים סגורים. יש להתמקד באזור ולשחרר את המחלף.
    סגור
  • 16.
    עבודה בעיניים
    שמעיה 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלא יעבדו עליכם. נת"צים אלו נתיבים שאזרחי ישראל מממנים בכדי ששכבה של מורמים מעם תוכל לנסוע בהם בנפרד משאר העם. נוסעי התחבורה הציבורית הם בסך הכל נספחים לשכת המיוחסים.
    סגור
  • 15.
    רק המרכז
    דוד 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לי שכל המכובדים גרים במרכז ולכן אין שום התייחסות לחלקי הארץ האחרים. אז שימו לב המון אנשים גרים מחוץ למרכז וגם להם מגיע שרות תחבורה
    סגור
  • דווקא הגיוני מאוד
    ענבל 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצורך בנת"צים קיים איפה שיש עומס. במרכז הארץ, איפה שיש פקקים כמעט מסביב לשעון, אף אדם שפוי לא יבחר לנסוע באוטובוס אם האוטובוס לא יסע מהר יותר מהרכב הפרטי. במקומות בהם התנועה זורמת זה פשוט לא משנה.
    סגור
  • 14.
    לאסור
    עדי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    צריך לאסור על אוטובוסים לעקוף אוטובוס אחר על ידי כניסה לנתיב המיועד לרכב פרטי כי זה מאט עוד יותר את התנועה.
    סגור
  • מפתיע
    דוד 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק
    סגור
  • 13.
    תלכו לעזאזל
    מאור 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מנסים להכריח אנשים לסוע באוטובוסים אנשים רוצים לסוע עם האוטו שלהם !!!!!! הוספתם עוד פרקים מיותרים !!!!!!
    סגור
  • ואני רוצה מסוק פרטי שמותר להתנייד איתו בעיר. אז מה?
    ענבל 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המשמעות של חיים בציוויליזציה היא החובה הבלתי נמנעת להתחשב אחד בשני. אי אפשר להרשות את המשך השימוש הנרחב ברכב פרטי כי המשמעות היא שאנשים אחרים לא יוכלו לזוז בכלל מרוב צפיפות.
    סגור
  • 12.
    נת"צ
    רפאל 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קודם שיאכפו את הנת"צ...אז יהיה נת"צ לתחבורה ציבורית...ולא ציבורי לכלל הרכבים
    סגור
  • 11.
    מה עם מסלול לאופניים
    יויו 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חהחה..אם היכן שאין אוטובוסים בונים מסלולים לאוטובוסים אז אולי גם לאופניים...הולכי רגל וכו'
    סגור
  • 10.
    מה עם הדרום (ל"ת)
    גימי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    החלטה מטומטמת
    אמת 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הנתיב הכי פקוק במדינה עם תעבורה של מאות אלפי מכוניות ביוםמורידים נתיב עבור 10 מוניות ריקות ואוטובוס אחד ביום. אנשים חכמים חשבו על זה
    סגור
  • נשמע שצריך להוסיף עוד אוטובוסים. הצעה נהדרת. (ל"ת)
    פפ 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    עוד רעיון עיוועים
    אני1 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מתעללים בבעלי הרכב הפרטי תוך שממשיכים לחלוב מהם מיסים.
    סגור
  • 7.
    מצויין, גם כביש הערבה מחכה להרחבה (ל"ת)
    יוני 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אין כמעט אוטובוסים, אבל פקקים בשפע
    מיכל 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בקושי עוברים שם אוטובסים ז(לי לא יצא לראות), אבל את הפקקים שזה עשה - פשוט נורא!
    סגור
  • בדיוק (ל"ת)
    :-( 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בלי אכיפה רצינית
    מרים 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנת"צים משמשים ל"חטוף" את התור של טורי המכוניות שנוסעים כחוק בנתיבים הרגילים.
    סגור
  • 4.
    מתי יפנימו שהישראלים לא יירדו מהרכב הפרטי?!
    התוהה 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    המשפט האחרון - "נתיבי התחבורה הציבורית יפחיתו את תנועת כלי הרכב הפרטיים ובכך את עומסי התנועה ויאפשרו נסיעה רצופה, יעילה ומהירה.", מתאים רק לאירופה. לא לישראל. לפחות לא בעשור הקרוב. הישראלי מעדיף לעמוד בפקק עם המזגן שלו והמזיקה שלו והפרטיות שלו מאשר להיתקע עם אחרים בתחבורה ציבורית שאיננה מתקרבת לרמת התחבורה באירופה.
    סגור
  • צודק
    דוד 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה שיסע בתחבורה שלטחטת זמנים הם מושג זר שרות לא קיים ,ולכן צפוף , מלוכלך לא מתואם עם סעיפיו השונים)רכבות /אוטובוסים/רכבת קלה/וכ"ד וכל חידוש שמצהירים על כוונה להוסיף מתיישן עוד לפני שסעימו לתכנן . )) (רק לצורך דוגמה זמן ההקמה של הקטע החשמלי של הרכבת לירושלים נמשך פי 4 זמן מן המתוכנן!!!!)
    סגור
  • כך אמרו גם בהולנד בשנות ה-70 (ל"ת)
    דוד 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מה זה משנה
    קובי 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם ככה ישראלים הם חסרי חינוך ואין אכיפה זה יהפוך לנתיב לרכב פרטי
    סגור
  • 2.
    כמה אוטובוסים בכלל עוברים שם במהלך היום,בשביל זה השקיעו
    מומו 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מאות מליוני שקלים?
    סגור
  • 1.
    מיותר
    רוני 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    8 3
    ראדי משק התחבורה בארץ ננעלו על הקונספט של נת"ץ וחושבים שזה מה שיפתור או יקל על הפקקים בכבישי הארץ. האם מישהו מהם סקר את הנת"צים וראה כמה שעות ביון הם ריקים בו בזמן שהנתיבים הצמודים להם מתפוצצים מהעומס. אם כבר הוסיפו נתיב, שיאפשרו לרכבים אחרים גם לנסוע עליהם, משאיות, רכבים כבדים ולאו דווקא 2+ או3+ .
    סגור
  • חשיבה ישראלית ממוצעת
    פפ 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הישראלי הממוצע בטוח שאנשי מקצוע חייבים להיות מטומטמים או מרושעים כדי לקבל החלטה שהופכת את חייו הפרטיים למעט פחות נוחים. אם מישהו מעוניין באמת להבין למה נת"צים הכרחיים לשיפור התחבורה, כל מה שצריך זה קצת זמן פנוי, רצון טוב וחיבור אינטרנט. ההיגיון המקצועי פשוט וחד-משמעי וגם איש מהשורה יכול להבין אותו. כלומר, אם הוא רוצה. למרבה הצער, ישראלים לא רוצים להקשיב לשום דבר ואף אחד חוץ מעצמם.
    סגור