רכב

אילון מאסק הציע רכבת שתנוע ביותר מ-1000 קמ"ש ועצבן את כולם

מנכ"ל טסלה הציע רעיון לרכבת שתיסע במהירות של 1100 קמ"ש ואז הסתבר שהוא כלל לא התכוון אליו
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק)
בשנת 2013, אילון מאסק הגה את הרעיון של מערכת Hyperloop, שתשאב נוסעים דרך צינור ואקום מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו במהירות של 1100 קמ"ש - יותר מפי שלושה ממה שהבטיחה הרכבת המהירה של מדינת קליפורניה, שהייתה אז בבנייה ובעלות הרבה יותר נמוכה. הצעת ההיפרלופ בת 58 העמודים עוררה סערה והובילה רבים בעמק הסיליקון וברחבי המדינה לתהות אם הפרויקט המונומנטלי של קליפורניה הפך מיושן.
ואז התברר שהאיש העשיר בעולם מעולם לא התכוון להוכיח את טכנולוגיית ההיפרלופ העתידנית או לבנות את צינור היניקה המוצע. מאסק אמר לביוגרף שלו, אשלי ואנס, שהצעת ההיפרלופ נבעה מ"שנאתו למערכת הרכבות המהירה המוצעת של קליפורניה", שלדעתו תהיה איטית מדי, מיושנת ויקרה מדי. "עם כל מזל, הרכבת המהירה תבוטל", קיווה מאסק.
תשע שנים לאחר הצעתו של מאסק, טכנולוגיית Hyperloop עדיין לא מוכחת ורחוקה מלהיות מבצעית. ההישג העיקרי שלו עד כה: מנהרה מתחת למרכז הכנסים של לאס וגאס, שם טסלס מעבירים את הרוכבים למרחק של 1.7 קילומטרים מקצה אחד של המרכז לקצה השני. בינתיים, פועלים בכל העולם עשרות אלפי קילומטרים של קווי רכבת מהירה, הנושאים מיליארדי נוסעים מדי שנה. באפריל, מאסק צייץ כי חברת Boring Co שלו תנסה לבנות Hyperloop עובד. האם הכוונה הזו מובילה למשהו דינמי יותר מאשר עוד מנהרה עבור טסלס נותר לראות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חסר לכם מה לכתוב אז אתה ממציאים אייטמים מ-2013? (ל"ת)
    עידן 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור