רכב

העתיד כבר כאן: הכירו את המונית המעופפת ללא טייס

החברה שבואינג משקיעה בה, מציגה מונית מעופפת חשמלית ללא טייס. כלי הרכב החדשני מועמד לאישור FAA שיאפשר לו להטיס נוסעים בארה"ב
מערכת ice | 
צילום Wisk
Wisk Aero חשפה את המונית האוטונומית למחצה מהדור ה-6 שלה, וכינתה אותה "המועמדת הראשונה אי פעם לקבל את הסיווג ככלי תעופה חשמלי אוטונומי מהרשות התעופה הפדרלית (FAA)". העיצוב נראה כמו גרסה מעודכנת משמעותית של המונית האווירית "Cora" שראינו לראשונה טסה ומרחפת בניו זילנד עוד בשנת 2018. עם זאת, החברה לא הציגה שום טיסה או פירטה את התקדמות ההסמכה.
 
לדברי וויסק, המטוס בעל ארבעה מושבים יכול לשייט בין 110 ל-120 קשר (138 MPH) בגובה של 2,500 עד 4,000 רגל מעל פני הקרקע. זהו מטוס VTOL (המראה ונחיתה אנכית) עם עיצוב של 12 מדחפים, הכולל יחידות הנעה מוטות מלפנים ויחידות קבועות מאחור להרמה. הוא מציע עד 90 מיילים של טווח, יש לו שליטה משופרת וניהול אנרגיה יעיל בהשוואה לגרסאות קודמות, על פי ההודעה לעיתונות.
בסרטון התדמית נראים נוסעים נחגרים עם חגורות בטיחות בסגנון רתמת כתף ועוברים הדגמת נוהל בטיחות באמצעות מסכי מגע. וויסק אומרת שיש "פחות חלקים נעים, אין הידראוליקה, אין שמן ואין דלק" ומבטיחה חווית טיסה בטוחה יותר. החברה הדגישה את הטכנולוגיה האוטונומית ואמרה שהם מאמינים שזה "המפתח" לניידות אווירית. לשם כך, הם שואפים לקבל חיישנים משופרים כדי לזהות ולמנוע מכשולים, יחד עם "מפקחים רבים המספקים פיקוח אנושי על כל טיסה" ויכולים להשתלט במידת הצורך.
וויסק  אומרת כי הכלי החדש מועמד לאישור FAA שיאפשר לו להטיס נוסעים בארה"ב. עם זאת, להשיג את פיסת הנייר הנחשקת הזו היא מטלה מפרכת אפילו עבור יצרני מטוסים מבוססים כמו בואינג (שנמנית על אחת מהמשקיעים בוויסק) המשתמשים בעיצובי מטוסים סטנדרטיים - שלא לדבר על חברה חדשה עם סוג חדש לגמרי של מטוסים שמעולם לא הטיסה נוסעים לפני כן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה