רכב

בשורה לתושבי נתניה: זה פרוייקט הענק שמקדם משרד התחבורה

משרד התחבורה ועיריית נתניה מקדמים "מגה פרויקט" הכולל 27 קילומטר של נתיבי תחבורה ציבורית, 26 ק"מ של שבילי אופניים ותגבור האוטובוסים ב-50 אחוז
מערכת ice |  18
נתיב תחבורה ציבורית (צילום דוברות נתיבי איילון ; לביא תצלומי אוויר)

שרת התחבורה מירב מיכאלי, וראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, חתמו אתמול (שלישי), על הסכם שינוי תחבורתי למרחב המוניציפלי, בהשקעה של מיליארד שקלים מתקציב משרד התחבורה. בכך מבטים ברשויות, כיסוי עירוני מרבי של רשת צירי העדפה לתחבורה ציבורית.

למעשה מדובר ברשת תחבורה עירונית חדשה שתכלול עשרות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית בצירים המרכזיים וברחובות הראשיים של העיר, לצד שבילי אופניים ייעודים.
 


נתיבי התחב"צ, יחוברו למוקדי ביקוש, כגון: תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. בנוסף לעמדות ריענון לרוכבות ולרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ניפוח אוויר, ברזיות, הצללה ושתילת עצים ועוד. 

במשרד התחבורה מסבירים, כי מדובר ב"מגה תוכנית" ומבטיחים ליישמה בקרוב בערים נוספות בארץ. זאת כאשר במסגרת המיזם , יתוגבר מערך התחבורה הציבורית בעיר נתניה ב-50% ותינתן העדפה לאוטובוסים בצירים.
 


 סך הכל מתוכננים 27 קילומטרים של נת"צים, תחנות משודרגות, העדפה ברמזורים, ו-11 מסופי תחבורה מתקדמים ברחבי נתניה ובסביבותיה, מחבצלת בצפון ועד תחנת בית יהושע בדרום וצומת השרון במזרח. זאת בנוסף ל- 26 קילומטרים של רשת שבילי אופניים, מתוכם 11 קילומטרים של שבילי אופניים אשר יוקמו לצד הנת"צים ו7 קילומטרים של שבילי אופניים במה שמגדרים בעירייה "אזורים טקטיים"

שרת התחבורה  ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "ההסכם שהבאנו היום, שהוא ראשון מסוגו, משלב לראשונה את כל זרועות המשרד, מתחבורה ציבורית, תשתיות, הליכתיות, רכיבה ודרך כל החברות והגופים הרלוונטיים, הפסקנו להסתכל על כל חלק תחבורתי בנפרד".
 

גם פיירברג ראש העיר נתניה התייחסה לפרויקט: "יניח את התשתית לפרויקט הבא עליו שוקדים במשרד התחבורה ובנתיבי איילון, בשיתוף גורמי המקצוע בעירייה ,אשר יכלול 3 קווי רכבת קלה מנתניה ואל נתניה. יחד עם תחנת רכבת שלישית, סלילת כביש 561, והרחבת ציר הרוחב 57 ". היא הוסיפה כי בטווח הרחוק מצפים גם לנתיב תחבורה ציבורית ייעודי, מאזור התעסוקה של נתניה לחניון הגדול של חנה וסע בשפיים. "כל אלה יעניקו מענה משמעותי ואמיתי למשבר התחבורה הקשה שפוקד את מרחב השרון".

תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    עבודה בעיניים
    אילנה 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כביכול מהפחה, מוסיפים 12 קווים אבל מבטלים 22 קווים בלי להתחשב בתושבים , משבשים את החיים, ללא הודעה, ביום ראשון הקרוב יהיה בילבול ובלגן.
    סגור
  • 15.
    המסע אל הסבל
    חיים 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיריית נתניה רק מאשרת ומפשירה לקבלנים ליבנות וליבנות מגדלים?מסיבה פשוטה ומגעילה כסף שמישתלשל לכיסם בדרך לא דרך ושום מגיע של אכפתיות מהתושבים, נתניה מובילה בבנייה קדחתנית ולא אגיונית, לבנות ולא לחשוב קודם לכן על תשתיות כגון כבישים נרחבים בין בניין לבניין , חניות, ניקוזים ועוד, בקיצור התוכנית המיועדת תגרום לעצירת חיים ועומדים בכבישים לתווכים ארוכים, יש עדיפות לטעמי לחקור ממש בדק בית את כל האישורים לכל המגדלים שניבנים לנו ללא אפסקה (שוחד)???????חד וחלק..
    סגור
  • 14.
    בן גביר
    יהודה ר. 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה הציבור יידע פחות על איתמר בן-אב"י, ויותר על איתמר בן- גביר, לצערנו.( הפרחח)
    סגור
  • 13.
    לא יעיל ורק מזיק
    ורד 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא יפתור את בעיות הפקקים שקיימים כבר היום בעיר ושאמורים להחריף עם תנופת הבניה המטורפת בנתניה שנעשית ללא שדרוג התשתיות של הכבישים הקיימים,כמו כן זה יגרום רק לרעש מכמות האוטובוסים ולזיהום אוויר. זו בכיה לדורות.
    סגור
  • 12.
    תחבורה שתעבור גם באזורים שהיא. לא מגיעה
    חני 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שהתוכנית תיכלל גם תחבורה למקומות שעד היום היא לא הגיעה למשל תחבורה ציבורית שתעבור בשדרות ניצה נתניה יש אוכלוסיה מבוגרת שצריכה להגיע עד לשדרות ויצמן לתחבורה ציבורית או להזמין מוניות ספיישל אז ראשת העיר היקרה תיתחשבי
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    הלואי שבילי אופניים אמיתים לרכבת ...
    יוסי 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נחזיק אצבעות שיתממש בדורונו
    סגור
  • 10.
    מנהור
    אריק 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מנוס ממנהור של איזורים בעייתיים כמו צומת וייצמן-הרצל וגישות לתחנה המרכזית.
    סגור
  • 9.
    כן כל סה בשנת 2094 (ל"ת)
    בילי 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מתערב גם בעוד 10 שנים לא יצא לפועל (ל"ת)
    מוטי 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מחזיקה לכם אצבעות
    אשדודית 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שהתוכנית ל-א תצא לפועל רק בלאגן זה עשה בעיר ):
    סגור
  • 6.
    אחרי כישלון ענק באשדוד, מאחל להם הצלחה (ל"ת)
    Raffi 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מה יהיה עם כביש 57 העוקף שלא נולד (ל"ת)
    רועי 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שפני נסיון
    אני יהודיה 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם לא הצליח באשדוד למה בנתניה כן אמור להצליח. אנחנו לא שפני נסיון.
    סגור
  • 3.
    אסון לדורות. אין מקום לנתצים בתוך העיר
    אבי המקורי 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 5
    שבילי אופניים זה נהדר. נתצים בתוך העיר זה אסון תחבורתי. ברחוב הרצל לדוגמא יש רק 2 נתיבים. סגור אחד לנתצ וקיבלת פקק עד הים.
    סגור
  • שים לב שתמיד נתיב אחד חסום בהרצל
    רפי 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי רכבים עוצרים של לאוכל בחוץ
    סגור
  • בטח שנת"צ טוב טוב (לעירייה).
    פאול 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל עבירה של כניסה לנתיב זה 750₪ לקופת העירייה.
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד!
    תום 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יוזמה חשובה ומבורכת!! שנים לא היתה או היה שר.ת תחבורה שעשו כל כך הרבה טוב!
    סגור
  • 1.
    מקווה שהתכנית תצא לביצוע
    מנגוסה 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולא יפציעו לנו עם בחירות כל יומיים בגלל חכים עריקים.
    סגור