רכב

טסלה בצרות: האם הרכבים שהזמנתם לא יגיעו?

טסלה הבטיחה בתחילת השנה שתחקה את קצה הצמיחה של החברה בשנה שעברה, ואף תרשום נתונים גבוהים יותר. אלא שכרגע, מצב התחלואה בשנגחאי גורר הפרעות יצור חמורות
מערכת ice |  1
טסלה (צילום pixabay)
דו"ח היצור של טסלה לחודש מרץ מתפרסם הבוקר וחושף קצב יצור בלתי מספק במפעל המרכזי של החברה בשנגחאי. יצרנית הרכבים החשמליים (EV) האמריקאית Tesla Inc סיפקה 65,814 כלי רכב מתוצרת סין במרץ, עלייה של 16% מהחודש הקודם, כך הראו נתונים מאיגוד רכב הנוסעים בסין היום (שני).
למרות העלייה  מהחודש הקודם, הייצור במפעל שנחאי של טסלה, 55,462 מכוניות, היה גבוה ב-154 יחידות בלבד מאשר בפברואר, חודש שאמור להיות בעל פרודוקטיביות נמוכה יחסית, שכן שבמהלכו עובדים בדרך כלל מקבלים קצת חופש לחופשת ראש השנה הירחי, כך עולה מהנתונים.
האגודה אמרה שיצרניות EV בסין ייצרו הרבה פחות מכוניות בסך הכל מהצפוי במרץ, בשל צעדים שננקטו ברחבי המדינה כדי לשלוט ב-COVID-19.
יצרניות ה-EV מוכרות ממלאי כדי לתמוך במשלוחים, אמר מזכ"ל איגוד המידע הלאומי לשוק הרכב בסין Cui Dongshu. המכירות הכוללות של מכוניות פרטיות במארס בסין הסתכמו ב-1.61 מיליון, ירידה של 10.9% לעומת שנה קודם לכן, אמר האיגוד.
סין הטילה סגרים קפדניים כדי להכיל את התפשטות גרסת האומיקרון המדבקת ביותר במספר מקומות - כולל מחוז ג'ילין ושנגחאי, שם ממוקמים מפעלים של יצרניות רכב גדולות וספקיהן.
צעדים כאלה בפריסה ארצית שיבשו את הלוגיסטיקה והשפיעו על המכירות הקמעונאיות של מכוניות, הוסיף Cui. יצרניות הרכב עמדו בפני לחצים "עצומים" כדי להבטיח את המשלוחים שלהם, אמר.
נזכיר כי לצד הקשיים ביצור שנובעים מהמחסור בכוח האדם במפעל בשנגחאי, מאסק חשף קושי נוסף שמקשה על היצור. בציוץ שפורסם בסוף שישי, בעל המניות הטרי והגדול ביותר של טוויטר , מייסד ומנכ"ל טסלה אילון מאסק, רמז שעלויות "מטורפות" של מינרלים קריטיים המשולבים בייצור קו מוצרי המכוניות שלו, גורמים לו לחשוב על להיכנס לעסקי הכרייה והעיבוד בעצמו.
"מחיר הליתיום עלה לרמות מטורפות", צייץ מאסק, שמדורג כרגע במקום הראשון והיציב ברשימת המיליארדרים של פורבס. "יתכן שטסלה תצטרך להיכנס לכרייה ולזיקוק ישירות בקנה מידה, אלא אם ישתפרו העלויות. אין מחסור באלמנט עצמו, שכן ליתיום נמצא כמעט בכל מקום על פני כדור הארץ, אבל קצב המיצוי/העידון איטי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בניגוד ליצרניות אחרות טסלה פתחה מפעל חדש בגרמניה
    רז 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל למה לקלקל כותרת רועשת עם עובדות? ומה קשור מחיר הליטיום רק לטסלה? יצרניות אחרות מיצרות סוללות מאבנים?
    סגור