רכב
דרמה בענף הרכב: שני המותגים שכבשו את הכביש בדרך למיזוג
חברות הבת של ג'ילי, ZEEKR ולינק אנד קו במטרה לצמצם את התחרות הפנימית בין המותגים. בישראל, שתי החברות כבר מבססות נוכחות משמעותית. ZEEKR, המיובאת על ידי גיאו מוביליטי, הצליחה למכור למעלה מ-2,000 יחידות מדגמי ה-X וה-001 מתחילת השנה
קונצרן ג'ילי הסיני, מהשחקנים המובילים בתעשיית הרכב העולמית, עומד בפני מהלך אסטרטגי משמעותי - מיזוג בין שתי חברות הבת שלו, ZEEKR ולינק אנד קו. על פי דיווחים מסין, ZEEKR, המתמחה ברכבים חשמליים יוקרתיים, צפויה להשתלט על לינק אנד קו במטרה לייעל את פעילות הקונצרן בתחום הרכב החשמלי ולצמצם את התחרות הפנימית בין המותגים.
המיזוג מסמן נקודת מפנה בהתפתחות שתי החברות, שלכל אחת מהן היסטוריה ייחודית. לינק אנד קו, שהוקמה ב-2016 לאחר רכישת וולוו על ידי ג'ילי, התבססה על טכנולוגיה משותפת עם וולוו ופיתחה מוניטין בתחום רכבי הפלאג-אין היברידיים. מנגד, ZEEKR, שנוסדה ב-2021 כמותג פרימיום טכנולוגי, התמקדה מלכתחילה בתחרות ישירה מול טסלה בשוק הרכב החשמלי היוקרתי.
בישראל, שתי החברות כבר מבססות נוכחות משמעותית. ZEEKR, המיובאת על ידי גיאו מוביליטי, הצליחה למכור למעלה מ-2,000 יחידות מדגמי ה-X וה-001 מתחילת השנה. במקביל, לינק אנד קו, המיובאת על ידי חברת מאיר, מתכננת להרחיב את פעילותה עם השקת דגם חשמלי חדש, ה-02, לצד דגם הפלאג-אין היברידי הקיים שלה.
עוד ב-
משמעויות המיזוג לשוק הישראלי עדיין אינן ברורות לחלוטין. בעוד שיצרני רכב סינים נוטים לעבוד עם מספר יבואנים במקביל, המגמה העולמית של קונסולידציה בתעשיית הרכב, כפי שראינו לאחרונה בעסקת סטלאנטיס-ליפמוטור, עשויה להשפיע גם על מערך ההפצה המקומי. תוצאות המיזוג עשויות להוביל לשינויים משמעותיים באופן שיווק המותגים בישראל ובמערך היבוא שלהם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה