רכב

בשורה אדירה לנהגים: למי יירדו המחירים ב-7%?

ההחלטה של הממונה על שוק ההון להוזיל את תעריפי הביטוח לרוכבי הדו-גלגלי מגיעה לאחר עלייה של 10% בשנה שעברה, ומבוססת על ניתוח אקטוארי מעמיק של נתוני 2022
מערכת ice |  1
ביטוח רכב-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בשורה משמעותית מגיעה לרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל: תעריפי ביטוח החובה צפויים לרדת ב-7% בממוצע. הודעה זו, שיצאה מלשכתו של עמית גל, הממונה על שוק ההון, מסמנת שינוי מגמה חשוב בשוק הביטוח הישראלי.
על פי דה מרקר, במרכז הרפורמה עומד ה"פול" - תאגיד ייחודי שהוקם כדי לספק פתרון ביטוחי לאלו שחברות הביטוח הרגילות מסרבות לבטח. עבור רוכבי האופנועים, ה"פול" אינו רק אופציה, אלא הכרח. המורכבות של המצב נובעת מכך שביטוח זה מסובסד למעשה על ידי נהגי המכוניות, יוצר מערכת של סבסוד צולב מעניינת ושנויה במחלוקת.

ההחלטה להוזיל את תעריפי הביטוח לרוכבי הדו-גלגלי מגיעה לאחר עלייה של 10% בשנה שעברה, ומבוססת על ניתוח אקטוארי מעמיק של נתוני 2022. מעניין לציין שבעוד שרוכבי האופנועים נהנים מהוזלה, נהגי מכוניות פרטיות ומסחריות שנאלצים להשתמש ב"פול" דווקא יראו עלייה בתעריפים. זוהי דוגמה מרתקת לאופן שבו מדיניות ביטוח יכולה לשקף ואף לעצב מגמות חברתיות ותחבורתיות.
השאלה המתבקשת היא: מה ההשלכות הרחבות יותר של שינוי זה? מחד, ההוזלה עשויה לעודד שימוש בכלי רכב דו-גלגליים, מה שעשוי להפחית את העומס בכבישים ולתרום לשיפור איכות האוויר בערים. מאידך, האם הגברת השימוש בכלי רכב שנחשבים מסוכנים יותר היא מהלך ראוי מבחינה בטיחותית? ומה לגבי ההשפעה על נהגי המכוניות שממשיכים לסבסד את הביטוח הזה?
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביטוח לרכבים
    רפאל 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם הממונה בנושא עליות מחירי הביטוח לרכביםבעשרות אחוזים שהתישנו בשנה
    סגור