רכב

טסלה מזהירה את הנהגים: טריק הטעינה החדש עשוי לגרום נזק

לאחרונה, החלו להופיע ברשתות החברתיות סרטונים המציגים שיטה מפוקפקת להגברת מהירות הטעינה: עטיפת תקע הטעינה של עמדות הסופרצ'ארג'ר במגבת רטובה. בעלי הרכבים טוענים כי שיטה זו מצליחה "להערים" על חיישני בקרת הטעינה, ובכך לזרז את התהליך
מערכת ice |  2
טסלה (צילום יוטיוב/ Elon Musk Zone)
בעיצומו של הקיץ הלוהט, בעלי מכוניות חשמליות נתקלים באתגר משמעותי: האטה במהירות הטעינה. הסיבה לכך נעוצה בהתחממות הסוללות והעומס על עמדות הטעינה. אולם, תופעה מדאיגה שהתגלתה לאחרונה בקרב בעלי מכוניות טסלה מעלה חששות כבדים לגבי בטיחות המשתמשים והרכבים.
על פי כלכליסט, לאחרונה, החלו להופיע ברשתות החברתיות סרטונים המציגים שיטה מפוקפקת להגברת מהירות הטעינה: עטיפת תקע הטעינה של עמדות הסופרצ'ארג'ר במגבת רטובה. בעלי הרכבים טוענים כי שיטה זו מצליחה "להערים" על חיישני בקרת הטעינה, ובכך לזרז את התהליך.

מומחי טכנולוגיה מסבירים כי התיאוריה מאחורי ה"טריק" היא שהמגבת הרטובה מקררת את התקע, ובכך גורמת לחיישנים לחשוב שהטמפרטורה נמוכה יותר ממה שהיא באמת. כתוצאה מכך, לפי הטענה, המערכת מאפשרת זרימת חשמל חזקה יותר.
אולם, טסלה מיהרה להגיב לתופעה בהודעה חריפה, המזהירה מפני הסכנות הטמונות בשיטה זו. לדברי החברה, לא זו בלבד שהשיטה אינה מגבירה את קצב הטעינה, היא אף עלולה לגרום להתחממות יתר ולנזק משמעותי למערכות הרכב. ההודעה מדגישה כי הפרעה לפעולת חיישני הטמפרטורה עלולה למנוע זיהוי של בעיות טעינה אמיתיות.
מומחי בטיחות מזהירים כי ניסיונות לעקוף את מערכות הבטיחות של הרכב עלולים להוביל לתוצאות הרות אסון. הם ממליצים לבעלי רכבים חשמליים לגלות סבלנות ולהקפיד על הנחיות היצרן, גם אם הדבר כרוך בזמני טעינה ארוכים יותר בימי הקיץ החמים.
לסיכום, בעוד שהפיתוי להאיץ את תהליך הטעינה מובן, חשוב לזכור כי בטיחות היא מעל הכל. טסלה ומומחי הענף קוראים לבעלי הרכבים להימנע מניסיונות מסוכנים אלו ולהמתין בסבלנות לפיתוחים טכנולוגיים רשמיים שיפתרו את אתגרי הטעינה בימי הקיץ.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתה מחכה בתור 32 מעלות נגמר החשמל ברכב
    ברוך 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עושים בלי מזגן ?
    סגור
  • 1.
    בקיצור תודו שרכב חשמלי זה תקיעה רצינית
    ארמדילו 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בהיעדר תשתיות מתאימות וכל זמן שאין טעינה מ 0 ל 100 במס' דקות בודדות להיות בעל רכב חשמלי זה סיוט. עלולים להמתין כל כך הרבה זמן בתור + זמן טעינה שזה יכול לייאש בקלות את הצרכן הישראלי. אמנם "חוסכים" כסף בעלות של הדלק אבל הזמן היום יקר מאוד ! זה עדיין לא הזמן הנכון לעבור לרכב חשמלי עבורי. בהצלחה.
    סגור