רכב

מהפכה בשוק הרכב: החוק החדש שהיבואניות בישראל לא אוהבות

בצל המשבר בייבוא כלי הרכב לישראל שנגרם בשל האיום החות'י, משרד התחבורה אפשר ליבואניות הרכב חריגה מן החוק הקיים למקום רכבים שגילם מעל לשנה כחדשים ולא כיד שנייה. בשבוע הבא תפוג פרק הזמן של החריגה. האם הצרכן הישראלי ירוויח מכל זה?
מערכת ice | 
מכירת רכב (צילום freepik)
בתחילת המלחמה, בשל ההאטה שנרשמה בייבוא רכבים לישראל, משרד התחבורה אפשר ליבואניות הרכב השונות, חריגה מן החוק קיים ולמכור רכבים שגילם למעלה משנה כרכבים חדשים. בשבוע הבא, תפוג פרק הזמן שניתן להקלה הזו. 
כאמור, על פי החוק בישראל יבואני רכב לא יכולים לשווק ולמכור לציבור הלקוחות המקומי רכב יד ראשונה אם עבר שנה ממועד הייצור שלו. משמעות הדבר היא שאם חלפה יותר משנה, ייבואן הרכב צריך לשווק את הרכב במחיר של יד שנייה ואף לרשום את הרוכש כבעלות שנייה על הרכב עצמו. 
הסיבה שמשרד התחבורה דורש מהיבואניות לרשום רכבים שעבר מעל שנה מהייצור שלהם קשורה לבלאי שמתרחש במהלך תקופת השינוע והאכסון שלהם. אבל הכל השתנה בגלל המשבר שנוצר בשל האיום החות'י, אשר האריך את זמן הובלת כלי רכב לנמלים בישראל ביותר מחודש.
בשל המצב, משרד התחבורה החליט לבוא לקראת יבואניות הרכב ולהוסיף עוד שלושה חודשים למועד הרשום של הרכב, משמע שרק אחרי שנה ושלושה חודשים הן יצטרכו לשווק אותו כיד שנייה.
משרד התחבורה העניק ליבואניות את הארכת הרישום בכמה פעימות, כאשר האחרונה החלה באפריל, אך לאחריה הוא הודיעה שלא תהיה עוד אחת. לכן, במידה ורכשתם רכב חדש, חשוב מאוד לבצע לו בדיקה ולבדוק האם קיבלתם רכב שלמעשה ישב זמן ממושך באכסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה