רכב

תקנה חדשה לנהגים נכנסת ב-1.8: איך תמנעו מקנס כבד?

חובת רישום הכלים והתקנת לוחית זיהוי אישית, צעד שנועד להגביר את האחריות האישית ולשפר את יכולת האכיפה במרחב העירוני, אך מה עליכם לעשות כדי להימנע מאכיפה נגדכם?
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ מרים אלסטר
בעוד פחות משבועיים, ב-1 באוגוסט 2024, תיכנס לתוקפה רפורמה מקיפה בתחום הרכב הדו-גלגלי החשמלי בישראל. התקנות החדשות, שנולדו מתוך מאבק עיקש בתאונות הקורקינטים והאופניים החשמליים, מציבות אתגר משמעותי בפני מאות אלפי בעלי כלים אלה. במוקד השינוי עומדת חובת רישום הכלים והתקנת לוחית זיהוי אישית, צעד שנועד להגביר את האחריות האישית ולשפר את יכולת האכיפה במרחב העירוני.
הרפורמה מגיעה על רקע עלייה דרמטית בפופולריות של כלי תחבורה אלה, עם הערכות המדברות על 400-500 אלף כלים הנעים ברחובות ישראל. אולם, למרות הזמן שחלף מאז ההכרזה על התקנות החדשות, רק כ-30 אלף בעלי כלים נרשמו עד כה למאגר הרשמי. פער זה מדגיש את האתגר העצום העומד בפני הרשויות בימים הקרובים, כאשר רוב מוחלט של בעלי הכלים עדיין לא נערכו לשינוי הצפוי.

התהליך עצמו פשוט יחסית: בעלי הכלים נדרשים להירשם במערכת ייעודית של משרד התחבורה, להזמין לוחית זיהוי ולהתקינה על הכלי. עם זאת, התקנות מעלות שאלות מורכבות, במיוחד לגבי אוכלוסיות מסוימות כמו קטינים ותושבים זרים. למשל, מבחני הרישוי והתיאוריה מוצעים כרגע רק בעברית, מה שמציב אתגר בפני אוכלוסיות שאינן דוברות את השפה.
המטרה המוצהרת של הרפורמה היא הגברת הבטיחות והאחריות במרחב הציבורי. הרשויות מקוות כי היכולת לזהות רוכבים שמבצעים עבירות או מעורבים בתאונות תוביל לשיפור בהתנהגות הרוכבים ולירידה במספר התאונות. עם זאת, האכיפה בשנה הראשונה תהיה מתונה יחסית, עם קנסות של 100 שקלים בלבד על אי-רישום, במטרה לאפשר לציבור להסתגל לדרישות החדשות. לאחר שנה, הקנסות יעלו משמעותית ל-750 שקלים, מה שמדגיש את החשיבות שהממשלה מייחסת ליוזמה זו.
כדי להמנע מקנס עליכם לפעול כך: אמנם אין עדיין כל דרישה לרכוש ביטוח לכלי החשמלי, אבל גם אין מניעה לרכוש אחת. על הלוחית לעמוד במידות הנדרשות שהן אורך של 11.3 ס"מ ורוחב של 14.2 ס"מ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה