רכב
סוף לפקקים בכבישי ישראל? בקרוב תחבורה ציבורית דרך הים
באוויר, בים וביבשה - בקרוב: פתרונות תחבורה חדשניים למאבק בעומסי התנועה. משרד התחבורה פירסם היום "קול קורא" להפעלת שני פיילוטים: שאטל ימי ורכבת על גלגלים, השרה מירי רגב: "מדובר בשני פתרונות חדשניים במכלול הפתרונות להתמודדות עם עומסי התנועה, פתרונות שמיושמים בהצלחה במקומות רבים בעולם"
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם קריאה ליזמים בארץ ובעולם לקבלת הצעות לפתרונות חדשניים להסעת המונים, ובהם רכבת על גלגלים ושאטל ימי. זאת, במסגרת מחויבותה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב למציאת פתרונות מתקדמים שיקלו על עומסי התנועה ברחבי הארץ.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסמה היום "קול קורא" לחברות התחבורה הציבורית להפעלת פיילוט לרכבת על גלגלים. במקביל, פרסמה חברת נתיבי איילון, בשיתוף חברת נמלי ישראל (חנ"י) פנייה לגורמים בינלאומיים לקבלת מידע על שאטלים ימיים להסעת המונים.
שני המסמכים נוסחו על פי מודלים הפועלים בהצלחה בעולם והם מיועדים לתגבור התחבורה הציבורית, ולהילחם בעומסי התנועה שעלותם השנתית למשק מגיעה לכ-40 מיליארד שקלים. המודלים נועדו לשפר את רמת הניידות במדינת ישראל, להביא לשינוי מהותי בהרגלי הנסיעה בתחבורה הציבורית ולנגישות, חדשנות ויעילות תחבורתית שתתמוך בצמיחה כלכלית וחברתית ובקיצור זמני הנסיעה בין הפריפריה ומרכז הארץ.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "רכבת על גלגלים והשאטל הימי הם שני נושאים חדשניים אותם התחלתי לקדם עוד בכהונתי הקודמת במשרד התחבורה, ואשר נעצרו לצערי עם תום כהונתי הראשונה. כעת אני מחזירה אותם לשולחן, על מנת לבחון לעומק את היתכנותם ואת תרומתם הפוטנציאלית למערכת התחבורה בישראל. זהו צעד משמעותי שעושה המשרד להורדת יוקר המחיה ולחיזוק הנגישות של כל תושבי ישראל. מדובר בפתרונות חדשניים המיושמים בהצלחה במקומות רבים בעולם, ובכוונתי לשלב אותם במאבק בעומסי התנועה."
ה"קול הקורא" להפעלת שאטלים ימיים שפורסם על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון וחברת נמלי ישראל, הכולל בקשה לקבלת מידע (RFI), מופנה לחברות ספנות ישראליות ובינלאומיות, לבדיקת היתכנות להפעלת מערך שאטלים ימיים בסמוך לחופי ישראל.
הפרמטרים שייבחנו כוללים בין השאר את מהירות הכלים, קיבולת נוסעים, וסוג כלי השיט. הכלים שייבחנו, ובהם סנפירית, רחפת ועוד, יידרשו לשוט במהירות של לפחות 30 קשר, בתפוסה של לפחות 100 נוסעים ותוך שמירה על חווית נסיעה נוחה ומהנה. המידע שיתקבל ייבחן לצורך אפיון ובניית פיילוט בחופי ישראל.
פרויקט השאטל הימי הוצע על ידי השרה רגב מתוך הבנה שלחופי ישראל מתקיימים תנאים נוחים להפעלת השאטל במשך כ-300 ימים בשנה. יצוין, כי פרויקטים דומים פועלים בהצלחה במדינות רבות, ובהן ארה"ב, יוון וקפריסין. בנוסף, פרסם המשרד "קול קורא" להפעלת רכבת על גלגלים, המכונה גם "אוטובוס רב קיבולת" (BRT). מדובר במערכת להסעת המונים אשר נעה על כביש רגיל ללא צורך בתשתית מיוחדת כגון מסילה או מנהרה.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פנתה אל כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל בבקשה לקבלת הצעות למערכות מתאימות. ההצעות שיעברו את שלב הסינון הראשוני ייצאו לפיילוט במימון משרד התחבורה. את ההצעות יש להגיש עד 7 ביולי השנה.
בפיילוט רשאים להשתתף כלי רכב בעלי תקינה אירופית או אמריקנית, והוא מיועד לפעול באשכולות בהם פועלים מפעילי לתחבורה הציבורית, בקווי שירות עירוניים קיימים למשך שנתיים לפחות. כמו כן, נקבע כי על הקו לפעול בנתיב תחבורה ציבורית לפחות ב-30% מאורכו.
הפנייה כוללת כלי רכב חשמליים בלבד, בדגש על חדשנות טכנולוגית הכוללת ניהול מידע בזמן אמת, פיקוח, שליטה ובקרה ממוחשבת, ונגישות מלאה לאנשים עם מוגבלויות. במסגרת הפיילוט, הזוכים יערכו סקרי שביעות רצון תקופתיים באופן שוטף והמפעילים יעבירו דיווחים רציפים של תפקוד הרכב למעקב וניטור שוטף.
עוד ב-
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "השאטל הימי והרכבת על גלגלים נועדו להעלות את רמת הניידות של תושבי ישראל, באמצעות שיפור היעילות, המהירות והשירות בתחבורה הציבורית. הפחתת העומסים בדרכים ושדרוג התחבורה הציבורית יתרמו לצמיחה כלכלית וחברתית. מדובר בחשיבה חדשנית ופורצת דרך שמקדמת השרה רגב כדי להקל על בעיית העומסים בישראל. לאזרחי ישראל מגיע ליהנות מחיסכון בזמן, נסיעה ללא זיהום אוויר, והגעה רגועה ונעימה לעבודה, גם במסלולי התחבורה הציבורית הקיימים וגם דרך חופי הים שלנו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(28):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
24.עוד ספין עלובגורג 07/2024/08הגב לתגובה זו1 0עוד ספין עלוב מבית מדרשה של גברת סיבוני במטרה להסיט את תשומת הלב מפרשת היהלומים ששורפת את דש מעילה..שמתי לב שהרכבת מקרית שמונה לאילת כבר פועלת לשביעות רצון הנוסעיםסגור
-
23.שאטליםNorth Star 07/2024/08הגב לתגובה זו0 0יפה, מה עם חניות ל300 רכבים לפחות, באיזור הנמלים. תעודות משיט לסירות מהירות יחד עם ניהול המונים.סגור
-
22.למען הציבוררמי 07/2024/07הגב לתגובה זו0 0מאיפה ישוטו מאשדוד לתל אביב נראה יקח יותר זמן מאשר רכב זה סירבולאחד גדול אנחנו לא אמריקה הכל פה קרוב יחסית סתם בזבוז שאשדודים יבואו עם אופניים חשמליות למרכז.סגור
-
21.תחבורה לעשירים בלבד (ל"ת)מומה 07/2024/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
20.כמה שטיות .ראיתם משהו שמירי רגב נגעה בו והצליח... (ל"ת)אזרח יהודי דתי 07/2024/07הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
19.דיוטי פרי ותחנות רענוןציון ו. 07/2024/07הגב לתגובה זו0 0האם יהיו חנויות דיוטי פרי ותחנות רענון.סגור
-
18.רעיון אידיוטיורדה 07/2024/07הגב לתגובה זו0 0רצפות לא נוסעות בים גלי וזה מה שקורה פה רוב השנהסגור
-
17.תאשימו את עצמכםמשה 07/2024/07הגב לתגובה זו0 0עשרות שנים שנתתפ לכל אחד לרכוש רכבים בלי הגבלה כ 300 אלף נוספים לכבישים כל שנה אז מה הפליאה שלכם מהמצב.. מדינת חלםסגור
-
16.מירי חייבת להראות עכשיו שהיא עושה משהואילן 07/2024/07הגב לתגובה זו0 0אחרי התחקיר נגדה בתוכנית המקור מירי פתאום התעוררה לעשות משהו. אני בטוח שכאשר אור הזרקורים ירד ממנה הרעיונות הללו יעלמו בוף כלא היו.סגור
-
בדיוק כמו הרכבת המהירה מקריית שמונה לאילת (ל"ת)רובי 07/2024/08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
עושה ב למי שמרצה אותו. (ל"ת)דן 07/2024/07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
15.תכניות גרדיוזיותניסים עוז 07/2024/06הגב לתגובה זו0 0שם דבר שהיא נגעה בו לא צלח במלאו,להכל היה סיבותאינטרסנטיות של אגו מנופחסגור
-
14.רעיון פשוטסתם אחד 07/2024/05הגב לתגובה זו0 0תגרמי לרכבת פשוט להיות יעילה... ושיהיה אפשר להגיע אליה וממנה ושלא תגיע פעם בחצי שעה לא צריך להמציא את הגלגלסגור
-
13.אם כבר אז עדיף משהו אווירי כמו רכבלט 07/2024/03הגב לתגובה זו0 0בים זה יאריך זה זמן ההגעה, לעומת זאת באוויר זה יקצר את זמן ההגעה. רכבל יכול להיות פתרון.סגור
-
12.בדיחה בחסות משרד התחבורההאזרח 07/2024/03הגב לתגובה זו0 0כנראה שהבחירות מתקרבותסגור
-
11.הגיע הזמןיוסף 07/2024/03הגב לתגובה זו0 0בוא נראה אם זה באמת יקרהסגור
-
.טוקו 07/2024/04הגב לתגובה זו0 0הלך הזמןסגור
-
10.צריך עוד קצת חיסונים ואז יהיה בסדר...נירו 07/2024/03הגב לתגובה זו2 0ונהיה מעט אנשיםסגור
-
9.גרב את גזורה מי יסע מחיפה שעתיים לתל אביב...שמעיה 07/2024/02הגב לתגובה זו0 0כחבר מרכז אני נדהם מהח"כים שבחרנו הם ביזיוןסגור
-
8.שאטלים ביםעופר 07/2024/02הגב לתגובה זו1 0זה לא יעבוד משך הנפלגה ארוך מאוד והים לא הכי נוח אף פעםסגור
-
7.צרת תחבורה עם לשון חומה וארוכה מרוב ליקוקצרה כושלת 07/2024/02הגב לתגובה זו4 1הרקטומים של אנטואנט המופרעת ושל לואי נתניהוסגור
-
6.שטאלים הים (ל"ת)עופר 07/2024/02הגב לתגובה זו1 0סגור
-
5.מאוסהעד 07/2024/02הגב לתגובה זו4 2בשימחה הייתי שולח את המושחתת לנסיעת מבחן בים , ללא חגורת הצלה וללא מצופים באיחולי טביעה מהירה , ובא לציון גואל מהגועליתסגור
-
4.ררחפת לקקפריסין (ל"ת)רווחי 07/2024/02הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.השחת דעתרונן 07/2024/02הגב לתגובה זו5 1התוכנית אינה מהווה פתרון כל שהוא , אלה רק השחת דעת מבעיותיה שלהשרה רגב, התוכנית מתאימה לאנשים בודדים אשר אמורים להגיע לאזור הקרוב לתחנות בים , לאחרים זה יאריך את זמן הנסיע , באותה מידה אפשר גם לחשוב אל אוירונים ימיים מנהריה עד לאשקלוןסגור
-
2.חלק מתוכנית אג'נדה 2030שניר גגו 07/2024/02הגב לתגובה זו5 1מעןניינים להוריד מהכביש את כלי הרכב הפרטיים לכן מוצאים דרכים להנגיש לצי בור תחבורה ציבורית. הכל קורה כל כך מהר ואנשים רדומיםסגור
-
מה קשור זה קיים בחול ככ הרבה שניםדי עם הסמים 07/2024/05הגב לתגובה זו1 0צא מהפחד לא יקרה כלום 2030 וגם לא 2040 כמו שלא קרה כלום שהבטיחו בשנת 2000סגור
-
1.אז עכשיו יעשו לנהגי האוטובוסים בחברות הציבוריותאריק 07/2024/01הגב לתגובה זו3 0תעודת משיט 60.יפה.סגור