בארץ

ביטוח לאומי או משרד התחבורה? זה הגוף שהוגשו נגדו אלפי תלונות

בדוח שפורסם על ידי מבקר המדינה, נחשף כי הגוף שהתקבלו בעניינו את מספר התלונות הרב ביותר ב-2023 הוא משרד התחבורה, ש"זכה" בתואר המפוקפק גם בשנים 2022 ו-2021. במקום השני המוסד לביטוח לאומי עם 1,528 תלונות, ומי עוד נמצאים ברשימה?
מערכת ice | 
צילום shutterstock, פלאש 90/ הדס פרוש
היום (שני), פורסם דוח מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, ובו צוינו הגופים והמשרדים ש"זכו" למספר התלונות הרב ביותר בשנת 2023. הנתונים? מאכזבים, אך לא מפתיעים. הרשימה המלאה לפניכם:
במקום הראשון, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עם 2,081 תלונות. אחר כך, המוסד לביטוח הלאומי עם 1,528 תלונות. רשות האוכלוסין וההגירה עם 1,021, משרד העבודה עם 860, רשות המיסים במקום החמישי עם 798.
גם דואר ישראל, שבאותו דוח נחשף כי הסתיר דברי דואר מתושבי מזרח ירושלים, קיבל כ-708 אלף תלונות. משטרת ישראל קיבלה כ-673 תלונות, משרד החינוך עם 621, נגד משרד הבריאות התקבלו כ-616 תלונות ובמקום העשירי, חברת החשמל, עם 558 תלונות.
נתון מעניין שהוצג הוא שמשרד התחבורה (ששמו עלה בהקשר התחקיר שחשף רביב דרוקר על התנהלותו) הוא הגוף עליו הוגש המספר הגדול ביותר של תלונות בין השנים 2021 ל-2023, כאשר בשנה החולפת נרשם גידול של כ-28% במכתבי התלונה שנשלחו לעומת השנה שקדמה לה. מרבית התלונות עסקו בשירות לציבור, מתן דוחות לנוסעים, היעדר אכיפה במקרים של אי-עמידה ברמת שירות (למשל במקרה של אי-עצירה בתחנות או אי-עמידה בלוחות זמנים), החזרים כספיים, תנאי הנסיעה ועוד. מתוך כלל התלונות הללו, כ-65% נמצאו מוצדקות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה