בארץ

דואר ישראל מסתבך: באיזו עיר התושבים לא קיבלו 400 אלף מכתבים?

דוח מבקר המדינה חשף כי כ-400 אלף דברי דואר, מרביתם נשלחו ממוסדות חשובים כמו עיריית ירושלים ורשות המיסים, לא הגיעו לתושבי מזרח ירושלים. בעקבות זאת, התושבים לא קיבלו התראות על קנסות מה שגרר הליכי חיובים ועיקול חשבונות ללא ידיעתם
מערכת ice | 
דואר ישראל (צילום shutterstock)
על פי מסמך שפורסם על ידי מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, עובדי הדואר במזרח ירושלים הסתירו, או לכל הפחות לא חילקו כראוי, מאות אלפי דברי דואר המיועדים לתושבי מזרח העיר בין השנים 2021 ל-2023. מתוך כך, התושבים לא היו מודעים להודעות התראה על חובות שנשלחו אליהם מהעירייה, מה שהסתיים פעמים רבות בעיקול חשבונות.
בדוח נכתב כי מדובר בכ-400 אלף דברי דואר אשר הוסתר על ידי צוות העובדים ביחידת הדואר המרכזית. כמעט כלל דברי הדואר שלא חולקו היו של מוסדות גדולים כמו עיריית ירושלים ורשות המיסים. בעקבות זאת, חברת הדואר הודיע לנציבות כי היא השעתה את מנהל היחידה ופנתה לרשויות ששלחו את דברי הדואר לשם החזר של דמי משלוח על סך כ-1.5 מיליון שקל.
לאחרונה ועדת הכספים בראשותו של חבר הכנסת משה גפני החלה לדון בהצעת אישור בנוגע להפרטה של חברת דואר ישראל בע"מ, באמצעות הסבת הלוואות שהועמדו על ידי המדינה לחברת השקעות. הצווים וההצעות מעגנים את הפרטת דואר ישראל: מתווה ההפרטה, המרת הלוואות המדינה להון בעלים וצווי אינטרסים חיוניים של המדינה בחברת דואר ישראל ובנק הדואר. כמו כן, נזכיר כי זו בהחלט איננה הפעם הראשונה בה נשמעות תלונות כנגד דואר ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה