רכב

BMW מסתבכת עם ממשלת ארה"ב - ואיך קשורים הסינים?

חברת רכבי היוקרה נמצאת תחת חקירה בשל ממצאים שהראו כי היא ייבאה רכיבים אסורים מסין, הנמצאים בלפחות 8,000 רכבים. הדבר מתרחש במקביל לעובדה כי ארה"ב הגדילה את המכס על מגוון מוצרים המיובאים מסין, ביניהם רכבים חשמליים
מערכת ice | 
רכב סיני-אילוסטרציה (צילום freepik, unsplash)
BMW, אחת מיצרניות רכבי היוקרה הגדולות בעולם, נמצאת תחת חקירה על ידי ועדת הכספים של הסנאט האמריקני לאחר שנחשד כי החברה ייבאה לארה"ב כלי רכב שהכילו חלקים סיניים אסורים. נזכיר כי החקירה מתנהלת במקביל למדיניות החשדנית של ארה"ב בנוגע לכלי רכב המיובאים מסין, ובשל ה"מלחמה הקרה" שהיא מנהלת מולה בנושאי טכנולוגיה.
כפי שפורסם ב-BBC, במכתב שנשלח אל החברה על ידי הסנטאור רון ווידן, BMW נשאלה האם היא הפסיקה לייבא את הרכיבים שמיוצרים על ידי קבוצת מיעוט בסין בתנאי עבודה רעועים, אך החברה לא מיהרה להגיב לשאילתא. הדבר מתרחש בתום חקירה של שנתיים בה נמצא כי לפחות 8,000 מרכבי מיני קופר נמצאו עם החלקים הללו.
נזכיר כי בחודש שעבר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע על הטלת מכסים עבור מוצרים שמיובאים בסין, בדגש על רכבים חשמליים ומוצרים הקשורים באנרגיה סולארית ושבבים. הדבר הוא למעשה חלק מ"מערכה" שמנהלת המעצמה הגדולה בעולם בניסיון למנוע מסין להפוך למעצמה בתחום הטכנולוגי ולהתחרות עם ארה"ב. עם זאת, סין כלל לא נשארה חייבת והחזירה בכמה צעדים משלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה