פרויקטים

גינדי TLV: הכירו את השכונה האחרונה של מרכז תל אביב

האזור שזוהה לאורך עשרות שנים עם השוק הסיטונאי, משלים את מתיחת הפנים עם  אקורד הסיום של פרויקט GINDI TLV: מגדלי יוקרה ורופטופ מפנק בקומה ה-50, לצד אפליקציית "מערכת הפעלה למגדל" ייחודית לרווחת הדיירים. דן שטרן, סמנכ"ל הדיגיטל במגדלי גינדי תל אביב: "פיתחנו את הקהילה הטכנולוגית הראשונה בישראל"
בשיתוף GINDI TLV | 
GINDI TLV (צילום viewpoint)
לאחר עשורים ארוכים בהן הפך שם נרדף לאזור אפור, צפוף ומוזנח זוכה המתחם שבמשולש הרחובות קרליבך החשמונאים ודרך בגין במרכז תל אביב לחיים חדשים, דינמיים ומתקדמים.
מתחילת שנות ה-50 ועד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, פעל במקום השוק הסיטונאי של העיר – כשהרעש והלכלוך בנו לו מוניטין כאחד האזורים הפחות סימפטיים של תל אביב. אף שלאורך השנים הופיעו לא פעם כותרות באמצעי התקשורת המבשרות על העתקת השוק למתחם חליפי ושינוי אופיו של האזור - בפועל המצב נותר כשהיה.
נקודת ציון משמעותית בתולדות המתחם נרשמה ב-2005, כשהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה את התוכנית להפיכת השוק הסיטונאי לרובע הממזג בין מגורים, מסחר ותעסוקה. המעבר לשלב הפרקטי לקח אמנם מספר שנים, אולם ב-2011 עלה טרקטור ראשון על השטח, בדרך להקמת השכונה האחרונה של מרכז תל אביב: קומפלקס מגורים יוקרתי בעירוב שימושים, או בשתי מילים: TLV GINDI.
מאז ממצבת עצמה TLV GINDI כאחת השכונות הנחשקות בתל אביב, עם קומפלקס חינוך הכולל בית ספר יסודי, 9 גני ילדים ומעונות יום, לצד קאנטרי קלאב ומרכז קהילתי, ולא פחות חשוב – פארק ירוק ומטופח בשטח של 15 דונם בתוך השכונה.
כעת עובר הפוקוס אל הנדבך המסיים את הפרויקט: ארבעה מגדלי יוקרה בני 50 קומות, הכוללים ארסנל של פינוקים ובהם חדר כושר, לאונג', טרקלין דיירים, חדר יין וחדר פעילות אינטראקטיבי לילדי המתחם. בעוד מגדלים 1 ו-2 כבר אוכלסו בהצלחה רבה, עבודות הבנייה במגדל 3 מתנהלות במרץ, כשגם למגדל 4 כבר הונחו היסודות. הצפי הוא כי הפרויקט יושלם במלואו עד אמצע העשור.

הרופטופ הראשון בישראל, בקומה ה-50 - כולל את כל הפסיליטיז שהדיירים צריכים הדמיה: UNDO
"הקצאת שטח כל כך גדול במרכז תל אביב לבניית שכונה מהיסוד היא לא דבר של מה בכך", מנתח שמאי המקרקעין ארז כהן, מי שעמד בראש לשכת שמאי המקרקעין. "אין בכלל ספק כי האזור הזה השתנה מקצה לקצה. מה שהיה החצר אחורית של תל אביב, הפך לסביבה מודרנית ומושקעת – עניין המתורגם גם לעליית ערך נדלנית. אנו רואים כי ל-TLV GINDI מגיעה אוכלוסייה עם כוח קנייה שדורשת מגורים ברף הגבוה ביותר ומוכנה לשלם, ופרויקט שפועל לספק את המענה המקיף לכך".    
"לצד ההשקעה של חברת גינדי במתחם, יתרון מרכזי שלו נוגע למיקום אופטימלי", מדגיש כהן. "הוא נמצא ממש במרחק נגיעה ממוקדי התרבות, הקניות והבילוי של תל אביב - דוגמת מתחם שרונה ומתחם גבעון, הסינימטק, קניון TLV FASHION MALL, תיאטרון הקמארי, תיאטרון הבימה, היכל התרבות ושדרות רוטשילד. גם בהיבט התחבורתי יש כאן בשורה, היות והוא נמצא בסמיכות לתוואי הרכבת הקלה. לאלו המתניידים ברכב ועובדים מחוץ לעיר, הנגישות לנתיבי אילון היא קלה ומהירה".
"השכנים הפכו לחברים"
"את הפוטנציאל של האזור הקדימו לזהות מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי", מרחיב אבי זמיר, מנכ"ל חברת TLV GINDI. "חיפשנו מתחם בסדר גודל משמעותי שיאפשר לנו להגשים את החזון: פרויקט שמשנה את קו הרקיע של תל אביב ומייצר מציאות חדשה בשטח - על כל המשתמע מכך. היעד הוא לגבש כאן הווי אמיתי של שכונה עם ערבות הדדית בין הדיירים. לשם כך הקמנו מתחם שמציע הכל מהכל, ומספק את האקלים לאינטראקציה שוטפת בין כל התושבים".
דבריו של אבי זמיר משתקפים לא רק ברמה ההצהרתית, אלא גם ברמת בשטח. "עברתי לא מעט דירות בתל אביב, ואיך לומר החוויה לא היתה משהו", מספר נועם דוידוביץ' (29), דייר במגדל 2 בשכונת TLV GINDI. "אלו היו דירות ישנות עם בעלי בתים שלא מוכנים להתגמש למען הדיירים, ואווירה מנוכרת בין השכנים שלא מתאמצים להכיר את מי שמתגורר לידם. החלטתי שהפעם אני משנה כיוון, ומחפש לא רק דירה חדשה, אלא גם שכונה שבה הדיירים לא רק נמצאים בין ארבעה הקירות של הבית – ומצאתי את זה כאן. השכנים הפכו לחברים והתחושה היא של קהילה אחת גדולה. למגדל עברתי באוקטובר, ובפרספקטיבה של כחצי שנה, אני יכול לומר שזו אחת ההחלטות הטובות שעשיתי".
"יש פה חיי קהילה תוססים. אנחנו נפגשים בחדר הכושר, בקנטרי או בפארק, אחרי יום עבודה אוהבים לצאת, להתאוורר ולהתראות", מיישר קו גם גיא עקיבא (35), דייר במגדל 1. "תקופת הקורונה רק חיזקה את הקשרים בין כולנו. אני גר במקום מושלם, יש לי מתחת לבית את כל מה שאני צריך, כשהכל קרוב, נוח ונגיש – וזה עוד לפני שבכלל מדברים על דירה חדשה מהניילונים".

דירה בפרויקט GINDI TLV הדמיה: UNDO
בחזית הקדמה
הכלי העיקרי ליצירת דיאלוג שוטף ואפקטיבי בין קהל הדיירים, החברה היזמית וחברת הניהול הוא אפליקציה ייעודית המבקשת לשלב בין קהילה וטכנולוגיה. "מדובר באפליקציה שפותחה בשותפות מלאה עם חברת MY TOWER ומאחוריה הרבה חשיבה ומשאבים", מפרט דן שטרן, סמנכ"ל הדיגיטל בחברת מגדלי גינדי תל אביב. "זו מערכת מתקדמת שמתייחסת לכל האלמנטים שקשורים לפרויקט – כללים ונהלים, תשלומים, זיהוי הדיירים ופתיחת שערי החניונים למכוניות, שריון מקום בחדר הכושר, הזמנת אירוע בטרקלין הדיירים, עדכון השומר על אורחים האמורים להגיע לביקור בשכונה – הכל נעשה באופן דיגיטלי".
דרך האפליקציה מתעדכנים הדיירים גם על שלל הפעילויות המתקיימות במתחם: סדנאות בישול ואפייה, שישי מרקט, פשפשוק, מופעי אלתורים וסטנד-אפ, שיעורי יוגה, סיורים בין הפינות הנסתרות של השכונה, ואפילו פודקאסט קהילתי - וזו רק רשימה חלקית. החיבור בין הדיירים בא לידי ביטוי גם בשירותים שהם מציעים זה לזה באמצעות הממשק הדיגיטלי - משמרטפות ושיעורי עזר, דרך שירותי תיקונים וטיפולי קוסמטיקה ויופי, ועד שירותי עריכת דין וראיית חשבון. 
"אפשר בהחלט לומר שב-TLV GINDI גיבשנו את הקהילה הטכנולוגית הראשונה בישראל", מוסיף שטרן. "חשוב לנו להיות תמיד צעד אחד קדימה, ועוד לפני שמתעוררת בעיה לייצר את הפתרון. האפליקציה הזו משקפת את החזון לייצר שכונה המאופיינת בקהילת דיירים מגובשת, כשאנחנו מקפידים להיות שם עבורם הרבה אחרי קבלת המפתחות. את האג'נדה הזו אנחנו מיישמים גם באמצעות מכרזים שאנו עורכים באופן רציף - בין יתר לשירותי כביסה, ניקיון, הובלות ושטיפת רכבים. בקרוב גם נפעיל מיזם להשכרת רכבים מחניוני המגדלים, כולל רכבי יוקרה".
"האפליקציה מקצרת לנו תהליכים, חוסכת זמן יקר וטרחה מרובה", מסכים דוידוביץ'. "אני עושה בה שימוש באופן קבוע והיא משדרגת לי את כל חווית המגורים. מוצר כזה לא היה קיים במקומות אחרים בהם גרתי, והאפקט הוא משמעותי".


העבודות להקמת מגדלים 3 ו-4. צילום: באדיבות GINDI TLV
הדיירים במרכז
הפיצוח הבא של החברה מתוכנן במגדל 3, או נכון יותר בקומה ב-50 שלו, עם רופטופ יוקרתי הכולל בריכת שחייה, סאונה, חדר כושר, בר ופינות ישיבה באוויר הפתוח. "החלטנו לוותר על הפנטהאוז המסורתי, ולהביא קונספט שונה", מסביר שטרן. "זו עוד אחת מהדרכים שלנו לשים את הדיירים במרכז".
באשר לקהל היעד, מציין שטרן כי "אנו מכוונים לחתך נרחב: בעלי וילות מאזור המרכז וממעגלים רחוקים יותר שמאסו בדירות הענק ומחפשים לעבור לתל אביב ולגור בלב העניינים, משקיעים, משפרי דיור, משפחות צעירות, וגם אנשי היי-טק שמועסקים בסביבה ורוצים ללכת ברגל למקום העבודה ולא לבלות שעות בכבישים. אנחנו יודעים להתאים לכל קהל את הדירה המתאימה ביותר לצרכיו ולתקציבו".
בהתאם לכך קיימת במגדלים על תמהיל דירות מגוון של 5-3 חדרים, לצד מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים. מחירה של דירת 3 חדרים בשטח של כ-80 מ"ר הוא החל מ-3.5 מיליון שקל, כשמאות יחידות במגדלים כבר נמכרו.   
"אנחנו רוצים לספר סיפור חדש", מסכם מנכ"ל חברת TLV GINDI, אבי זמיר. "עם פרויקט שהוא שונה ואחר בנוף התל אביבי. קיימת גאווה גדולה לראות את שכונת TLV GINDI הופכת למציאות בזכות חיי קהילה שוקקים ואיכות חיים יחידה מסוגה".
רוצים לשמוע עוד על הפרויקט? לחצו כאן