שיווק ופרסום

במחווה לגולדה מאיר: פסל החירות הישראלי נחשף

במלאת 50 שנה למלחמת יום הכיפורים יצרה אמנית האור חן תעוז פסל תאורה במחווה לאישה היחידה שכיהנה כראש ממשלת ישראל וצלחה את המלחמה הקשה בתולדות ישראל בשנת 1973
מערכת ice |  1
גולדה מאיר (צילום יניב גבאי)

במלאת 50 שנה למלחמת יום הכיפורים ובמחווה לראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר, יצרה אמנית האור חן תעוז את פסל התאורה על שמה של האישה היחידה שכיהנה בתפקיד וצלחה את המלחמה הקשה בתולדות ישראל.
 

פסל החירות בניו יורק הוא בדמותה של אלת החירות הרומית, ליברטאס. היא עוטה גלימה רומית ולראשנה נזר בעל שבעה חודים המזדקרים כקרני שמש לכל הכיוונים ומייצגים את הקרנת החירות לשבע יבשות תבל. היא מחזיקה בידה את לפיד החירות, לעומת זאת, לראשה של גולדה של חן תעוז, יש מגן דוד גדול במיוחד עשוי זכוכית אקרילית ומתוכו בוהק אור על פניה של הדמות. מצד אחד סוג של כתר נוצץ, ומצד שני מעמסה מכבידה ומסנוורת. הנורות מסמלות בנוסף גם את הרוח היהודית, אור לגויים המשולבת ברוח הישראלית. בניגוד לפסל החירות המקורי, ידה של גולדה מונפת ואגרופה קפוץ-ביטוי לצורך להילחם על הדמוקרטיה הליברלית בישראל ועל קיומה של המדינה לאורך השנים".
 


האמנית חן תעוז אמרה על ייצור הפסל: "ראיתי חיבור בין אופייה החזק ואמונתה הציונית של גולדה שאפשרו לה להוביל את ישראל לניצחון למרות המחדל לבין ההתמדה המתמשכת של פעילי תנועת המחאה הבוערת ברחובות ישראל בשנה האחרונה. גולדה לא הייתה מושלמת, רחוק מזה, אבל היא סמל לישראליות עוצמתית וליברלית שהעמידה אישה בראשות הממשלה, מבלי לראות אקט פמניסטי".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וצלחה את המלחמה הקשה
    צביקה 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך היא צלחה עם. 2,656 הרוגים, 7,251 חיילות וחיילים נפצעו בגופם ובנפשם ו- 294 חיילים גיבורים שנפלו בשבי.
    סגור