שיווק ופרסום

איש השיווק של החודש: אסף אביב סמנכ"ל השיווק והתוכן בפרטנר

עוד להיט מבית היוצר של פרטנר ומקאן: והפעם אילן פלד מצטרף לסטטיק לחגיגה. מה עומד מאחורי הקמפיין החדש, איך נבחר השיר "דובשנייה" והאם בסופו של המכירות גדלו? מאחורי הקלעים עם איש השיווק של חודש פברואר ב-ice: אסף אביב, סמנכ״ל השיווק והתוכן של קבוצת התקשורת פרטנר
מערכת ice | 
אסף אביב, סמנכל השיווק של פרטנר (צילום ינאי יחיאל)
פרטנר השיקה בחודש שעבר קמפיין חדש בכיכובו של הפרזנטור סטטיק, אליו מתלווה אורח מפתיע - הלוא הוא השחקן והיוצר אילן פלד. מכונת הלהיטים מבית היוצר של פרטנר, שוב סיפקה פרסומת ויראלית שמעבירה את המסר בצורה הומוריסטית, קלילה ובעיקר מאוד מהנה והבחירה באילן פלד כשותפו של סטטיק ובחירת השיר "דובשנייה" היא לא פחות ממבריקה.
הרקע: קמפיין חדש של פרטנר המתמקד בתחום הסיבים האופטיים של הקבוצה, שמשיקה חבילות אינטרנט פייבר חדשות. הקמפיין יוצא בהמשך להודעה של פרטנר לפני כחודש, על כך שחתמה עם בזק על הסכם לרכישת זכות שימוש ב-120 אלף קווי תשתית סיבים אופטיים. לטענת פרטנר, ההסכם צפוי להפוך את החברה לספקית שירותי הסיבים עם הפריסה הרחבה בישראל. מי שעומד מאחורי הקמפיין של פרטנר והמהלכים השיווקים של חברת הסלולר, הוא אסף אביב, סמנכ״ל השיווק והתוכן של קבוצת התקשורת פרטנר, ואיש השיווק של החודש של ice.

מי אתה אסף אביב?
בן 48 נשוי ואבא של רועי בן ה-16 ומאיה בת ה-13, מתגורר ברמת השרון. סמנכ״ל השיווק והתוכן של פרטנר. בתפקידיי הקודמים הייתי סמנכ״ל השיווק של בזק בינלאומי, סמנכ״ל פיתוח עסקי וחדשנות בקבוצת עזריאלי ומשנה למנכ״ל Wecom. 
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
בתואר הראשון למדתי מנהל עסקים עם התמחות בשיווק, אך את דרכי המקצועית התחלתי במכירות. תפקידיי הראשונים היו בניהול מערכי מכירות (מוקדים ו- D2D) וכבר אז הרגשתי שעולמות ההשפעה על הלקוחות מעניין אותי. מעבר ממכירות לשיווק הוא לא טריוויאלי, השינוי המרכזי הוא בהבנת התפקיד וקבלת אחריות על מה מוכרים ולא רק על איך מוכרים. 
יצאתם לקמפיין לאחר ההסכם הענק עם בזק, מה הייתה האסטרטגיה סביב הקמפיין הנוכחי?
ההסכם עם בזק כמעט הכפיל את פוטנציאל הסיבים שלנו, ביום אחד יכולנו להציע סיבים ללקוחות שבעבר נאלצנו להגיד להם לא. התובנה הזאת הובילה אותנו לפיצוח הקריאטיבי שאנחנו רוצים להתנצל בפני הלקוחות, שפרסמנו סיבים והם לא יכלו להצטרף לסיבים שלנו.
זו התחלה מורכבת לקמפיין ולכן חיפשנו דרך הומוריסטית להתנצל בפניהם ולהגיד שעכשיו אנחנו יכולים לחבר אותם. בתחילת הפרסומת אילן מתלונן לסטטיק "פויה, חרפה שלא הגעתם עם הפייבר לעפולה". אבל עכשיו, לאחר העסקה עם בזק, אנחנו יכולים לחבר את אותם לקוחות, גם לסיבים של בזק וגם לסיבים של פרטנר. מפה יצאנו, ואז הפרסומת חוגגת את פריסת הסיבים שלנו, שהיא הרחבה בישראל.
 

 
הבחירה באילן פלד – מה הוביל לבחירת חיבור לסטטיק ומדוע דווקא פלד (מותג מוכר)?

האתגר בפרסום הוא לגרום ללקוח להתחבר לפרסומת ולברוח מהאדישות. דרך נפוצה מאד היא לבדר ולשמור על הקשב של הצרכן בין שלל הפרסומות שרצות על המסך. הרעיון של אילן פלד עלה מאיש קריאייטיב מוכשר במהלך העבודה מול משרד הפרסום מקאן. באותו רגע הבנו שזה בינגו.
הבחירה בשיר "דובשנייה" מפתיע לאור הנועזות שבו וקהל היעד היותר צעיר. זה היה מכוון?
היה פינג פונג ארוך מול הפרטנרים ממקאן, האזנו לעשרות שירים ודובשנייה שהוא שיר מאוד אהוב ואהוד, התאים מאוד למסר שרצינו להעביר: חגיגה, שמחה וקצב.
פרטנר ממשיכה גם בפרסומת הזו ביצירת להיטים, צבעוניות והמון "כייף". זה נכון להגיד את זה?
כן. בסופו של דבר הפרסומות שלנו מביאות לצופים בשורות משמחות וחיוביות, את הטכנולוגיה הכי חדשה שכולם רוצים בבית, את העתיד. וזה בא לידי ביטוי בכלל מגזרי הפעילות שלנו. אם זה סיבים, דור 5 או טלוויזיה.

צילום: מיכה לובטון 
מה היו התגובות שקיבלתם לקמפיין? והאם זה היה יותר קמפיין הצהרתי (אנחנו עם פריסת הסיבים הגדולה בישראל) או גם מכירתי (להצטרפות לפרטנר).
אינדיקציה ראשונה לתגובות אנחנו תמיד מקבלים בבוקר הפרסומת, כאשר אנו מפיצים אותה לעובדות והעובדים שלנו. והם מאוד אהבו והתחברו לפרסומת. וגם הקהל – מקום ראשון בזכורות והאהובות, המון תגובות מפרגנות ברשתות החברתיות, השיר רץ בטיקטוק ועוד. מעבר לכך, הפרסומת נמדדת לא רק בזכירות והאהדה, אלא גם באפקט המסחרי החיובי שלה. ובהחלט ראינו גידול בפניות למוקדים וכמובן במכירות ופה ההישג החשוב באמת.
מהו מנהל/ת שיווק טוב/ה ומקצועי/ת בעיניך?
מנהל שיווק מקצועי בעיני אחראי לשורת ההכנסות של החברה. תפקידו לעבור שורה שורה בקובץ ההכנסות ובכל אחת לחשוב מה הפעילות השיווקית שהוא יכול לעשות כדי להגדיל שם את ההכנסה. בנוסף, תפקידו לייצר ביקושים, לייצר העדפה שתוביל להרכשה של השירות או המוצר.
איזה טיפ היית נותנת למנהל/ת שיווק בתחילת דרכו/ה?
מבחינה מקצועית חשוב ללמוד כל הזמן, להתפתח ולחפש רעיונות חדשים בכל מקום. ברמה המסחרית, חשוב מאד להיות מחובר לשטח. לזכור שהשכל לא יושב במקום אחד. לא פעם בקרייירה שלי הרעיונות הטובים הגיעו מאנשי המכירות, השירות והטכנולוגיה והיה צריך רק ללטש אותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה