שיווק ופרסום

איש השיווק של החודש: ג'ליל עתאמנה מרשת קינג סטור

התחרות בשוק הקמעונאות בישראל עולה שלב: לראשונה רשת סופרים ערבית גדולה מתחילה פעילות ארצית בהשקעה של כ-100 מיליון שקל וכניסה לשוק היהודי. האם המיתוג של הרשת שלא מוכרת אלכוהול וסיגריות כאידיאל יצליח? ג'ליל עתאמנה איש השיווק של החודש
מערכת ice |  3
ג'ליל עתאמנה (צילום בכר נאסר)
רשת הסופרים הערבית קינג סטור מעלה הילוך. מג'די כתאני, מנהל הרשת בעלת 22 סניפים ברחבי הארץ כמו באר שבע, קלנסווה, דלית אל-כרמל, חיפה ועוד, עובר למהלך למיתוג ארצי וכניסתה של הרשת לפעילות ברחבי ישראל, ולראשונה רשת ערבית שתתחרה ברשתות הגדולות.
במהלך חודש ינואר, יצאו ברשת בתכנית ענפה לכניסתה של קינג סטור לשוק הקמעונאות הרחב בישראל בשנים הקרובות ופנייה לקהל היהודי, תוך השקעת ענק של כ-100 מיליון שקל ופתיחת סניפים במרכז הארץ. המהלך לווה בעליית קמפיין מאסיבי ברשתות ובאתרים ומפגש של עיתונאים לסופר של החברה בכפר קאסם במהלך שיווקי שעתיד לקבוע את נכונות המהלך. 
מי שאמון על כל המהלך השיווקי של הרשת וכניסתה לפעילות ארצית הוא ג'ליל עתאמנה, סמנכ"ל השיווק של הרשת, עם ניסיון של 14 שנים בעולמות הפרסום והשיווק ובין היתר היה אחראי על בנייה הושקה של המותג טרה בחברה הערבית. עתאמנה הוא איש השיווק של חודש ינואר של ice.

מי אתה ג'ליל עתאמנה?
ג'ליל עתאמנה, בן 40 מכפר קרע. נשוי לרים ואבא לדונא ומוחמד, בוגר תואר ראשון בתקשורת ועיתונות ותואר שני במנהל מדיניות ציבורית. סמנכ"ל השיווק של רשת הקמעונאות קינג סטור מאז ספטמבר 2022.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
במשפט אחד, העובדה שאתה חייב להמציא את עצמך כל יום מחדש. עולם השיווק הנו עולם של חדשנות, של תעוזה, של יצירתיות, עולם דינאמי שמחייב קצב למידה והתחדשות כמעט על בסיס יומי. בניגוד לעיסוקים אחרים, גבולות הגזרה של השיווק גמישים ביותר וניתן למתוח ולעצב אותם בהתאם ל-DNA של כל ארגון וארגון. איש שיווק קלאסי חושב על מהלכים שיווקיים ומעלה לאוויר קמפיינים. איש שיווק מוביל ומיוחד נוגע בכל תחום, ייצור, תפעול, כספים, לוגיסטיקה, סחר, רצפת מכירה וכו'. מביא את התובנות השיווקיות לכל תחום ומייצר ומעלה את האג'נדה השיווקית לסדר היום. הפעילות הרוחבית הזו, בונה ומכשירה את סמנכ"ל השיווק לכל תפקיד בכיר אחר.
האם תתכן הצלחה של רשת סופרים ערבית בחברה הישראלית בשנת 2023?
אני מאמין שמרכיב הזהות, הוא לא הגורם המשמעותי. החברה הישראלית בימינו פתוחה לקבל ולהכיר טעמים וצבעים שונים.
לא מעט רשתות בבעלות יהודית עובדות בחברה הערבית ומצליחות. המיקוד שלנו ברשת הוא בקהל הצרכנים. אנחנו משקיעים את המאמצים בפתרון שאלות כמו: איך אפשר להטיב עם הצרכן, מה הערך המוסף שאנחנו מביאים לקהל היעד בחוויית השירות, בחוויית הקנייה, במגוון וכמובן במחיר. כיום, קרוב ל-30% מהלקוחות המגיעים אלינו לקינג סטור הם יהודים. אני מאמין שיש לא מעט ערבים שקונים ברשתות יהודיות. שם המשחק הוא תחרות ואנחנו מאמינים בפייר פייט.  
הטיימינג: מדוע יצאתם דווקא בתקופה האחרונה לקמפיין? מה השתנה?
אי אפשר להתעלם מהשינויים החברתיים והכלכליים שהחברה הישראלית עוברת בשנים האחרונות. כניסתם של עוד ועוד שחקנים לשוק הקמעונאות, תגביר את התחרות ותאפשר לצרכנים אפשרויות בחירה גדולות יותר. התחרות מטיבה עם הצרכן ונותנת דחיפה משמעותית לכלכלה, לרבות בקרב היצרנים. בנוסף, הקונספט הייחודי שלנו בקינג סטור מאפשר לצרכנים לבצע את הקניות בחוויית קנייה מיוחדת, שלא הכירו קודם.
מה הייתה האסטרטגיה שנבחרה עבור הקמפיין האחרון שהיה מיועד לאוכלוסייה היהודית ומה הרציונל שעמד מאחורי אסטרטגיה זו?
 אנחנו מזהים מגמות בחברה הישראלית. דפוסי התנהגות המעידים על חזרה לחוויית השוק, רק בעיצוב מודרני וחדשני יותר. הייחודיות והאיכות של המוצרים שלנו, לצד המגוון והמחיר האטרקטיביים ימשיכו להוות עוגנים בקביעת כל אסטרטגיה עתידית של הרשת. אנחנו רואים שהקונספט הצליח לעורר עניין בקרב קהל היעד. רואים את זה בלקוחות החדשים היהודים בעיקר ובמכירות במיוחד במוצרים האותנטיים.
החלטה ערכית או דתית שלכם שלא למכור מוצרי אלכוהול או סיגריות, דבר שגם הועלה לאחר רכישת הפניקס. האם בפיתוח הרשת בישראל תשנו את המודל? האם זהו מודל שגם מניב בסופו של דבר גם ערך כלכלי?
כתפיסה, הדתי והערכי הם שמות לאותו מטבע ומשרתים את אותם האינטרסים. רשת קינג סטור רואה בעצמה סוכן שינוי חברתי ולא רק עסק כלכלי רווחי. אנחנו מאמינים כי לכל עסק חייבת להיות אמירה ואחריות חברתית ואנחנו עושים זאת בדרכים שונות, בין היתר במאמץ משותף להורדת אחוזי העישון וחינוך לאורח חיים בריא. אסטרטגיה זו הנה חלק מהחזון והתפיסה של הרשת ואינה עתידה להשתנות. החלטה זו במהותה אינה עסקית כלכלית ואנו מודעים לכך. מנגד, אנו מאמינים שהתרומה החברתית חושבה לא פחות התמורה הכלכלית.
מה היו התגובות שקיבלתם עד כה על הקמפיין?
התעניינות רבה, האנשים כן מעוניינים להכיר עוד מותגים ולהיחשף לעוד רשתות קמעונאות. חלקם פרגנו יותר, חלקם פחות, לגיטימי מאוד. הקמפיין דיבר על חווית קנייה אותנטית ושפע מזרח תיכוני. מגוון מוצרים ייחודיים ומחירים אטרקטיביים. בעיניי, הצלחנו לבנות את החבילה השיווקית האולטימטיבית עבור כל הצרכנים.
מהו מנהל/ת שיווק טוב ומקצועי בעיניך?
מנהל שיווק שמאתגר את עצמו כל יום חדש, יצירתי, מחובר לשטח ומרגיש את האנשים. הולך עם האינטואיציות שלו אך נותן להם משנה תוקף במחקרים ומידע אמפירי.
איזה טיפ הייתה נותן למנהלי שיווק בתחילת דרכם?
לא לפחד מכישלונות. עולם השיווק הוא עולם של תעוזה וניסיונות. אם לא עושים לא לומדים. לא לחשוש מיצירתיות יתר, בסופו של דבר השיווק יכול לעצב את התודעה וההתנהגות של הצרכנים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הצחקתם
    מסתערב 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד מביאים לתל אביב סופר עם פגי תוקף חושבים שתל אביבים פריירים גם אם חינם לא לוקחים ולא קונים מערבים דחפו את הסופר יודעים לאן ערימת כבשים יהודים לא קונים מערבים נסו אותנו מכירים פשיטת רגל אגב גם לא נאכל א הזבל דאתם מתכוונים לחלק הכל רעיל חלקו בעזה למסכנים שם חחחחח לא יקרה עאלק קינג סטור ערימת מחבלמוס נרא לכם תכף מלחמה בעזה ניתן לכם כסף למה????
    סגור
  • 1.
    סופר קינג סטור
    שילה 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי תפתחו סופרים גם בתל אביב? מחכים לכם בואו מהר
    סגור
  • סופר פגי תוקף
    מסתערב 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפתחו ונגרום לכם לסגור בפשיטת רגל תוך שנה נחזיר אותכם לכפר בחזרה או לעזה איך שתבחרו
    סגור