שיווק ופרסום

"יש לי סכיזופרניה": הקמפיין המטלטל של משרד הבריאות

משרד הבריאות יוצא בקמפיין רגיש ותקדימי כנגד הסטיגמה שמלווה את מתמודדי הנפש תחת הכותרת: ״אנחנו לא מתביישים, אל תתביישו בשבילנו״
מערכת ice |  19
צפייה בטלוויזיה (צילום unsplash)
משרד הבריאות יוצא בקמפיין ייחודי ורגיש, המביא למרכז השיח את מתמודדי הנפש והאתגרים איתם הם מתמודדים. הקמפיין מבוסס על עדויות של מתמודדי נפש הקוראים לנו, הציבור, לא להתבייש ולדבר על המחלה עם הסביבה הקרובה והרחוקה. 
המסר חשוב של הקמפיין, "מתמודדי נפש מתמודדים עם החיים קצת יותר – אם כולנו נבין זאת הם יתמודדו קצת פחות", נולד לאחר סקר שביצע המשרד בנושא, ממנו עלה ש-30% מהמשיבים לא יפנו לעזרה מקצועית ולטיפול בשל המבוכה, הבושה והחשש מתיוג חברתי שלילי. עוד עלה מהסקר כי 58% מהמשיבים היו חוששים לפתח קשר זוגי עם אדם המתמודד עם מחלת נפש, כ-70% מהמשיבים היו רואים בעיה בקבלת מתמודד עם מחלת נפש לעבודה. 
הקמפיין הופק ע"י לשכת הפרסום הממשלתית, ונעשה בשותפות ותמיכה של הנהלת משרד הבריאות והאגף לבריאות הנפש, המועצה הארצית לשיקום פסיכיאטרי בקהילה, אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש, עמיתים לזכויות בבריאות הנפש, החברה למתנסים אדם-קהילה-חברה, ועמותת לשמה לשילוב מתמודדים והעצמה בבריאות הנפש. 
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש: ״מתמודדי הנפש חיים עם קושי שהוא ״שקוף״ לרוב הציבור שחי לצידם. תפקידנו לתת מקום להתמודדות שלהם ולהסיר מהם את נטל הבושה. מערכת הבריאות שמה לעצמה בראש סדרי העדיפויות לא רק את הטיפול הנפשי אלא גם את טיפול במעמסה הכבדה של הסטיגמה. זהו קמפיין תקדימי ורגיש  שנעשה בשיתוף מלא עם ארגונים המסייעים בטיפול  במתמודדי נפש ועם אנשים נפלאים שהתגייסו למשימה ושמו עצמם מול עדשות המצלמה״.
 

ד״ר טל ברגמן, ראש שרותי בריאות הנפש במשרד הבריאות: "תחום בריאות הנפש נמצא בראש סדר העדיפויות של משרד הבריאות. כל אחד רוצה וחייב להרגיש חלק משלם, חלק מחברה וחלק מקהילה והקמפיין משקף את האחריות הציבורית של כל אחד ואחת בישראל, כדי שנוכל לעשות את השינוי החברתי הזה עבור המתמודדים. זהו רק צעד ראשון מתוך שורה של צעדים שיש לנקוט בהם כדי להביא את מערכת בריאות הנפש לסדר עדיפויות ציבורי גבוה, שיאפשר תקצוב הולם עבור שירותים איכותיים קהילתיים ואשפוזיים לאזרחי המדינה הזקוקים לכך".
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    הסטיגמות אכן קשות
    צל לילה 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אכן, יש דעות קשות על מתמודדי נפש ובעיקר מתמודדים עם מחלות קיצוניות כמו סכיזופרניה. אנשים פשוט מפחדים מהמחלה ואם תגיד בראיון עבודה או בעבודה שאתה חולה סכיזופרניה, כנראה יפטרו אותך בלי להגיד את הסיבה האמיתית. חגים שמחים, ורק חבל שביטוח לאומי לא נותן אף מענק חג לנכים כלליים כמו מרבית הסכיזופרנים.
    סגור
  • 17.
    גם אני מתמודדת נפש
    חן 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואף אחד במשפחה שלי לא יודע! מפחדת לספר. מכל החברים שיודעים על מצבי- נשארו שניים. כולם התאדו... אני גרושה, ולא יוצאת לדייטים בגלל זה. כי ברגע שהבן אדם מולי ישמע- הוא יברח. עצוב לי מאוד.
    סגור
  • 16.
    למה לא קראו לי?
    נאור כהן 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    1. מניה דיפרביה 2. חרדות 3.דיכאון 4.קשב וריכוז 5 על הרצף האוטיסטי
    סגור
  • 15.
    תמשיכו
    דינה 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    התחלה טובה להמשיך ו להעלות למודעות שזאת לא בושה כדי שהמתמודדים יתקבלו בחברה ויפסיקו להיות. שקופים
    סגור
  • 14.
    מי אחראי על הסטיגמה
    אנאיס 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי שאחראי על הסטיגמה זה משרד הבריאות - אגף הפסיכיאטרי. זה גם המחוקק. כשיש חוק הפרדה, כפייה ורמיסת זכויות "חוק טיפול בחולי נפשי" (ממליצה לקרוא את החוק כדי לקרוא איך יוצרים סטיגמה), הסטיגמה לא תעלם! כשמקיימים מתקני אשפוז מיוחדים למתויגים פסיכיאטרית, הסטיגמה לא תעלם. מי שבאמת חושב שזה ישנה סטיגמה מזלזל באינטיליגנציה של עצמו ושל אחרים. ולמרות כל מה שאמרתי ואני עומדת מאחורי דבריי, כל הכבוד לחבר'ה שהשתתפו.
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    גם
    אילה 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מתמודדת נפש סכיזופרניה פרנואידית, חרדות, כפייתיות ועוד רוצה לומר שיש פתרון מסוים, שעוזר לי למדי, וזה להתחבר לתודעה גבוהה יותר שמשקיפה על המחשבות ומסננת מה נכון ומה לא. (איך להתחבר? אין כאן שום טריק. פשוט להיות מודעים למחשבות לעקוב אחריהן ולבחון אותן. זה לא ממש פשוט אבל כשמתרגלים לזה זה ממש נהדר) מומלץ גם לאנשים בריאים בתור עבודה על המידות.. כיף גדול! בגדול האמונה בבורא טוב ומיטיב גם מסייעת לי להתגבר על הרע שבתוכי... מוזמנים להאזין לפודקאסטים שלי. חפשו ביוטיוב א. פרי
    סגור
  • 12.
    אני מזועזע ש 70% לא מקבלים חולים
    אין שם 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    1) המעסיק מקבל הטבות מס בזה שהוא מעסיק אותם. 2) בכל מקום עבודה, חייבים להעסיק 7% נכים, אז כמובן פיזית מתקבלים, חולים דיכאוניים, חולים בנוריוזות ממש מצווה, לגבי סכיזו רופא מחוייב בכל מצב לתת אישור כשירות זמני על העסקה, איך הם ישתקמו ? איך הם יהיו חלק מהקהילה הנורמטיבית ? כל הכבוד על היוזמה הברוכה.
    סגור
  • 11.
    פסיכולוג בהוסל
    מיקה 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין טיפול פסיכולגי להקל על הקולות
    סגור
  • 10.
    מתמודדת נפש
    מיקי 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אני בדיכאון קליני עם נגיעות של אובדנות ועם מחלת בי פולאריות על תרופות פסיכיאטריות וכבר מעל שנתיים ממתינה לתור לפסיכולוג/ית קליני/ית ללא הואיל...ובתקופה הזו כשהודעתי לסביבה לחברים אעלק שיש לי את המחלה הם נעלמו מחיי. אף אחד לא ממש יכול להתמודד עם מתמודדת נפש כמוני ...כואב ועצוב...במשרד הבריאות והתקשורת כל הזמן מדברים על נוער על ילדים אבל אף אחד לא מדבר כמה קשה לאנשים בגילאים ארבעים פלוס ואותנו לא סופרים....אם לא הכדורים הפסיכיאטריים לא יודעת מה הייתי עושה...
    סגור
  • 9.
    תנו להם לחיות שווים בין כולם
    אם עם בת מתמודדת נפש 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סוף כל סוף צעד קטן בשבילם...אבל צריך עוד ולא לעצור בזה
    סגור
  • 8.
    אנו חייבים לעמוד לצידם
    מכיר חולה סכיזופרניה 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדובר במחלה עאורה אשר סוחטת עד תום את החולה ואת כל סביבתו. המדינה והחברה חייבת לעמוד לצידם ובמיוחד לעזור לחולה להשתלב בתעסוקה מכובדת ובמעגל החברתי שבקהילה.בלי העסרה הזאת המשפחות קורסות וסובלות.
    סגור
  • 7.
    חבל שלא ידעתי, הייתי מצטרפת
    מתמודדת נפש 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מתמודדת נפש גאה עם מניה דיפרסיה ופוסטראומה
    סגור
  • איך את יכולה להיות גאה
    על מה את גאה? 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על משהו שלא בחרת בו? בן אדם יכול להיות גאה או להתבייש רק בדברים שבחר בהם או עבד בשבילהם כנל לגבי דת מוצא מחלות וכל דבר שאדם נולד ולא בחר בהם את לא צריכה להתבייש במחלה שלך אבל גם לא להתגאות כי לא בחרת בזה אלא פשוט חלית רפואה שלימה
    סגור
  • 6.
    וואו, מרשים ביותר (ל"ת)
    יערה א 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    כל כך חשוב
    לילך 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעריכה ומוקירה את כל מי שנחשף
    סגור
  • 4.
    הסטיגמה הכי גדולה היא של משרד הבריאות והמטפלים
    אסמרלדה 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    9 0
    שמתייגים מטופלים ומכשילים אותם
    סגור
  • 3.
    רק סכיזופרניה? הבעייה הנפשית ה-
    נעם לוי 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    8 3
    עיקרית היום בארץ,היא -חרדה.המונים סובלים ממנה.סכיזופרניה אינה כל כך נפוצה, למרות שהיא בעייה לא פשוטה.
    סגור
  • 2.
    בלה בלה בלה
    טיטו 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בנתיים אנחנו נופלים בין הכיסאות
    סגור
  • 1.
    יוזמה מבורכת!
    רות 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הלוואי שתבוא לידי ביטוי גם באיכות השירותים הניתנים: במשרד הבריאות: צמצום תורים של חודשים לפסיכיאטרים. היעדר שירותים בעיקר בפריפריה. בשירותי החינוך - אבוי לבושה - פגיעה בשיעורי רוחב המהווים מעטפת טיפולית שיקומית בשעות הצהריים הקשות לאחזקה ממילא, ובטענות שיקריות שלא נוגעות לתלמידי חינוך מיוחד נפשי...
    סגור