טלוויזיה

הפתעות ומחוות מרגשות: סיכום טקס פרסי אופיר לשנת 2022

מיטב כוכבי הקולנוע של ישראל פקדו את השטיח האדום. "סינמה סבאיא" ו-"קריוקי" גרפו את רוב הפרסים, שני סרטי קאלט זכו למחוות מרגשות
מערכת ice | 
צילום איציק בירן ואלירן אביטל
היום (ראשון) התקיים בזאפה ת"א טקס פרסי אופיר לשנת 2022, במעמד שר התרבות והספורט מר חילי טרופר ובהנחיית עוז זהבי, שהוביל לראשונה את הטקס. השנה האחרונה הוקדשה בענף הקולנוע העולמי ליציאה ממשבר הקורונה כאשר טקס פרסי אופיר מאפשר הצדעה ליצירה המקומית ששגשגה למרות הכל והציגה מספר גבוה של 95 סרטים מכל הז'אנרים שהוגשו לתחרות: 28 פיצ'רים עלילתיים /21 סרטי דוקו / 25 דוקו קצרים / 38 סרטים עלילתיים קצרים.

הרבה הפתעות התרחשו הערב בטקס: "סינמה סבאיא" - הוא הסרט שגרף את מירב הפרסים ובסה"כ 5 פרסים. ביניהם: את פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, פרס הבימוי לאורית פוקס-רותם ופרס שחקנית המשנה לג'ואנה סעיד. ששון גבאי – הינו השחקן המעוטר ביותר בהיסטוריה של הטקס עם זכייתו הערב בפעם ה-4 בתואר השחקן הטוב ביותר – והפעם על תפקיד ראשי ב"קריוקי". ריטה שוקרון - זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה ב"קריוקי". הישג נאה למיכל ויניק על פרס התסריט הטוב ביותר על "ולריה מתחתנת". שמואל וילוז'ני – קטף את פרס שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו ב"הדרך לאילת".
בין מגישי הפרסים עלו ובאו: נועה קולר, יעל אבקסיס, ליאור אשכנזי, ריטה שוקרון שזכתה זה עתה בפרס שחקנית ראשית על תפקידה ב"קריוקי", אלמה דישי, אמל מורקוס, אורי פפר, אביבה נגוסה וטליה לביא, שעלתה להעניק את הפרס הבימוי לאורית פוקס רותם ועמדה במעמד מרגש זה בשנת 2014 עם זכייתה בפרס הבימוי על "אפס ביחסי אנוש".
 
שני סרטים אייקונים זכו לאזכורי מחווה: "החיים עפ"י אגפא", שמציין 30 שנה וגרף ב- 1992 9 פרסי אופיר ביניהם את פרס הסרט הטוב ביותר ופרס הבמאי לאסי דיין ו-"עפולה אקספרס", שמציין 25 שנה, גם הוא סרט עטור פרסים שגרף 6 פרסי אופיר ב-1997. אחד מהרגעים המרגשים נרשם כאשר על במה אחת התאחדו אסתי זקהיים וצביקה הדר שעלו להעניק את פרס השחקן הטוב ביותר לששון גבאי והזמינו את נרקיס לביצוע חדש ומרגש של "גשם" - שיר הנושא של עפולה אקספרס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה