טלוויזיה

נטפליקס בצרות: למה שש מדינות מאיימות עלייה בצעדים משפטיים?

מדינות במפרץ הערבי פתחו בקמפיין נדיר ומתואם נגד ענקית הסטרימינג נטפליקס, וקראו לה להסיר חומר "פוגעני", כשהן מבקשות להסדיר תוכן טלוויזיה המופק מחוץ לתחום השיפוט שלהן
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום shutterstock)
מדינות במפרץ הערבי פתחו בקמפיין נדיר ומתואם נגד ענקית הסטרימינג נטפליקס, וקראו לה להסיר חומר "פוגעני" כשהן מבקשות להסדיר תוכן טלוויזיה המופק מחוץ לתחום השיפוט שלהן.
ערב הסעודית פרסמה השבוע הצהרה בשם מועצת שיתוף הפעולה של שש מדינות המפרץ, ואמרה כי הגוש ביקש מנטפליקס להוריד תוכניות שמפרות את הערכים האיסלאמיים, כולל חלק מהתוכן המופנה לילדים. איחוד האמירויות הערביות, שהוציאה הודעה משלה, אמרה כי נטפליקס הפרה את התקנות המקומיות ו"סותרת את הערך החברתי של המדינה".
ההצהרות לא ציינו איזה תוכן גורם לעבירה, אבל ערוץ החדשות הממשלתי הסעודי, אל אכבריה, פרסם ביום שלישי קטעים שגינו את שירות הסטרימינג על "קידום סטייה מינית" לילדים, בהתייחסות לכאורה להומוסקסואליות.
 
מדינות המפרץ אמרו שהתלונה שלהן על שירות הסטרימינג קשורה לתוכן שמפר נורמות חברתיות, אך ערב הסעודית דרשה בעבר להסיר גם תוכן רגיש מבחינה פוליטית. צנזורה לא הייתה מעולם דבר נדיר במדינות ערב כאשר הצפייה בטלוויזיה נשלטה על ידי ערוצים ממשלתיים. הגעתה של טלוויזיה בסטרימינג, לעומת זאת, שחקה את יכולתן של ממשלות לשלוט על תוכן ובישר עידן של הפקת טלוויזיה ערבית מחוץ לתחום הצנזורה, שגרמה לא פעם למחלוקת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה