טלוויזיה
רמי לוי נחשף: המבצעים בסניפים לא באמת חוסכים לכם
בתחקיר חדש נראה כי לא מעט שלטי 'מבצע' מעטרים את המדפים בסניפים. אבל החיסכון? הוא לא באמת קיים. למוצר אחד היה מחיר רגיל של 5.90 והמבצע לכאורה הוא 2 ב-12 או במקרה אחר מוצר שעלה 39.90 ואחרי מבצע 39.90
הקרב המתמשך על הצרכן בין רשתות השיווק עולה מדרגה. לא פעם, הרשתות מגיבות אחת לשנייה וממהרות לשחרר מבצעים, מה שעלול לגרום לבעיות. רמי לוי נחשף הערב (ראשון) בתחקיר לא מחמיא בתכנית 'מהדורה מוקדמת' של קשת 12.
בתחקיר נראה כי לא מעט שלטי 'מבצע' מעטרים את המדפים בסניפים. אבל החיסכון? הוא לא באמת קיים. למוצר אחד היה מחיר רגיל של 5.90 והמבצע לכאורה הוא 2 ב-12 או במקרה אחר מוצר שעלה 39.90 ואחרי מבצע 39.90.
ברשות להגנת הצרכן הבהירו בתגובה לכתבה כי מדובר בעבירה על החוק וכי לא מדובר באמת במבצע. בחדשות 12 בדקו עוד כמה מוצרים והראו תגובות של לקוחות זועמים שפשוט שאלו: ''מה המבצע פה?''.
אגב רק השבוע, על פי הפרסום של וואלה בנושא אחר, לא מעט מהמוצרים המפורסמים ב-3.70 בלבד נעדרו מהמדפים ומהאתר של רמי לוי, כשבאונליין רק שלושה מתוך תשעת המוצרים המובטחים היו זמינים במחיר המבצע. הבעיה החמורה יותר התגלתה כשהתברר שאחד המוצרים המפורסמים - ביסקוויט קרמל של לוטוס במשקל 125 גרם - כלל אינו נמכר ברשת רמי לוי באופן שוטף, עובדה שהעלתה חשש להטעיית צרכנים לכאורה.
המקרה משקף את הפער המתרחב בין עולם הפרסום המרהיב לבין המציאות בשטח, ומדגיש את האתגרים העומדים בפני צרכנים המנסים לנווט בין מבצעים מפתים. בעוד הרשתות מתחרות על תשומת לבנו עם מחירים אטרקטיביים ואסטרטגיות שיווק אגרסיביות, הן מסתמכות על אותיות קטנות והסתייגויות משפטיות המאפשרות להן גמישות ביישום ההבטחות השיווקיות. התנהלות זו מעוררת שאלות לגבי הגבול בין תחרות בריאה לבין פרקטיקות שיווקיות בעייתיות, ומדגישה את חשיבותה של שקיפות אמיתית בעולם הקמעונאות.
המקרה הזה עלול לסבך את רמי לוי עם הרשות להגנת הצרכן, שם מסרו בתגובה לידיעה של וואלה: "הרשות תבחן את המקרה. על פי חוק הגנת הצרכן פרסום מוצר במבצע ללא אפשרות לקנות את המוצר בפועל, עלול בנסיבות מסוימות להוות הטעייה, אשר בגינה הרשות מוסמכת להטיל עיצום כספי. אנו קוראים לציבור להתריע בפנינו על מקרים מסוג זה".
עוד ב-
מרמי לוי נמסר בתגובה לוואלה: "את כל המוצרים מכרנו בכמויות גדולות גם באינטרנט, למעט ביסקוויטים לוטוס, מוצר שלא נמצא בשוטף ונוצרה תקלה. אנחנו נמשיך במבצע עד פורים ונמשיך להיות נאמנים לצרכנים שלנו ולהבטיח את סל הקניות הזול במדינה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.זול יותר מרמי לוי זה פייסל הגדול ליד נהריהמני 03/2025/13הגב לתגובה זו1 0בלי פרסומת ואבו עלי זול בכמה אחוזים נקי יותר, שירות טוב יותר,חניה בשפע, טוב יותר בטיבסגור
-
6."יזהר הקונה" או לפתוח עיניים בעת הקנייה, אורהמי.מ 03/2025/10הגב לתגובה זו0 0או ללכת לקניות עם עורך דין צמודסגור
-
5.לפעמים ה"מבצע" יקר יותר מהמחיר הרגיל (ל"ת)הונאה בעיניים 03/2025/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.רמי לוי ייצור ירקות טריים מהשוק בשקית קווי ניילון כשרליטאי 03/2025/10הגב לתגובה זו0 0במחיר אטרקטיבי יחסית. עם מרקטינג חזק, בפטנט עסקי.סגור
-
3.תבקרו את מחירי שופרסל וויקטורירואה נכוחה 03/2025/10הגב לתגובה זו0 1רמי לוי מוכח כרשת הכי זולה לקנייה שוטפת. אני קונה שם ובודק ומשווה כל הזמן. שכל אלו עם העיניים הצרות, שלכאורה אכפת להם מהצרכנים יבדקו את המחירים ההזויים בשופרסל וויקטורי, יוחננוף ועוד ... כנראה הם חוששים מהם. מעניין למה ...סגור
-
2.נו תחקיר של ערןץ 12 ערוץ השקר הלאומי אין כמו רמי לוימשה ראשל"צ 03/2025/09הגב לתגובה זו0 1אני פדוט אוהב לצאת מהקניה ולגלות כל פעם איסה הנחות של המוצרים שלא מפורסם על המדף וזה קורה הרבה אק רמי לוי ואני אחד שקנה רק בחצי חינם בשנה האחרונה הם הקפיצו מחיריםסגור
-
1.הוא למד את השיטה גדול קטן יה (ל"ת)מפלצת 03/2025/09הגב לתגובה זו0 0סגור



