טלוויזיה

רמי לוי נחשף: המבצעים בסניפים לא באמת חוסכים לכם

בתחקיר חדש נראה כי לא מעט שלטי 'מבצע' מעטרים את המדפים בסניפים. אבל החיסכון? הוא לא באמת קיים. למוצר אחד היה מחיר רגיל של 5.90 והמבצע לכאורה הוא 2 ב-12 או במקרה אחר מוצר שעלה 39.90 ואחרי מבצע 39.90
מערכת ice |  7
רמי לוי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני, shutterstock)
הקרב המתמשך על הצרכן בין רשתות השיווק עולה מדרגה. לא פעם, הרשתות מגיבות אחת לשנייה וממהרות לשחרר מבצעים, מה שעלול לגרום לבעיות. רמי לוי נחשף הערב (ראשון) בתחקיר לא מחמיא בתכנית 'מהדורה מוקדמת' של קשת 12.
בתחקיר נראה כי לא מעט שלטי 'מבצע' מעטרים את המדפים בסניפים. אבל החיסכון? הוא לא באמת קיים. למוצר אחד היה מחיר רגיל של 5.90 והמבצע לכאורה הוא 2 ב-12 או במקרה אחר מוצר שעלה 39.90 ואחרי מבצע 39.90.
ברשות להגנת הצרכן הבהירו בתגובה לכתבה כי מדובר בעבירה על החוק וכי לא מדובר באמת במבצע. בחדשות 12 בדקו עוד כמה מוצרים והראו תגובות של לקוחות זועמים שפשוט שאלו: ''מה המבצע פה?''.    
אגב רק השבוע, על פי הפרסום של וואלה בנושא אחר, לא מעט מהמוצרים המפורסמים ב-3.70 בלבד נעדרו מהמדפים ומהאתר של רמי לוי, כשבאונליין רק שלושה מתוך תשעת המוצרים המובטחים היו זמינים במחיר המבצע. הבעיה החמורה יותר התגלתה כשהתברר שאחד המוצרים המפורסמים - ביסקוויט קרמל של לוטוס במשקל 125 גרם - כלל אינו נמכר ברשת רמי לוי באופן שוטף, עובדה שהעלתה חשש להטעיית צרכנים לכאורה.
המקרה משקף את הפער המתרחב בין עולם הפרסום המרהיב לבין המציאות בשטח, ומדגיש את האתגרים העומדים בפני צרכנים המנסים לנווט בין מבצעים מפתים. בעוד הרשתות מתחרות על תשומת לבנו עם מחירים אטרקטיביים ואסטרטגיות שיווק אגרסיביות, הן מסתמכות על אותיות קטנות והסתייגויות משפטיות המאפשרות להן גמישות ביישום ההבטחות השיווקיות. התנהלות זו מעוררת שאלות לגבי הגבול בין תחרות בריאה לבין פרקטיקות שיווקיות בעייתיות, ומדגישה את חשיבותה של שקיפות אמיתית בעולם הקמעונאות.
המקרה הזה עלול לסבך את רמי לוי עם הרשות להגנת הצרכן, שם מסרו בתגובה לידיעה של  וואלה: "הרשות תבחן את המקרה. על פי חוק הגנת הצרכן פרסום מוצר במבצע ללא אפשרות לקנות את המוצר בפועל, עלול בנסיבות מסוימות להוות הטעייה, אשר בגינה הרשות מוסמכת להטיל עיצום כספי. אנו קוראים לציבור להתריע בפנינו על מקרים מסוג זה".
מרמי לוי נמסר בתגובה לוואלה: "את כל המוצרים מכרנו בכמויות גדולות גם באינטרנט, למעט ביסקוויטים לוטוס, מוצר שלא נמצא בשוטף ונוצרה תקלה. אנחנו נמשיך במבצע עד פורים ונמשיך להיות נאמנים לצרכנים שלנו ולהבטיח את סל הקניות הזול במדינה".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    זול יותר מרמי לוי זה פייסל הגדול ליד נהריה
    מני 03/2025/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בלי פרסומת ואבו עלי זול בכמה אחוזים נקי יותר, שירות טוב יותר,חניה בשפע, טוב יותר בטיב
    סגור
  • 6.
    "יזהר הקונה" או לפתוח עיניים בעת הקנייה, או
    רהמי.מ 03/2025/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או ללכת לקניות עם עורך דין צמוד
    סגור
  • 5.
    לפעמים ה"מבצע" יקר יותר מהמחיר הרגיל (ל"ת)
    הונאה בעיניים 03/2025/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    רמי לוי ייצור ירקות טריים מהשוק בשקית קווי ניילון כשר
    ליטאי 03/2025/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחיר אטרקטיבי יחסית. עם מרקטינג חזק, בפטנט עסקי.
    סגור
  • 3.
    תבקרו את מחירי שופרסל וויקטורי
    רואה נכוחה 03/2025/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רמי לוי מוכח כרשת הכי זולה לקנייה שוטפת. אני קונה שם ובודק ומשווה כל הזמן. שכל אלו עם העיניים הצרות, שלכאורה אכפת להם מהצרכנים יבדקו את המחירים ההזויים בשופרסל וויקטורי, יוחננוף ועוד ... כנראה הם חוששים מהם. מעניין למה ...
    סגור
  • 2.
    נו תחקיר של ערןץ 12 ערוץ השקר הלאומי אין כמו רמי לוי
    משה ראשל"צ 03/2025/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני פדוט אוהב לצאת מהקניה ולגלות כל פעם איסה הנחות של המוצרים שלא מפורסם על המדף וזה קורה הרבה אק רמי לוי ואני אחד שקנה רק בחצי חינם בשנה האחרונה הם הקפיצו מחירים
    סגור
  • 1.
    הוא למד את השיטה גדול קטן יה (ל"ת)
    מפלצת 03/2025/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור