טלוויזיה

נטפליקס חוזרת אחורה? "החלטנו לקחת הימור גדול"

כמעט 20 שנה לאחר שנכנסה לחיינו, נטפליקס ממשיכה להוביל את המהפכה בשוק הטלויזיה. כעת,  החברה ממשיכה לפתח עצמה ומשלבת יותר ויותר תכני לייב בפלטפורמה שלה. האם היא עומדת להרוויח בגדול או שהיא יותר יותר הופכת דומה למתחרות? כל הפרטים
עידו מור | 
דיסני פלוס, נטפליקס (צילום pexels)
כשענקית הסטרימינג נטפליקס, נכנסה לראשונה לשוק הטלוויזיה, היא שינתה את מפת הכוחות בשוק ואפשר להגיד בפה מלא שהיא עשתה מהפכה של ממש בתחום. כעת, לאור שורת המהלכים האחרונים שלה, נראה שבמקום להמשיך לתת פייט לחברות הסטרימינג המסורתיות, היא מתחילה יותר ויותר להיות דומה להן.
ההתחלה של השינוי היה כשלאחר התנגדות של שנים, נטפליקס החלה לשלב פרסומות בפלטפורמה שלה. בהמשך היא החליטה להתחיל לשלב תכנים שישודרו בשידור ישיר בפלטפורמה שלה. רק ביום רביעי האחרון, נטפליקס פרסמה את ההסכם החדש שחתמה עם ליגת הפוטבול האמריקאית במסגרתו תשדר במהלך חג המולד שני משחקים בשידור חי. ההסכם הנ"ל, מצטרף להסכם שחתמה עם ליגת ההאבקות WWE אשר החל מהשנה הבאה תשודר באופן בלעדי בנטפליקס.
מנהלת התוכן הראשית של נטפליקס, בלה באג'ריה, התייחסה למהלכים האחרונים של החברה ואמרה: "במהלך השנה שעברה, קיבלנו החלטה להמר בגדול על השידור חי. לנצל את הקהל הרב שיש לקומדיות, תוכניות ספורט, ריאליטי ועוד".
אם מסתכלים על המתחרות, לוונר ברדרס יש את CNN, לדיסני, יש רשת ABC. לפרמאונט יש חדשות CBS והרשימה עוד ארוכה. על כן, לצד ההשקעה בתכני בשידור חי, נכון לעכשיו נטפליקס, נבדלת משאר המתחרות בשל העובדה שהיא לא משקיעה ברצועת חדשות לייב ונראה שהבחירה שלה לא להיכנס לתחום היא כלכלית עסקית נטו.
במקביל, ישנן קולות הטוענים שבשל הפופולאריות הרבה שיש לה על פני ערוצי הטלוויזיה המסורתיים בעלי מהדורות החדשות, חובתה האזרחית של נטפליקס להחזיר לציבור הלקוחות שלה ולהשקיע ברצועת חדשות איכותית שתסייע לשמירת מעמדם של העיתונאים ושל תעשיית התקשורת. 
לסיכום, גם היום, כמעט 20 שנה לאחר שנכנסה לשוק הטלוויזיה, המהפכה של נטפליקס חיה ובועטת. גם אם לבסוף תחליט להקים רצועת חדשות וגם אם לא, ניתן להגיד שכניסתו של תכני הלייב לפלטפורמה מהווים השלב הבא במהפכה שהיא מובילה בשוק הטלוויזיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה