תיירות

משרד התיירות: אלו האטרקציות הכי שוות בירושלים

לצד המקומות הקדושים הפכה ירושלים בשנים האחרונות לפנינה תיירותית בין-לאומית שמציעה מגוון אטרקציות שמשלבות בין היסטוריה, תרבות, ארכיאולוגיה לצד נופים עוצרי נשימה ושלל פעילויות ייחודיות
מערכת ice | 
הקמעות של מרתון ירושלים (צילום ארנון בוסאני)
לצד המקומות הקדושים הפכה ירושלים בשנים האחרונות לפנינה תיירותית בין-לאומית שמציעה מגוון אטרקציות שמשלבות בין היסטוריה, תרבות, ארכיאולוגיה לצד נופים עוצרי נשימה ושלל פעילויות ייחודיות. משרד התיירות, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, פועל בשנים האחרונות לשדרוג תשתיות אתרי התיירות בעיר, והקמתן של פנינות תיירות חדשות שחובה להכיר לקראת יום ירושלים.  
קמפניג ביער השלום: משרד התיירות בשיתוף עם עיר דוד, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, מציעים חופשה עירונית בלב הטבע. אתר הקמפינג ביער שלום יאפשר לקיים חופשת קמפינג מושלמת, ביער פסטורלי ושליו במרכז ירושלים, במרחק הליכה ממתחם התחנה הראשונה ומהעיר העתיקה. מתחם הקמפינג מאובזר כראוי ומציע מגוון של אפשרויות לינה באוהלים וקרוואנים לכל המשפחה. במתחם תוכלו ליהנות מתאי שירותים, מקלחות, עמדות חשמל, מטבח משותף, עמדות מנגל, מתקני נינג'ה לילדים ונוער וספסלי ישיבה. במקום יש חנייה מוסדרת וחברת אבטחה במקום. יש להזמין מקום מראש.
טיילת החומות: החברה הממשלתית לתיירות בשיתוף גורמים נוספים, תכננו ופיתחו טיילת מסביב לחומות העיר העתיקה המחולקת ל-2 מקטעים: הצפוני, באורך של 2 קילומטר, שמתחיל בשער יפו ועד שער האריות ובו ניתן ליהנות מנקודות תצפית מרהיבות לאתרים הקדושים לנוצרים. המקטע הדרומי הוא באורך של קילומטר, משער יפו ועד לשער האשפתות, ומאפשר להגיע עד לכותל המערבי. לפני מספר שנים ביצעה החברה הממשלתית לתיירות עם פמ"י (פיתוח מזרח ירושלים) עבודות שדרוג ובטיחות בטיילת בעלות כוללת של כ-18 מיליון שקלים. לקראת יום ירושלים, החמ"ת, פמ"י וגורמים נוספים, שדרגו את הטיילת באמצעות הצבת דמויות היסטוריות מרתקות לאורכה. באמצעות אפליקציה חכמה יוכלו המטיילים ל"החיות" את הפסלים ולשמוע את סיפורם בטלפון החכם.
הטיילת מציעה מסלול הליכה עם שערים מסתובבים שיאפשרו לצאת מהטיילת לאטרקציות הקיימות ולחזור. הכניסה לטיילת היא בעלות סמלית וכרטיס הכניסה מאפשר כניסה לטיילת למשך 48 שעות. הכניסה לטיילת היא דרך מגדל דוד, המוזיאון הוותיק שנמצא בשלבים סופיים של עבודות תשתיות נרחבות הכוללות הנגשה של המתחם כולו, שימור המצודה העתיקה, חידוש הפארק הארכיאולוגי, הקמת מרכז מבקרים, שבע גלריות ותצוגת קבע חדשים, בית קפה, חידוש תשתיות וחשיפת חפירות ארכיאולוגיות. מגדל דוד הוא אחד מהמוזיאונים הבולטים בעולם בתחום הארכאולוגיה והיסטוריה המציג ממצאים נדירים באופן חדשני, יצירתי ונגיש.
מופע אור קולי- הללויה: עיר דוד מזמינה אתכם להגיע למופע מרהיב תחת כיפת השמיים בטכנולוגיה עילית פורצת דרך ראשונה מסוגה בישראל המוקרנת על גבי עתיקות עיר דוד. במסגרת המופע נגלול את סיפורה של ירושלים הקדומה במופע ייחודי ומרגש. המופע מתקיים ארבע פעמים בכל ערב. במהלך השנה החולפת שידרגה החברה הממשלתית לתיירות את המופע באמצעות הטמעת אפקטים חדשניים המשלבים מים ואש שלא נראו כמותם בעבר, בעלות של 3 מיליון שקלים.
סיורי סגווי: אחרי שנים בהן תשתיות העיר העתיקה היו רעועות והקשו על פיתוח ותנועת התיירות באזור, משרד התיירות, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, עם עיר דוד, ביצעו שדרוג והקמה של מסלולי נסיעה לרוכבים ומטיילים. סיורי הסגווי מציעים אפשרות לסיורים במגוון מסלולים המותאמים לכולם. הסיורים נמשכים לרוב כשעתיים וחצי, בליווי מדריך, וניתן לבחור את המסלול שהכי מושך ומסקרן אתכם. אחד מהמסלולים המבוקשים ביותר הוא הסיור בטיילת ארמון הנציב, הכולל נופים משגעים, תצפיות של 180 מעלות על כל העיר, היסטוריה וסיפורי מורשת. מסלול נוסף שמאוד פופולרי ומומלץ הוא סיור סובב החומות. זהו סיור אורבני, המשלב בתוכו עצירות במגוון אתרי מורשת ירושלמיים. הסיור עובר דרך משכנות שאננים, שדרת המלונות מתחם ממילא היוקרתי, שער יפו, בריכת הסולטן ועוד המון מקומות מרגשים, מפתיעים וחווייתיים.
החווה החקלאית: את הטיול מומלץ להתחיל בפעילות ייחודית בחווה החקלאית של גיא בן הינום, הממוקמת בלב העיר, בין העיר העתיקה לבין מתחם התחנה ומציעה חוויה חקלאית מיוחדת במינה הכוללת שיחזור מלאכת החקלאות הקדומה. הפעילות כוללת מסיק זיתים והכנת מיץ טבעי באמצעות דריכה על ענבים. במידה ותרצו להישאר באזור העיר העתיקה, בואו לקחת חלק בסיור לכל המשפחה במערכות המים של עיר דוד העתיקה. הסיור כולל הליכה לאור פנסים בבטן האדמה במימי נקבת השילוח, תעלומות מרתקות מן העבר המקבלות ממד נוסף ומרגש ותצפית פנורמית אל ירושלים הקדומה.
החווה החקלאית נמצאת בסמוך לנחל קידרון שם הקימה החברה הממשלתית לתיירות אוהל ענק ברוח ההיסטוריה שם מתקיימות שלל פעילויות והרצאות לכל הגילאים. עידן מועלם, מנכ״ל החברה הממשלתית לתיירות: "העבודות לפיתוח אתרי התיירות ברחבי ירושלים כללו יצירת תשתית נרחבת שתאפשר לרבבות של תיירים מישראל והעולם ליהנות  מתרבות, היסטוריה של אלפי שנים, ממצאי ארכיאולוגיה לצד נופים עוצרי נשימה. לאורך כל הפרויקטים שמנו דגש על הנגשת ההיסטוריה והסיפורים שמאחורי האתרים ההיסטוריים לימינו באמצעות טכנולוגיות חדשניות ואפקטים שלא נראו כאן בעבר. אתרי התיירות מותאמים לכלל האוכלוסייה ולכל הגילאים, בהשקעה של מיליוני שקלים. אני רוצה להודות לשר התיירות, מר חיים כץ, שמוביל מדיניות של עשייה ופיתוח לצד הסרת חסמים שיאפשרו לקדם פרויקטי תיירות לאומיים עתירי משאבים לאורכה ורוחבה של הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה