תיירות
הסוף לתורים בנתב"ג? זה הפיתרון שייכנס לתוקף
ברקע סוף השבוע העמוס בשדות התעופה ברחבי הארץ, האם נמצא פיתרון לקיצור התורים בנתב"ג בדרך לטיסה המיוחלת?
בשבועות האחרונים, נתב"ג מציג שוב תמונה עגומה של תורי ענק בדרך אל החופשות המיוחלות אליהן רכשו ישראלים כרטיסי טיסה. תמונות של אנשים ומשפחות עומדים מחוץ לטרמינלים ומחכים במשך שעות ארוכות, ממשיכות להציף את הרשתות החברתיות, כשמדובר רק בתחילת הקיץ, כשהשיא עוד לפנינו.
יולן כהן חשפה בשבוע שעבר בעמוד הטוויטר שלה, פיתרון עתידי אפשרי לתורי הענק, "התכנית החדשה שאמורה להפחית את התורים בנתב״ג. שר התיירות יואל רזבוזוב מקדם עם מנהל נתב״ג שמואל זכאי תכנית לקיצור התורים: צ'ק אין ושליחת מזוודה יום לפני הטיסה בנמל בחיפה/באילת, צ'ק אין אונליין בכל החברות ושאחד מבני המשפחה יעשה צ'ק אין לכולם בנתב"ג בכל דלפקי החברות".
היום בתוכנית חיסכון מפרסמת כהן שמסתמן כי החל מעוד שבועיים, ניתן יהיה למסור מזוודות בשדה התעופה בחיפה, ובכך לקצר משמעותית את תורי הצ'ק אין בדרך לטיסה.
בינתיים, ההמלצות לקיצור התורים דומות, אם כי לא תמיד אפשריות לביצוע: בנתב"ג ממליצים להגיע ללא מזוודה שנשלחת אל בטן המטוס, שכן הבידוק הבטחוני של אלה תוקע את עמדות הצ'ק אין ומעכב משמעותית את התקדמות התורים והטיסות. בחלק מהחברות הישראליות ניתן כבר עכשיו לבצע שליחת מזוודה יום לפני, וכן בחברות רבות ניתן לבצע צ'ק אין דיגיטלי שמקצר גם הוא את ההליך. עוד הומלץ שלא לעמוד בתורים כמשפחות שלמות אלא להעמיד נציג שיטפל בכלל המשפחה, כך שניתן לצמצם את התור משמעותית עבור כולם.
בסוף השבוע האחרון נשבר שיא עולמי בתנועת תיירות כשדות התעופה ברחבי העולם מוצפים בתיירים ובנוסעי טיסות נכנסות ויוצאות. במסגרת כך כשלים לוגיסטיים רבים גורמים לעיכובים בקבלת כבודה ואף איבוד כבודה במסגרת הנסיעה. העומס מתרחש לאחר משבר הקורונה עסקה ההנהלה ומועצת הרשות במציאת פתרונות לשיפור השרות ובכלל זה פתיחתו המלאה של טרמינל 1. רשות שדות התעופה פועלת בימים אלה בגיוס נרחב של עובדים על מנת לתת שרות מיטבי לציבור הנוסעים ולאפשר את הגידול הצפוי בתנועת הנוסעים הבינלאומיים.
המצב בשדה התעופה הבינלאומי הפך לבלתי נסבל ומה שהתחיל בחופשת פסח עם 800 אלף נוסעים ביום בנתב"ג, צפוי להימשך די ברצף לתקופת הקיץ והחגים. העומסים כבר הפכו לנוהל חדש בשדה כשמי שמבקש לצאת מהארץ יודע שעליו להגיע להמתנה ארוכה בתורי הצ'ק אין, בחלק מהדיווחים מדובר על חמש שעות קודם לשעת הטיסה הנקובה.
עוד ב-
אם אכן תתקבל התוכנית שנחשפה הערב, מדובר בבשורה של ממש לישראלים במיוחד לאור תקופת התיירות שנמצאת רק בתחילתה ותחת ביקוש רב.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(28):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
24.למהאירית 07/2022/09הגב לתגובה זו0 0למה רק בחיפה באילת . למה אין גם בבאר שבע לדוגמהסגור
-
23.בולשיט, זה לא חוסך כלום, הבלגן חוגג (ל"ת)זכאי 07/2022/08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
22.שייותרו על הבידוק הבטחוני המיותרא ל י 07/2022/08הגב לתגובה זו1 0בכל העולם נעשה בידוק הכבודה באמצעות מכונות, רק בישראל הגולם קם על יוצרו- צבא של סלקטורים חסר תועלת, יוצר תורים אינסופיים! הגיע הזמן לשנות דיסקט.סגור
-
21.אנשים מגיעים 4 ואפילו 6 שעות לפני הטיסה, ללא צורךמרים 07/2022/07הגב לתגובה זו0 0"מפוצצים" את אולם הנכנסים. חייבים למצוא דאך להפסיק זאת.סגור
-
20.לא חייבים לטוס בקיץמציע 07/2022/07הגב לתגובה זו0 0מדינה מקורקעתסגור
- טען עוד
-
19.הצעה טובה. צריך ליישם. (ל"ת)יוני 07/2022/07הגב לתגובה זו2 0סגור
-
18.800 אלף נוסעים????יוסי 07/2022/05הגב לתגובה זו0 0ביום אולי בחודש אולי 80 אלף ביוםסגור
-
17.הנה פתרון:אנונימי 07/2022/05הגב לתגובה זו1 0בוינה ישנן תחנות למסירת מזוודות לצ'ק אין מראש ברחבי העיר. מוסרים את המזוודה, והיא נובעת ברכבת מיוחדת היישר לשדה התעופה. אפשר למסור מזוודה יום מראש או בבוקר של הטיסה. יחתוך מראש חצי מזמני הצ'ק אין.סגור
-
16.זה שטויות כי לא הצ'ק אין מעכב אלא אין מטוסים, איןמטר 07/2022/04הגב לתגובה זו1 1טייסים שמוכנים לטוססגור
-
15.בשורה של פיגור מוחלטמל 07/2022/04הגב לתגובה זו5 0מה בדיוק הבשורה כאן???סגור
-
14.הצעהחיים 07/2022/04הגב לתגובה זו3 1שיפתחו את הדלפקים לרישום לטיסה 6 שעות לפני טיסה.אני מהצפון מחכה לטיסה יום לפני לטוס למחרת ב7 בבוקר.למה לא יקחו מימני את המזוודה 6 שעות לפני .מאשר 3 שעות בלחץ .סגור
-
13.לעשות מוחלטת בין אלו שיש להם מזוודה לאלו שאין להםדורון 07/2022/04הגב לתגובה זו4 0הפרדה כולל בתור לבידוק הביטחוני ובטח לצ'ק אין, במידה ואי אפשר להפיק כרטיס עליה כבר בבית. בפעם האחרונה שטסתי הבידוק הביטחוני היה זריז, אבל אח"כ הייתי צריך לחכות תור עצום עם כל בעלי המזוודות, רק בשביל לקבל כרטיס עליה למטוס, למרות שעשיתי צ'ק אין בבית.סגור
-
12.התור הארוךישראלי 07/2022/04הגב לתגובה זו5 1התור הארוך ביותר הוא השיקוף אחרי דלפקי הצ'ק אין, וזה לא משנה אם באים עם מזוודות או רק טרול. יש מכונות חדשות אבל חלק גדול לא פעיל.סגור
-
11.הצחקתםנדב 07/2022/04הגב לתגובה זו1 1כמה שהם חיים בסרט, עד שלא ישלמו שכר סביר בהתאם לעבודה, לא יהיה פיתרוןסגור
-
10.ומה עם התור לבידוק הבטחוני?קוקוריקו 07/2022/04הגב לתגובה זו4 0הרי התור הכלתי נגמר מתחיל שם הגיע הזמן לשנות את זה. יש אמצעים טכנולוגיים...לפני שבועיים טסתי והבידוק היה ממש מיותר. אפילו לא שאלו ארזת לבד חחחסגור
-
9.השמת עובדים!יחף 07/2022/04הגב לתגובה זו3 0מרגי שכולם מחפשים פתרונות קוסמטים ולא לוקחים את הצעד המתבקש של איתור עובדים והשמתם במשרות תפעול הכבודה. תגמול של חברות בהטבות כמו טיסות חינם למעט מיסי נמל לעובד ומשפחתו הגרעינית יביא כוח אדם ויזרים דם חדש של אנשים שאפשר לפתח ולהפוך כוח שיביא את נתב"ג לתפעל כמו שעון שווייצרי. איפה החזון? גזירת קופונים?התנוונות מבישה? שבו עם חברות התעופה וטכסו עצה!הולכים קדימה או חוזרים אחורה?סגור
-
8.800 אלף נוסעים ביום לפני פסח?משה פ 07/2022/04הגב לתגובה זו0 0בבקשה לבדוק נתונים לפני שמפרסמים...סגור
-
אל תהיה קטנוני בסך הכל ברח 0 צריך להיות 80000 (ל"ת)חיים 07/2022/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
300 מיליון בשנהאריאל 07/2022/04הגב לתגובה זו0 0כן אה זה קצב של 300 מיליון נוסעים בשנה חחחחחסגור
-
7.פתרון עקום שלא יתרום הרבהשילר הדילר 07/2022/04הגב לתגובה זו7 0מסירת מזוודות במקום אחר היא פרצה בטחונית חמורה ופתח לאבדנים. עמידה בתור של נציג אחד ממשפחה היא פתרון חזותי בלבד. הנציג יגיע אל הדלפק ואז תרוץ אליו כל המשפחה? ואיפה יחכו בינתיים? הפתרון הוא הכפלה של כח האדם, איוש כל הדלפקים ופתיחת דלפקים נוספים אפילו באוהל ענק וממוזג בחוץ.סגור
-
6.קופיםקוף 07/2022/04הגב לתגובה זו1 0רשלנים!סגור
-
5.הבעיה היא הבידוק הביטחוניעופרה 07/2022/04הגב לתגובה זו5 1הגעתי עם מזוודת יד ,ועוד לפני שהגעתי לדלפק של חברת התעופה המתנתי שעתיים הצור לבידור הביטחוני. שם הבעיה ולכן זה לא משנה אם יש מזוודה או אין. כי הכניסו את כולם לתור.סגור
-
4.800,000 נוסעים ביוםעופר 07/2022/04הגב לתגובה זו0 0רצוי לבדוק את המספרים לפני הפרסום. לא היה , אין ולא יהיה מספר של 800,000 נוסעים ביום בנתב״ג חבל שהכותב מטעה את ציבור הקוראיםסגור
-
נראה לי הוסיף אפס אחד או שניים בטעות ... (ל"ת)אילה 07/2022/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.עם כל הכבוד, הרעיון של שר התחבורה לא ישיםיוסי 07/2022/04הגב לתגובה זו2 0רק קליטת עובדים מסיבית עם תמריצים משמעותייםסגור
-
2.נתב"ג בשיתוף הרגולטור היו צריכים לאשר תמריצים משמעותייםיודע דבר 07/2022/04הגב לתגובה זו0 0אם נותנים לך תמריץ התמדה משמעותי בצורת מענק או טיול לחו"ל או שנת לימודים אקדמית. שיתאים לצעירים המצב היה שונה. נתב"ג היה פעם מקום עבודה אטרקטיבי בפני עצמו. נגמר הסיפור. נתב"ג הוא כמו כל מקום עבודה וצריך להתמודד בשוק העבודה...סגור
-
1.חחחחח המזוודות ילכו לאיבוד בדרך לנתבגאחד 07/2022/03הגב לתגובה זו4 0ממשלה מטומטמתסגור
-
הפוך גוטה, הפוךאורי 07/2022/04הגב לתגובה זו1 0המזוודות לא יצאו מחיפה. הנוסעים המאושרים יתאחדו עם מזוודותיהם ... לאחר חזרתם הביתה. שום דבר לא יאבד. נפלא!סגור