תיירות

הסוף לתורים בנתב"ג? זה הפיתרון שייכנס לתוקף

ברקע סוף השבוע העמוס בשדות התעופה ברחבי הארץ, האם נמצא פיתרון לקיצור התורים בנתב"ג בדרך לטיסה המיוחלת?
מערכת ice |  28
עומסים בנתב"ג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בשבועות האחרונים, נתב"ג מציג שוב תמונה עגומה של תורי ענק בדרך אל החופשות המיוחלות אליהן רכשו ישראלים כרטיסי טיסה. תמונות של אנשים ומשפחות עומדים מחוץ לטרמינלים ומחכים במשך שעות ארוכות, ממשיכות להציף את הרשתות החברתיות, כשמדובר רק בתחילת הקיץ, כשהשיא עוד לפנינו.
יולן כהן חשפה בשבוע שעבר בעמוד הטוויטר שלה, פיתרון עתידי אפשרי לתורי הענק, "התכנית החדשה שאמורה להפחית את התורים בנתב״ג. שר התיירות יואל רזבוזוב מקדם עם מנהל נתב״ג שמואל זכאי תכנית לקיצור התורים: צ'ק אין ושליחת מזוודה יום לפני הטיסה בנמל בחיפה/באילת, צ'ק אין אונליין בכל החברות ושאחד מבני המשפחה יעשה צ'ק אין לכולם בנתב"ג בכל דלפקי החברות".
היום בתוכנית חיסכון מפרסמת כהן שמסתמן כי החל מעוד שבועיים, ניתן יהיה למסור מזוודות בשדה התעופה בחיפה, ובכך לקצר משמעותית את תורי הצ'ק אין בדרך לטיסה.
בינתיים, ההמלצות לקיצור התורים דומות, אם כי לא תמיד אפשריות לביצוע: בנתב"ג ממליצים להגיע ללא מזוודה שנשלחת אל בטן המטוס, שכן הבידוק הבטחוני של אלה תוקע את עמדות הצ'ק אין ומעכב משמעותית את התקדמות התורים והטיסות. בחלק מהחברות הישראליות ניתן כבר עכשיו לבצע שליחת מזוודה יום לפני, וכן בחברות רבות ניתן לבצע צ'ק אין דיגיטלי שמקצר גם הוא את ההליך. עוד הומלץ שלא לעמוד בתורים כמשפחות שלמות אלא להעמיד נציג שיטפל בכלל המשפחה, כך שניתן לצמצם את התור משמעותית עבור כולם.
רגע לפני כניסת חג שבועות, התרחש טירוף בנתב"ג ובדגש על טרמינל 1. נבואת הזעם התממשה והמחסור בעובדים עליו הזהיר אחד מראשי נתב"ג כי מחסור של אלף עובדים עשוי להשפיע משמעותית על התנהלות שדה התעופה המרכזי בישראל, הורגש היום (שישי) מאוד.
בסוף השבוע האחרון נשבר שיא עולמי בתנועת תיירות כשדות התעופה ברחבי העולם מוצפים בתיירים ובנוסעי טיסות נכנסות ויוצאות. במסגרת כך כשלים לוגיסטיים רבים גורמים לעיכובים בקבלת כבודה ואף איבוד כבודה במסגרת הנסיעה. העומס מתרחש לאחר משבר הקורונה עסקה ההנהלה ומועצת הרשות במציאת פתרונות לשיפור השרות ובכלל זה פתיחתו המלאה של טרמינל 1. רשות שדות התעופה פועלת בימים אלה בגיוס נרחב של עובדים על מנת לתת שרות מיטבי לציבור הנוסעים ולאפשר את הגידול הצפוי בתנועת הנוסעים הבינלאומיים.
המצב בשדה התעופה הבינלאומי הפך לבלתי נסבל ומה שהתחיל בחופשת פסח עם 800 אלף נוסעים ביום בנתב"ג, צפוי להימשך די ברצף לתקופת הקיץ והחגים. העומסים כבר הפכו לנוהל חדש בשדה כשמי שמבקש לצאת מהארץ יודע שעליו להגיע להמתנה ארוכה בתורי הצ'ק אין, בחלק מהדיווחים מדובר על חמש שעות קודם לשעת הטיסה הנקובה. 
אם אכן תתקבל התוכנית שנחשפה הערב, מדובר בבשורה של ממש לישראלים במיוחד לאור תקופת התיירות שנמצאת רק בתחילתה ותחת ביקוש רב.
תגובות לכתבה(28):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    למה
    אירית 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה רק בחיפה באילת . למה אין גם בבאר שבע לדוגמה
    סגור
  • 23.
    בולשיט, זה לא חוסך כלום, הבלגן חוגג (ל"ת)
    זכאי 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    שייותרו על הבידוק הבטחוני המיותר
    א ל י 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל העולם נעשה בידוק הכבודה באמצעות מכונות, רק בישראל הגולם קם על יוצרו- צבא של סלקטורים חסר תועלת, יוצר תורים אינסופיים! הגיע הזמן לשנות דיסקט.
    סגור
  • 21.
    אנשים מגיעים 4 ואפילו 6 שעות לפני הטיסה, ללא צורך
    מרים 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "מפוצצים" את אולם הנכנסים. חייבים למצוא דאך להפסיק זאת.
    סגור
  • 20.
    לא חייבים לטוס בקיץ
    מציע 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה מקורקעת
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    הצעה טובה. צריך ליישם. (ל"ת)
    יוני 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    800 אלף נוסעים????
    יוסי 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום אולי בחודש אולי 80 אלף ביום
    סגור
  • 17.
    הנה פתרון:
    אנונימי 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בוינה ישנן תחנות למסירת מזוודות לצ'ק אין מראש ברחבי העיר. מוסרים את המזוודה, והיא נובעת ברכבת מיוחדת היישר לשדה התעופה. אפשר למסור מזוודה יום מראש או בבוקר של הטיסה. יחתוך מראש חצי מזמני הצ'ק אין.
    סגור
  • 16.
    זה שטויות כי לא הצ'ק אין מעכב אלא אין מטוסים, אין
    מטר 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טייסים שמוכנים לטוס
    סגור
  • 15.
    בשורה של פיגור מוחלט
    מל 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה בדיוק הבשורה כאן???
    סגור
  • 14.
    הצעה
    חיים 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שיפתחו את הדלפקים לרישום לטיסה 6 שעות לפני טיסה.אני מהצפון מחכה לטיסה יום לפני לטוס למחרת ב7 בבוקר.למה לא יקחו מימני את המזוודה 6 שעות לפני .מאשר 3 שעות בלחץ .
    סגור
  • 13.
    לעשות מוחלטת בין אלו שיש להם מזוודה לאלו שאין להם
    דורון 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הפרדה כולל בתור לבידוק הביטחוני ובטח לצ'ק אין, במידה ואי אפשר להפיק כרטיס עליה כבר בבית. בפעם האחרונה שטסתי הבידוק הביטחוני היה זריז, אבל אח"כ הייתי צריך לחכות תור עצום עם כל בעלי המזוודות, רק בשביל לקבל כרטיס עליה למטוס, למרות שעשיתי צ'ק אין בבית.
    סגור
  • 12.
    התור הארוך
    ישראלי 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    התור הארוך ביותר הוא השיקוף אחרי דלפקי הצ'ק אין, וזה לא משנה אם באים עם מזוודות או רק טרול. יש מכונות חדשות אבל חלק גדול לא פעיל.
    סגור
  • 11.
    הצחקתם
    נדב 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמה שהם חיים בסרט, עד שלא ישלמו שכר סביר בהתאם לעבודה, לא יהיה פיתרון
    סגור
  • 10.
    ומה עם התור לבידוק הבטחוני?
    קוקוריקו 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרי התור הכלתי נגמר מתחיל שם הגיע הזמן לשנות את זה. יש אמצעים טכנולוגיים...לפני שבועיים טסתי והבידוק היה ממש מיותר. אפילו לא שאלו ארזת לבד חחח
    סגור
  • 9.
    השמת עובדים!
    יחף 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מרגי שכולם מחפשים פתרונות קוסמטים ולא לוקחים את הצעד המתבקש של איתור עובדים והשמתם במשרות תפעול הכבודה. תגמול של חברות בהטבות כמו טיסות חינם למעט מיסי נמל לעובד ומשפחתו הגרעינית יביא כוח אדם ויזרים דם חדש של אנשים שאפשר לפתח ולהפוך כוח שיביא את נתב"ג לתפעל כמו שעון שווייצרי. איפה החזון? גזירת קופונים?התנוונות מבישה? שבו עם חברות התעופה וטכסו עצה!הולכים קדימה או חוזרים אחורה?
    סגור
  • 8.
    800 אלף נוסעים ביום לפני פסח?
    משה פ 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה לבדוק נתונים לפני שמפרסמים...
    סגור
  • אל תהיה קטנוני בסך הכל ברח 0 צריך להיות 80000 (ל"ת)
    חיים 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 300 מיליון בשנה
    אריאל 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן אה זה קצב של 300 מיליון נוסעים בשנה חחחחח
    סגור
  • 7.
    פתרון עקום שלא יתרום הרבה
    שילר הדילר 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מסירת מזוודות במקום אחר היא פרצה בטחונית חמורה ופתח לאבדנים. עמידה בתור של נציג אחד ממשפחה היא פתרון חזותי בלבד. הנציג יגיע אל הדלפק ואז תרוץ אליו כל המשפחה? ואיפה יחכו בינתיים? הפתרון הוא הכפלה של כח האדם, איוש כל הדלפקים ופתיחת דלפקים נוספים אפילו באוהל ענק וממוזג בחוץ.
    סגור
  • 6.
    קופים
    קוף 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רשלנים!
    סגור
  • 5.
    הבעיה היא הבידוק הביטחוני
    עופרה 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הגעתי עם מזוודת יד ,ועוד לפני שהגעתי לדלפק של חברת התעופה המתנתי שעתיים הצור לבידור הביטחוני. שם הבעיה ולכן זה לא משנה אם יש מזוודה או אין. כי הכניסו את כולם לתור.
    סגור
  • 4.
    800,000 נוסעים ביום
    עופר 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רצוי לבדוק את המספרים לפני הפרסום. לא היה , אין ולא יהיה מספר של 800,000 נוסעים ביום בנתב״ג חבל שהכותב מטעה את ציבור הקוראים
    סגור
  • נראה לי הוסיף אפס אחד או שניים בטעות ... (ל"ת)
    אילה 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עם כל הכבוד, הרעיון של שר התחבורה לא ישים
    יוסי 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק קליטת עובדים מסיבית עם תמריצים משמעותיים
    סגור
  • 2.
    נתב"ג בשיתוף הרגולטור היו צריכים לאשר תמריצים משמעותיים
    יודע דבר 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם נותנים לך תמריץ התמדה משמעותי בצורת מענק או טיול לחו"ל או שנת לימודים אקדמית. שיתאים לצעירים המצב היה שונה. נתב"ג היה פעם מקום עבודה אטרקטיבי בפני עצמו. נגמר הסיפור. נתב"ג הוא כמו כל מקום עבודה וצריך להתמודד בשוק העבודה...
    סגור
  • 1.
    חחחחח המזוודות ילכו לאיבוד בדרך לנתבג
    אחד 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממשלה מטומטמת
    סגור
  • הפוך גוטה, הפוך
    אורי 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המזוודות לא יצאו מחיפה. הנוסעים המאושרים יתאחדו עם מזוודותיהם ... לאחר חזרתם הביתה. שום דבר לא יאבד. נפלא!
    סגור