תיירות

אל על תשלם פיצויים במיליונים לנוסעים? "הרוויחה הון במלחמה"

בעקבות הכאוס התעופתי בימי המלחמה מול איראן, אל על ביטלה את כרטיסי הטיסה לנוסעים. אלא שכעת, במשרד התחבורה עשויים לדרוש מחברת התעופה הגדולה בישראל לשלם את כל הפיצויים לנוסעים. בחברה דורשים לתקן את חוק טיבי ומציינים שהפסידו 40 מיליון דולר
מערכת ice |  1
מחירי טיסה (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock, דוברות אל-על)
המלחמה שפרצה מול איראן יצרה כאוס אווירי של ממש בישראל. נתב"ג נסגר הרמטית למספר ימים, חברות התעופה הזרות והישראליות ביטלו את טיסותיהן ולמעלה מ-150 אלף ישראלים נותרו תקועים ברחבי העולם בלי דרך להגיע ארצה ובחוסר אונים של ממש.
בעקבות כך, חברות התעופה הישראליות ביטלו כאמרו את טיסותיהן ואת כרטיסי הטיסה של הנוסעים שלהן, שרכשו אותם קודם לכן ונתקעו בחו"ל. אחרי שנוסעים של ארקיע הגישו נגדה בקשה לתביעה ייצוגית, הבוקר (חמישי) נודע כי גם אל על עשויה לשלם ביוקר.
על פי דיווח ב"כלכליסט", משרד התחבורה עשוי לדרוש מאל על לשלם פיצויים לנוסעים שכרטיסי הטיסה שלהם בוטלו, כאשר מדובר בפיצויים שעשויים להגיע למיליוני שקלים. על פי גורם במשרד: "החברה הרוויחה הון בימי המלחמה, חברות נוספות הפקיעו מחירים, לא חסר להן כסף כדי לפצות את הנוסעים".
החברה עצמה פנתה למשרד התחבורה וטענה כי לא ניתן היה לצפות את המלחמה שפרצה מול איראן. החברה ציינה כי על אף התיקון לחוק טיבי, שנועד להתאימו לשעת חירום, הסיבות החריגות למלחמה כאמור לא היו צפויות. החברה דורשת לתקן שוב את החוק ולהתאים אותו למצב הקיים.
החברה ביקשה ממשרד התחבורה להיות פטורה מתשלום פיצויים לנוסעים שטיסתם בוטלה, החל מהתאריך ה-13.6.2025, אז פרצה המלחמה. הפיצויים אמורים להיות כוללים לינה במלון, מזון, והוצאות נוספות. במשרד התחבורה לא מתכוונים נכון לשלב זה לשנות את החוק וככל הנראה ידרשו מאל על לשלם את הפיצויים ללקוחות. בינתיים, החברה מדווחת כי הפסידה בעקבות ביטולי הטיסות סכום של 40 מיליון דולר.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל על אתם ממש אבל ממש לא בית.
    חילוץ 06/2025/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היו נותנים מענה ללקוחות שלהם. והיו יודעים לתת שירות ראוי אולי היה אפשר להיות יותר סלחניים. החוסר יחס והחוסר ודאות שהם נתנו ללקוחות הוא בלתי נסלח. ישראל יכולה לטוס בשמי איראן אבל אל על לא יכולה לתת מענה ללקוחות שלה. הכי מעצבן שהם קראו לטיסות שלהם חילוץ. זה ממש לא הרגיש ולא היה נראה כמו חילוץ.
    סגור