עסקי ספורט

גאווה ישראלית: עמי דדאון זכה במדליית זהב ושבר שיא עולמי

השחיין הפראלימפי עמי דדאון זכה השבוע במדליית זהב ושבר שיא עולם ביום השני של אליפות העולם בשחייה. דדאון הגיע למקום הראשון לאחר שסיים את מקצה המאה מטרים חופשי בזמן של 1.18.94 דקות, וכך כאמור שבר שיא עולם שעמד קודם לכן על 1.19.26 דקות
מערכת ice | 
עמי דדאון (צילום אינסטגרם הועד האולימפי ישראל)
השחיין הפראלימפי עמי דדאון, זכה השבוע במדליית זהב ושבר שיא עולם ביום השני של אליפות העולם בשחייה שמתקיימת במנצ'סטר שבבריטניה. דדאון, שגם זכה בכרטיס לאולימפיאדה הפראלימפית בפריז, הוא חניכו של יעקב ביננסון ומתאמן במועדון אילן שבחיפה.
דדאון הגיע למקום הראשון לאחר שסיים את מקצה המאה מטרים חופשי בזמן של 1.18.94 דקות, וכך כאמור שבר שיא עולם שעמד קודם לכן על 1.19.26 דקות. השחיין אריאל מליאר, שגם מתאמן באילן, הגיע במקצה זה למקום השביעי בזמן של 1.37.64 דקות.
המדליה של דדאון מצטרפת למדליית הארד שבה זכתה שלשום ורוניקה גירנקו, במקצה חמישים מטר חזה. אמש התחרתה ורוניקה גירנקו ב-150 מטר מעורב אישי, ומארק מליאר במאה מטר גב.
באליפות העולם השנה משתתפים 546 שחיינים מ-67 מדינות. הנבחרת הישראלית מונה שבעה שחיינים: רון וולפורט ממועדון מכבי וייסגל רחובות המתאמן עם גיא שחר; שלושת המדליסטים מטוקיו 2020 מארק מליאר, עמי דדאון ואיאד שלבי, שהתכבד לשאת את הדגל בטקס פתיחת האליפות; אריאל מליאר, ורוניקה גירנקו ויוליה גודיצ'וק. כולם חניכיו של המאמן הלאומי יעקב ביננסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה