עסקי ספורט

החוקרים קבעו: האם זו תהיה הזוכה הגדולה במונדיאל 2022?

בדומה לסוכנויות ההימורים, גם החוקרים הסטטיסטיים מנבאים הצלחה לברזיל. עם זאת, הם חלוקים לגבי הסיכוי של שאר הנבחרות. מי לדעתכם תהיה הזוכה?
מערכת ice | 
נבחרת ברזיל בכדורגל
בעוד חודש מהיום נדע מי תהיה הזוכה הגדולה בגביע העולם לשנת 2022. הלהט הולך וגובר לקראת הטורניר, והנבחרות, שרק אחת מהן תלך עד הסוף, כבר נחתו בקטאר. 
סוכנויות ההימורים עומדות לסגור את האפשרות להמר מי תזכה, ומחקר חדש שמתפרסם מאשש את היחסים שנתנו הסוכנויות, כולל הטוטו-ווינר הישראלי - הסיכויים לנצח השנה הם לטובת נבחרת ברזיל.
צוות בינלאומי ערך אלפי סימולציות באמצעות טכנולוגיית למידת מכונה - ובסופו של דבר גילה שלברזיל יש סיכוי של 15 אחוז לזכות בגביע העולם. התחזית משלבת מודלים סטטיסטיים עם חוזקות המשחק של כל קבוצה עם מידע על המבנה שלה - כלומר שווי השוק של המועדון ומספר השחקנים שמתחרים בליגת האלופות במהלך שאר ימות השנה. ההדמיות אף מביאות בחשבון את הדינמיקה החברתית-כלכלית של כל מדינה, כולל אוכלוסייה ותמ"ג.
עם זאת, מאחר והמשחקים מתקיימים בקטאר ובחודשי החורף, החוקרים מציינים שיש עוד מחלוקת והיבט של אי-חיזוי סביב טורניר 2022. "הפעם, המונדיאל מואפל על ידי בעיות אתיות וספורטיביות רבות שאיננו יכולים להתעלם מהם. למרות זאת, מסיבות מדעיות, החלטנו להשתמש בגישת למידת המכונה שלנו, בה השתמשנו בהצלחה בטורנירים קודמים, כדי ליצור תחזיות הסתברותיות", אומר אכים זייליס מהמחלקה לסטטיסטיקה של אוניברסיטת אינסברוק.
"כל ליגות הכדורגל הגדולות באירופה ובדרום אמריקה עצרו באמצע לוח המשחקים הרגיל שלהן כדי להשתתף בטורניר. זה נותן לנבחרות פחות זמן להתכונן ולשחקנים פחות זמן להתאושש לפני ואחרי המונדיאל. בשילוב עם תנאי האקלים הקיצוניים, זה גם מעלה את הסיכון לפציעות", מוסיף זייליס.

לאחר ש-100,000 סימולציות עברו משחק אחר משחק בכל האפשרויות של משחקי הטורניר, החוקרים ניתחו את ההסתברות של כל קבוצה לעלות לסיבובים השונים של המונדיאל וכן את הסיכויים שלה לזכות בגביע. למרות שלברזיל יש את הסיכוי הטוב ביותר לזכות, על פי המחקר, יש עוד כמה פייבוריטיות.
ארגנטינה (11.2%), הולנד (9.7%), גרמניה (9.2%) וצרפת (9.1%) סוגרות את חמש המדינות עם הסיכויים הטובים ביותר לזכות במונדיאל 2022. בווינר לעומת זאת, ארגנטינה היא אכן השנייה ביחס לזכות, אך השלישית היא צרפת, ואחריה אנגליה וספרד.
על פי המחקר רק אחרי הנבחרות לעיל, מגיעות ספרד (7.5%), אנגליה (7.4%), בלגיה (7.2%), דנמרק (6.5%) ופורטוגל (5.5%), שלכל אחת יש לפחות 1 מ-20 לכבוש את התואר.
עבור שאר 22 המדינות, הסיכויים שלהם נמוכים בהרבה. למעשה, לכל הנבחרות הללו יש סיכוי של פחות משלושה אחוזים לזכות בגביע העולם, לפי הסימולציות. 
אבל במונדיאל כמו במונדיאל, אין  לדעת מה יקרה, והחוקרים מביעים הסתייגות: "זה בטבען של התחזיות שהן גם יכולות להיות שגויות - אחרת טורנירי כדורגל יהיו מאוד משעממים. אנחנו מספקים הסתברויות, לא ודאויות, והסתברות לזכייה של 15 אחוז מרמזת גם על הסתברות של 85 אחוז לאי זכייה", מסביר אנדראס גרול מהאוניברסיטה הטכנית של דורטמונד בגרמניה.
מודל אינסברוק של זייליס, המבוסס על סיכויים מותאמים של סוכני הימורים, חזה נכון את גמר היורו ב-2008, ואת אלופת העולם ואירופה ספרד ב-2010 ו-2012.
אז מה עוזר לנבחרת להגדיל את סיכוייה לזכות בטורניר? התשובה היא די פשוטה: שחקנים ממש ממש טובים. מחברי המחקר טוענים שככל שלנבחרת יש יותר שחקנים שמשחקים בקביעות בליגות בינלאומיות, כמו ליגת האלופות, הליגה האירופית, זה יכול להגביר את הסיכויים שלה לזכות. 
לסיום, החוקרים שוב מביעים הסתייגות ממזג האוויר האפשרי והאווירה השונה של קטאר: "כל הגורמים הללו מקשים על הניבוי כיצד יתפתח הטורניר, שכן משתנים שהוכחו כבעלי משמעות רבה במונדיאלים קודמים עשויים שלא לעבוד טוב או לעבוד אחרת", אומר גרול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה