עסקי ספורט

טבח מינכן: לאחר דחיית הפיצויים ממשלת גרמניה עם הצעה חדשה

בשבוע הבא יתקיים טקס לציון 50 שנים לרצח י"א הספורטאים במינכן ומשפחות הנרצחים הודיעו כי הם יחרימו את הטקס, הסיבה: תשלום הפיצויים שהציעה ממשלת גרמניה נמוכה מידי
מערכת ice |  1
פיצויים מגרמניה (צילום freepik, vecteezy)
בתקשורת הגרמנית מדווחים כי בימים אלה מתנהל מו"מ בין ממשלת גרמניה לגורמים ישראלים בכירים. המגעים בין הצדדים מגיעים במטרה להגדיל את סכום הפיצויים למשפחות טבח הי”א במשחקים האולימפיים מינכן 1972. לפי הדיווחים הגרמנים מוכנים להגדיל את סכום הפיצויים שעמד עד כה על 5.5 מיליון דולר בלבד אותו דחו רוב המשפחות ולא היו מוכנות לקבלו.
המשא ומתן מגיע לקראת טקס הזכרון הרשמי לציון 50 שנים מאז הטבח שיערך בשבוע הבא בברלין, בו היו אמורות להשתתף משפחות הנרצחים, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובכירים ישראלים נוספים. לאחר שהמשפחות דחו את ההצעה הגרמנית והודיעו כי לא ייטלו חלק בטקס, גם הוועד האולימפי הודיע כי יחרים את הטקס.
 
כעת, בגרמניה מנסים לגבש הצעה חדשה עבור משפחות המרצחים על מנת לסיים את המשבר הנוכחי. בגרמניה מדווחים כי בעקבות נכונות הממשלה שם להרחבת הפיצויים המשפחות והגורמים הישראלים הבכירים יגיעו בסופו של  דבר להשתתף בטקס. כמו כן הצדדים צפויים להמשיך גם היום במו"מ במטרה להגיע להסכם המקובל על ידי המשפחות וממשלת גרמניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגהה
    אר 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפחות המרצחים???
    סגור