עסקי ספורט
מכבי חיפה, מכבי והפועל ת''א או בית''ר: איפה המנוי היקר בישראל?
מהפכת המינויים בכדורגל הישראלי: כשהאהבה מתומחרת בין 850 ל-6,900 שקל. אבל מי הכי זולה ובאיזה אצטדיון תשלמו הכי הרבה?
העונה הקרובה בליגת העל הישראלית מתחילה עם נתוני מכירות מרשימים שמחזקים את מעמדן של הקבוצות הגדולות. אבל מי מוכרת את המנוי היקר מכולם ואצל מי אפשר לראות את המשחקים כל העונה במחיר הזול ביותר?
עם פתיחת עונת הכדורגל הישראלית בסוף השבוע הקרוב, נרשמת מציאות כלכלית מורכבת: הפער המחירים בין המועדונים הגדולים מגיע לממדים מעייני עיניים, כאשר מכבי חיפה מתמחרת את המינוי הבסיסי שלה ב-1,600 שקל - כמעט כפליים מהמחיר הזול ביותר בהפועל תל אביב (850 שקל). בקצה העליון, האוהדים המוכנים לשלם על החוויה המלאה יעמדו בפני חשבון של 6,900 שקל במכבי חיפה או 6,105 שקל במכבי תל אביב עבור תא הזהב המיוחל.
הנתונים חושפים מציאות מעניינת: למרות המחירים הגבוהים, הביקוש רק עולה. בית''ר ירושלים חצתה השנה את רף 12,000 המינויים כאות תמיכה בבעלים ברק אברמוב, עם טווח מחירים של 1,000-2,000 שקל. מכבי תל אביב האלופה מציעה את המינוי הזול השלישי (884 שקל) ולתא הזהב המחיר יעמוד על מעל 6000 שקל. כאשר היא נאבקת לשמור על כתר האלופות, בעוד האצטדיון היחיד שמשיג באמת סולד-אאוט מלא הוא סמי עופר של מכבי חיפה, ומה בטוטו טרנר של הפועל באר שבע? מנוי בסיסי עם 940 שקלים, והיקר ביותר 3,500 שקלים.
כזכור מכבי תל אביב ומכבי חיפה מובילות את המרוץ עם 23,000 מנויי עונה כל אחת, מספר זהה המסמל סולד אאוט מוחלט עבור שתי הקבוצות הוותיקות. במקום השלישי נמצאת הפועל באר שבע עם 12,000 מנויי עונה, גם היא בסטטוס של סולד אאוט, דבר המעיד על הנאמנות הגבוהה של אוהדי הקבוצה הדרומית למרות התקופות הקשות שעברה בשנים האחרונות.
על פי ספורט 5, בעקבות שלושת המובילות נמצאת בית"ר ירושלים עם 12,600 מנויי עונה, מספר מכובד המשקף את הפופולאריות הגבוהה של הקבוצה הירושלמית בקרב אוהדיה הנאמנים. הפועל תל אביב מחזיקה במקום גבוה עם 12,200 מנויי עונה, מה שמציב אותה כקבוצה חזקה במכירות למרות האתגרים התקציביים שהיא מתמודדת עמם. הנתונים מעידים על פער ברור בין הקבוצות הגדולות לבין שאר הקבוצות בליגה, כאשר חמש הקבוצות המובילות מרכזות את רוב המנויים בליגה.
הפועל פתח תקווה מובילה את קטגוריית הקבוצות הקטנות יותר עם 3,700 מנויי עונה, ואחריה מכבי נתניה עם 3,340 מנויי עונה - שתי קבוצות המתמודדות עם אתגרים כלכליים אך מצליחות לשמור על בסיס אוהדים יציב. קבוצות כמו הפועל ירושלים עם 1,300 מנויי עונה, בני סכנין עם 1,200 והפועל חיפה עם 1,000 מתמודדות עם קשיים במיצוב עצמן כאלטרנטיבה אטרקטיבית לקבוצות הגדולות.
עוד ב-
בתחתית הטבלה נמצאות עירוני טבריה עם 240 מנויי עונה ובני ריינה עם 150 בלבד, מספרים המעידים על האתגר הגדול של קבוצות קטנות בליגה הבכירה. הנתונים מחזקים את המגמה הארוכת טווח של ריכוזיות בכדורגל הישראלי, כאשר קבוצות הליבה הגדולות מצליחות לשמור על בסיסי אוהדים רחבים ויציבים, בעוד שקבוצות קטנות יותר מתקשות לפתח נאמנות המונית ומתמודדות עם אתגרים כלכליים גדולים יותר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



