ויראלי

עידן עמדי השתחרר מבית החולים וסיפר בדמעות: "אני עומד בנס"

הזמר משתחרר משיבא במסע"ת מיוחדת: "הדבר הזה הוא אתגר, להבין שאתה פצוע, לעכל שיש דברים שייקח חודשים לחדש ושיש דברים שלא ישובו להיות בעבר. כפי שתמכתם בי, תתמכו בהם גם בשחרור מבית החולים. תחבקו ותתמכו. אלו שרצו ראשונים ללא היסוס ומרצון, מתוך האהבת העם והארץ אל תוך האש זקוקים לכם כעת". צפו
מערכת ice |  5
עידן עמדי (צילום מסך קשת 12)
הזמר עידן עמדי, שבמלחמת 'חרבות ברזל' שימש לוחם ככל חבריו ונפצע בצורה לא פשוטה ברצועת עזה התייצב הבוקר (חמישי) למסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים בבית חולים תל השומר, הוא נושא את דבריו גם בשפה האנגלית עבור הקהל מחו"ל שיצפה בדבריו.
תחילה ד"ר יעל פרנקל נשאה דברים: "עידן הגיע אלינו במצב קשה, מונשם ומורדם אחרי טיפול הירואי שקיבל בשטח על ידי צוותי 669 והגיע אלינו מוסק, מאז עברנו יחד דרך לא קלה, אבל איתך היא הייתה הרבה יותר קלה לטפל במישהו עם כזה כוח רצון, כזו אופטימיות, כאלה כוחות, זה ממש דוגמא לניצחון הרוח של עידן, שלנו ושל מדינת ישראל".
 
עוד הוסיפה: "עידן, למרות הפציעה המורכבת, ורסיסים במספר איברים ומערכות, הלך יד ביד צעד בצעד עם צוותי הכירורגיה והטראומה, אבל הרבה בזכות עצמו. הוא דאג כל הזמן לחברים בשדה הקרב, לחברים שאיתו כאן בטיפול בשיבא, ורוח הרעות הזו הייתה כל כך מרגשת".
עמדי אמר בין היתר כשהוא דומע ומתקשה לדבר וידו חבושה: "המעמד הזה לא טבעי לי, אז תהיו סבלניים. בוקר טוב אם אפשר להגיד בוקר טוב בימים כאלה. אני רוצה לשלוח חיבוק למשפחות השכולות. אין מילים שינחמו את הלב. הבנים והבנות שלכם הם גיבורים שלי עד סוף ימיי. צחקנו יחד, יצאנו למבצעים ביחד והרשנו לעצמנו לבכות ביחד. הכאב לעולם יישאר אבל חשוב שתדעו שהייתה להם משמעות עצומה, שהם המגן של העם הזה ברגע ההיסטורי".
עמדי המשיך: "הגעתי לכאן לבית החולים שיבא שרוף ומפוייח, מורדם ומונשם. הייתי בלתי ניתן לזיהוי: 'אלמוני בן 22'. ביקשתי לקיים את מסיבת העיתונאים הזו מכמה סיבות. להודות לצוותים הרפואיים שטיפלו בי במסירות נפש מהטיפול בשטח דרך הפינוי של 669. מסירות הנפש שלכם... אין לי מילים להודות לכם. היה לי חשוב שעם ישראל יידע שהוא זכה בצוותים הרפואיים המסורים ביותר בתל השומר ובכלל".
 
כמו כן סיפר: "אני פוגש את פצועי המלחמה במחלקות השונות. חלקם כאן מאז ה-7 באוקטובר. הפציעה שלי יכולה להביא למודעות את הקושי והאתגרים של הפצועים. גם אני זקוק לתהליך שיקום ארוך. הדבר הזה הוא אתגר, להבין שאתה פצוע, לעכל שיש דברים שייקח חודשים לחדש ושיש דברים שלא ישובו להיות בעבר. כפי שתמכתם בי, תתמכו בהם גם בשחרור מבית החולים. תחבקו ותתמכו. אלו שרצו ראשונים ללא היסוס ומרצון, מתוך האהבת העם והארץ אל תוך האש זקוקים לכם כעת בשעה הקשה שלהם".
כמו כן טען: "הפציעות שלהם לא רק פיזיות אלא גם נפשיות. איבדנו אחים לנשק, נחשפנו במשך 3 חודשים לרוע טהור מצד אויבינו. יש דברים שלוקח לנפש זמן לעכל ולהכיל. יש לי את האפשרות לדבר בשמם של כל אלה שחוו את המלחמה הזו ולבקש מכל הגורמים המקצועיים והאזרחים, שימו לב אליהם. היו טובים ופתוחים, בלב נקי ובהבנה".
עוד אמר: "במשך שבועיים עסקנו בחקר המנהרות. הדברים שמצאנו הדירו שינה מעינינו. היקף ועומק המנהרות הוא הוכחה נוספת לאכזריות אויבינו. מסיבות שעדיין מתוחקרות, כמה דקות לפני סיום המבצע, המנהרות אמנם הושמדו אבל התאונה הסבה לכוחותינו אבידות קשות. 6 לוחמים נהרגו ועשרות נפצעו. 2 הרוגים, רס"ל גבריאל בלום ורס"ם עקיבא יסנסקי, היו חברים שלי. גברי היה לוחם מקצועי, אדם חד וחזק שתמיד פעל בשקט ובמקצועיות. לחמתי לצידו, הוא היה אדם אהוב בעל עוצמה פנימית ושמחת חיים. עקיבוש, התקבלנו ביחד לצוות הסיור. לחמנו בצוק איתן ובמלחמה הנוכחית. איך אוכל להיפרד ממך? כבר כמה ימים שאני נאבק בגעגועים שמפלחים את הלב. הלוואי ואוכל להסביר לעם ישראל מי היית. לוחם ידען ומקצוען, חזק וטוב לב. צלף חד פעמי. כשהפכתי למפקד לא חשתי שוני בינינו. היית תופס אותי בלילות אחרי שכולם נרדמו ומדייק אותי. היית לי מצפן ערכי ומוסרי. שאלתי אם שרדת, אם אתה בחיים. רגע לפני הפיצוץ הספקת לזרוק לי בדיחה צינית אחרונה. אתה רואה, עמדי, אמרת, יש אנשים שעושים משהו רציני עם החיים שלכם. אני מעריץ אותך, אני אוהב אותך לעד. למשפחות של גברי ועקיבוש, אני מצטער שלא עמדתי במשימתי כמפקד, להשיב אותם הביתה בשלום. הכאב הזה ילווה אותי כאות קין עד יומי האחרון".
עוד דיבר עמדי על השבויים והנעדרים: "יום יבוא ועוד אדבר על הכל, המסר החשוב ביותר שאני רוצה שייצא מכאן, אסור לנו להפקיר את החטופים פעם נוספת. ביקרה אותי אגם גולדשטיין אלמוג, שנחטפה. חוסר האמון שיש לה במערכת הצבאית הובילו אותי למחשבות רבות. מדינת ישראל הוקמה כדי שכל יהודי ידע שיש מבצר לבני עמנו. כאן אנו לא חסרי אמון. כדי להשיב את האמון, עלינו להשיבם הביתה. את כולם. זוהי חובתנו המוסרית. לפניי שיקום ארוך, נפצעתי באופן קשה. עצם זה שאני עומד זה נס. רסיס מהגרון פגע בחוליה ובאורח נס לא פגע בחוט השדרה או באיבר חיוני. אני מבקש שתאפשרו לי כמה חודשים של שקט. אני גולל בפניכם את הסיפור המלא, אבל אני ומשפחתי צריכים להתמקד בשיקום ובאתגרים שניצבים לפניי. רוחי חזקה מאי פעם, ואני אשוב ליצור, לשיר ולשחק. אני גם אשוב להילחם למען המדינה, אמא אל תכעסי".
לסיום הודה: "כמו שייקח לי זמן לעכל את כל מה שעבר עליי, ייקח לי זמן לקבל את כל האהבה שקיבלתי. תודה לכולכם. אני רוצה להודות למשפחתי וחבריי, אולי אצליח להשיב לכם על החסד והנתינה שלכם כלפיי. לימדתם אותי מהי חברות אמת. אבא יעשה הכל, הוא יניף אתכם באוויר וילמד אותכם לרכב על אופניים. אשתי מרים, האמזונה שלי, אני אוהב אותך. את אבן נדירה שקיבלתי בחיים האלה במתנה. אני מצטער שהדאגתי אותך, ידעת שהתחתנת עם משוגע".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אזרחי ישראל הלוחמים בעורף
    אזרחי ישראל 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עידן עמדי גיבור חבל שאתה מכניס פוליטיקה לתוך ההצהרה שלך לוחמים נילחמים אסור להם לבקר את הממשלה אני מבינה את כאבך אבל בוא עזוב פוליטיקה חבל לא לעינין תתרכז בהחלמה שלך במשפחתך לא פוליטיקה גם ככה אזרחי ישראל כואבים על היקר שלהם עידן לא לדבר שטויות זה מוריד מערכך החלמה מהירה
    סגור
  • 3.
    מדהים, מדהים, מדהים
    אודיה 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בזכות אנשים כמו עידן: גיבורים,אוהבים ומסורים עד אין קץ לעם ישראל, לארץ ישראל. בזכות תעצומות הנפש, הרוח הגדולה והרצון והאמונה להוסיף כאן טוב בדיבור, במחשבה ובמעשה - בזכותכם ובע"ה ביחד ננצח.
    סגור
  • 2.
    עידן האלוףף
    טוני נגר 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עידן אין לך מושג כמה שאני וכל ישראל שמח שאתה על הרגליים עידן אישתך והילדים שלך זכו באבא ובעל כמוך אתה מודל לחיקוי אין עליך בעולם ותבין אני אישית כותב לך את זה אחרי שראיתי את מסיבת העותנאים עם דמעות בעניים ריגשת אותי בטירוףףףף ותדע שאני מאוד אוהב אותך ומעריך אותך ויש לי רק בקשה קטנה מימך שמור על עצמך מכל מישמר כי עם ישראל חיייב לא צריך חייבבבב גבר שבגברים כמוך אוהב אותך ומתפלל ותחזור לשיר ולנגן ובכלל לחיים בריא ושלם ?????
    סגור
  • 1.
    דור הבא של מנהיגי המדינה ! (ל"ת)
    מרשים מאוד! 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • לכותבים
    אזרח יהודי 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהיגים לא מערבבים מילחמה בפוליטיקה עכשו מילחמה ועידן לא היחיד שנילחם במילחמה יש גם הרוגים פצועים כול הורי החללים ה" ינקום ביקשו אים כול הכאבים והסבל להתאחד בלי שינאה זה לא מה שניראה כניראה ש10,,,7,,,עוד יחזור לא למדנו כלום האויבים סביבנו מאזינים ושמחים למחזות שלנו כיצד להירגע
    סגור