ויראלי

טראמפ עונה למאסק: "יכולתי להוריד אותו להתחנן על הברכיים"

מלחמת המסרים בין שני המיליארדרים וטיטאני הרשת לא נרגעת. הנשיא לשעבר עונה לבעלי טסלה: ללא עזרה ממשלתית היית "חסר ערך", מייצר "ספינות רקטות לשום מקום", פעם היית "מעריץ גדול של טראמפ". מאסק מצידו מכחיש את הדברים וקורא לטראמפ לפרוש. ואולי מתחת לכל זה מסתתרת דווקא חיבה גדולה
מערכת ice |  5
דונלד טראמפ (צילום pixabay, pexels)
נמשך קרב הציוצים והמסרים בין שני המיליארדרים הידועים בעולם, עם קהלי העוקבים הגדולים מכולם: הנשיא לשעבר דונלד טראמפ פרסם פוסט ביום שלישי בערב בפלטפורמת המדיה החברתית שלו Truth Social כנגד אילון מאסק, וטען שהאיש העשיר בעולם כינה את עצמו פעם "מעריץ גדול של טראמפ" ושגם הודה בפני הנשיא דאז כי הצביע עבורו בבחירות. 
לשניים דווקא אין היסטוריה של יריבות גדולה, מאסק מעולם לא נמנה על שונאי טראמפ, ואידיאולוגית-פוליטית הם התקרבו עם השנים, אבל קרב הציוצים הנוכחי התחיל בשבוע שעבר לאחר שנודע על סיום עסקת הרכישה בסך 44 מיליארד דולר שהציע מאסק על טוויטר, ועל איומי התביעה שהגיעו בתגובה מצד הרשת החברתית. תגובתו של טראמפ לאירוע הציתה את מלחמת המילים המתעצמת בין שני הטיטאנים.
בתגובתו העדכנית, טראמפ סיפר על פגישותיו עם מאסק בתקופת נשיאותו, כשבביקור בבית הלבן ביקש מאסק כביכול עזרה כספית לפרויקטים שלו: "יכולתי להגיד 'תרד על ברכיך ותתחנן', והוא היה עושה את זה", כתב טראמפ.
הפוסט של טראמפ מתוך רשת Truth Social

תקציר הקרבות האחרונים: טראמפ לקח קרדיט חלקי על יצירת העושר האדיר של מאסק, וטען בפוסט שמאסק היה "חסר ערך" והמיזמים העסקיים שלו היו נכשלים ללא סובסידיות ממשלתיות שמאסק כביכול ביקש מטראמפ לאשר. הנשיא לשעבר לעג למוצריו של מאסק, ואמר שחברות שלו כמו טסלה ו-SpaceX ייצרו "מכוניות ללא נהג שמתרסקות" ו"ספינות רקטות לשום מקום", תוך שהוא מכנה את טוויטר "אולי חסר ערך". טראמפ מוציא מסריו לעולם בימים אלה דרך הרשת החברתית Truth Social שבבעלותו, שצוברת תנופה אבל פתוחה עדיין רק למשתמשים בארצות הברית. הנשיא לשעבר עדיין חסום כידוע ברשת טוויטר.
ביום שני השבוע פתח מאסק במתקפת נגד משלו נגד טראמפ, ואמר שגם אם "אינו שונא" את טראמפ, הנשיא לשעבר בן ה-76 היה "שור בחנות חרסינה" ושעליו "לתלות את הכובע שלו ולהפליג אל השקיעה". מאסק גם הכחיש שאמר לטראמפ שהוא הצביע עבורו, טענה שטראמפ העלה בעצרת בשבת, אבל טראמפ הכפיל את עצמו ביום שלישי והתעקש שמאסק אמר שהוא "מעריץ גדול של טראמפ ורפובליקני" במהלך ביקור בבית הלבן.
מאסק הגיב ביום שלישי לפוסטים של טראמפ בנושא Truth Social בציוץ GIF של ה"מים" הפופולרי "זקן צועק בענן" ממשפחת סימפסון.
 
למעשה העקיצות ביניהם התחילו עוד קודם לכן, כשנודע שמאסק הסכים לקנות את טוויטר ב-25 באפריל, תוך שוא מבטיח לרסן את טקטיקת חסימת המשתמשים של הפלטפורמה. טראמפ נשאל ללא הרף אם יחזור להשתמש בטוויטר כשמאסק יקנה אותה ויבטל את ביטולי המנויים (וענה שלא יחזור להשתמש ברשת). רקע נוסף לחיכוכים הוא התחרות שטראמפ שואף לייצר מול טוויטר עם הרשת החברתית החדשה והמתפתחת שלו, Truth Social. טראמפ גם חזה מראש כי עסקת הרכישה של טוויטר על ידי מאסק לא תצא לפועל, ובהמשך התגאה בהתגשמות הנבואה, וקרא למאסק "עוד מומחה בשטויות" על כך שניסה להיחלץ מעסקת טוויטר.
 

כאמור, "פעולות האיבה" התגברו באופן משמעותי בימים האחרונים, כאשר עסקת טוויטר התפוררה. מאסק הודיע ​​לטוויטר ביום שישי שהוא "מפסיק" את ההסכם, מה שהוביל את ברט טיילור, יו"ר מועצת המנהלים של טוויטר, להתחייב ל"פעולה משפטית" כדי לאלץ את העסקה לממש. טוויטר מימשה את הבטחתו של טיילור ביום שלישי, כשהגישה תביעה נגד מאסק בדלאוור במטרה לאלץ את מאסק לרכוש את החברה. מאסק האשים שוב ושוב את טוויטר בכך שלא סיפקה נתונים נאותים כדי להוכיח כמה חשבונות מזויפים וספאם מאכלסים את הפלטפורמה, אך טוויטר דחתה את בקשותיו של מאסק כ"פולשניות ויותר ויותר בלתי סבירות" ולפחות בחלק מהמקרים לא נדרשות חוזית.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מאסק לא אויב של טראמפ, ובאותו המבט הביט גם בו
    גידי גויה 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם כמו ילדים קטנים. אבל מאוד מוכשרים. חושבת שמאסק אולי קצת מתנצח עם טראמפ אבל הם לא אויבים, מאסק לעומת זה ממש הפך אויב לדמוקרטים מאחורי הגב עוין. טסלה על שם ניקולא טסלא שהיה גאון אבל עמד בצל של מאסק של זמנו, תומס אדיסון. היום אנחנו נפרדים מתומס.
    סגור
  • 3.
    על זה כתב עגנון "שם בחוצה לארץ אל ארץ חמה"
    אני אשתאינה 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשיא ארה"ב לשעבר - מאסק לא התגרה בך, הנח לו. מאסק הביא לעולם את מכוניות הטסלה פורצות הדרך. בהחלט אפשר לראות איך החדשות האלה נוסעות. יש לו מקום של כבוד במאה ה- 21.
    סגור
  • 2.
    על זה כתב עגנון "שם בחוצה לארץ אל ארץ חמה"
    אני אשתאינה 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילון מאסק הביא לנו את הטסלה, מדהים איך החדשות האלה נוסעות. ואגב, מאסק לא התגרה בו, בטראמפ. זהו הרע.
    סגור
  • 1.
    צרות של עשירים...האמריקאים חייבים להתרשת (ל"ת)
    ששון 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שהם יתרשתו על עצמם למען עצמם ולמעננו שלא ייפלו מאיזה עץ
    מקס קמשצי 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה ממלמל ששון. הצרות של אמריקאים הן צרות שלנו. האמריקאי הוא לקח את הכסף והעוצמה כמו שכתבה זאתי קורין עלעל דופק על שולחן נרגיש את כאן. היה אובמה היה טראמפ ומאסק הוא עשיר גבוה לא עשיר גבוה. למה שאחרי יאכל חזוק מטוויטר לא יתאושש הדראטה. שוויו בשוק יהיה אולי כמו כמו רשת ל.א.ד.ר. חזור בך מהביטוי להתרשת שהוא צבאי ואין מקומו כאן
    סגור