ויראלי

אסף גרניט חושף לראשונה: "צריכים להחליט אם להצניע ישראליות"

אסף גרניט חושף בראיון: "היינו צריכים להחליט אם להצניע את הישראליות במסעדות", וגם: התמיכה שלו דרך שירות המילואים: "עוזר להתמודד כשאתה נכנס לסיטואציה בכובע של המציל"
מערכת ice |  1
אסף גרניט (צילום תמי בר שי, freepik)
בראיון מקיף ל'ישראל היום', השף אסף גרניט, שופט משחקי השף ואחד המסעדנים הגדולים שיצאו מישראל, מספר על השגרה שלו ושל קבוצת 'מחניודה' בזמן המלחמה כשהוא חווה גילויי אנטישמיות במסעדות שלו באירופה וביקורות קשות על רקע הלאום שלו ושל הקבותה.
גרניט מספר: "אנחנו ללא ספק מרגישים את המתח באוויר. ביום-יום המסעדות שלי עובדות ומלאות, אנשים באים ונהנים – אבל כן קורה שיש תקריות, כמו מישהו שכתב 'שחררו את פלשתין' על המראה במסעדה שלי בברלין, ובמסעדה בפריז אחד האורחים גילה שהשף ישראלי – אז הוא פשוט קם והלך. קורים כאלה דברים, אבל מעט מאוד, והם לא חמורים. בכל זאת, אני מקווה שזה ייעלם לגמרי".

התחושות וההשפעה על עבודתו עם תחילת מלחמת 'חרבות ברזל': "בשבועות הראשונים היו הרבה בקשות לראיונות, במיוחד בצרפת. הייתי במילואים וכשחזרתי ביקשו לראיין אותי, לשאול אותי על מה שקורה איתנו בארץ ובצבא, ואיך נראית המציאות פה, לא הרגשתי סיקור שלילי יותר מבדרך כלל, למרות שכמסעדן האמירה שלי היא אוכל ישראלי, וזה לגמרי לא מוחבא אצלנו".
הוא חושף: "היינו צריכים לקבל החלטה אם אנחנו מצניעים את הישראליות והופכים פשוט ל'מסעדות טובות' – אבל אני לא רואה סיבה לשנות את זה, גם אם זה אומר שיהיו עסקאות שאני לא אעשה או שאצטרך להתמודד עם ביקורת. הישראליות היא מאוד בפרונט של המסעדות שלנו, וזה ממש לא הולך להשתנות".
המראות הקשים ב-7.10: "יש משהו בעובדה שאתה נכנס לסיטואציה בכובע של אדם שמטפל או שמציל – שעוזר לך מאוד להתמודד עם הסיטואציה עצמה, ואפילו מונע אצל חלק מהאנשים פוסט טראומה, אז אני שמח להגיד שלא מלווים אותי תחושת טראומה או זיכרונות שגורמים לי לתחושות קשות, אבל אני כן חושב הרבה מאוד על מה שעשיתי שם. אני כל הזמן חושב על המשפחות המסכנות שהיקירים שלהן חטופים, וזה בעיני הרבה יותר טראומתי מכל דבר אחר. יש אנשים עם צרות גדולות יותר משלי"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד לגאון יהודי. עכשיו תעשה הכל כשר.
    אזרח יהודי 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ברכה תראה מזה. עלה והצליח
    סגור