מדדים ומחקרים

הבנקים בישראל במהלך מרתיח: מדוע המשכנתא שוב מתייקרת?

בחודשים האחרונים, עוד לפני פרוץ המלחמה, הריבית החזויה זינקה מפחות מ-5.5% עד ללמעלה מ-6%. בשל העובדה שמשכנתא ממוצעת נעה סביב מיליון שקל, עשרוניות האחוז הללו שוות הרבה מאות כסף לכל משפחה. יש לציין כי אין שום חובה להקפיץ את הריבית הזו והיא החלטה של הבנקים
מערכת ice | 
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
ישראל נמצאת בתקופה של מלחמה, אחת השעות הקשות בתולדותיה, אבל על פי פרסום ראשון בחדשות 13, מסתבר שמתחת לרדאר לבנקים זה לא ממש מזיז והם הקפיצו בחודשים האחרונים את הריבית על המשכנתאות החדשות וכן, מיליוני ישראלים משלמים ביוקר.
הרכיב שמייקר את המשכנתא, היא הריבית החזויה של הבנקים על המשכנתה, ש"משקללת את סך העלויות שהישראלים ישלמו תמורת ההלוואה הגדולה בחייהם", על פי חדשות 13, ששברה שיאים בתקופה האחרונה והגיעה לרמה של יותר מ-6%, אחרי שנים ארוכות שהייתה מתחת לכך.

בחודשים האחרונים, עוד לפני פרוץ המלחמה, אותה ריבית חזויה זינקה מפחות מ-5.5% עד ללמעלה מ-6%. בשל העובדה שמשכנתא ממוצעת נעה סביב מיליון שקל, עשרוניות האחוז הללו שוות הרבה מאות כסף לכל משפחה. יש לציין כי אין שום חובה להקפיץ את הריבית הזו והיא החלטה של הבנק.
לובי 99 פנו לבנק ישראל כדי לבחון את העניין, זאת על רקע העובדה שהריבית על הפקדונות ממש לא עומדת בפער מול זה שהבנקים לוקחים על הלוואות ובכלל הריביות בשיא, משפחה ישראלית ממוצעת משלמת אלפי שקלים יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, רק עבור קפיצות הריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה