מדדים ומחקרים

בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט ירד ב-0.2 נקודות

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה במעט לרמה של 49.0 נקודות מ-48.7 בחודש הקודם. כלכלני בנק הפועלים: "רמת המדד בישראל ממשיכה להצביע על התכווצות בפעילות. מגזר התעשייה בעולם מציג ביצועי חסר לעומת מגזר השירותים, והמצב בישראל לא שונה, אם כי בחודשים האחרונים ניכרת התאוששות מסוימת שמתמקדת ביצוא הביטחוני"
מערכת ice | 
בנק הפועלים (צילום shutterstock, אביב גוטליב)
על פי בנק הפועלים, מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט ירד ב-0.2 נקודות לרמה של 48.1 נקודות. רמת המדד בישראל דומה לממוצע העולמי ומצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית. רכיבי המדד העיקריים הצביעו על ירידה: ההזמנות המקומיות ירדו ב-2.3 נקודות, אולם רכיב זה נמצא עדיין מזה שבעה-עשר חודשים במגמת התרחבות.
רכיב ההזמנות ליצוא ירד ב-0.5 נקודות ונמצא מזה שבעה חודשים במגמת התכווצות. את השפעת הירידה קיזזו במעט רכיב תפוקות הייצור שעלה החודש ב-0.5 נקודות ונמצא מזה שלושה חודשים במגמת התרחבות, ורכיב הרכישות למלאי שעלה החודש ב-2.1 נקודות ונמצא מזה חמישה חודשים במגמת התכווצות.
מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה במעט לרמה של 49.0 נקודות מ-48.7 בחודש הקודם. המדד נמצא מזה שנה מתחת לרמה של 50 נקודות. בארה"ב מדד ה-ISM עלה לרמה של 47.6 נקודות מ-46.4 נקודות. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה לרמה של 43.5 נקודות מ-42.7 נקודות, ומדד מנהלי הרכש בסין (Caixin) עלה לרמה של 51 נקודות מ-49.2 נקודות בחודש הקודם.
כלכלני בנק הפועלים: "רמת המדד בישראל ממשיכה להצביע על התכווצות בפעילות. מגזר התעשייה בעולם מציג ביצועי חסר לעומת מגזר השירותים, והמצב בישראל לא שונה, אם כי בחודשים האחרונים ניכרת התאוששות מסוימת שמתמקדת ביצוא הביטחוני. נתוני המגמה של הייצור התעשייתי ברבעון האחרון מצביעים על ירידה של 0.5% בחישוב שנתי, אך הנתון מנוכה העונתיות לחודש יולי הראה עלייה מסוימת. גם נתוני היצוא התעשייתי הציגו תמונה חיובית יחסית ברוב ענפי התעשייה. אנו מעריכים כי התמונה כעת היא לא הומוגנית מבחינת ענפי התעשייה, חלקן נהנות מהזמנות גדולות מהעולם, וכן מהפיחות, וחלקן נפגעו מהתייקרות חומרי הגלם ועליית הריבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה