מדדים ומחקרים

לקראת ראש השנה: הרשת היחידה שבה מחיר הסל לא עלה

בהשוואה בין 2022 ו-2023 נמצא כי סל המוצרים לחג עלה במחירו בקרב מרבית הרשתות, ואצל חלקן העלייה שנרשמה הייתה 12%. עם זאת, איזו רשת הצליחה לשמור על סל מאוזן שנמצא מתחת לממוצע בשתי השנים?
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום vecteezy, shutterstock)
לקראת חגי תשרי, וראש השנה בפרט, משרד הכלכלה מפרסם מגוון השוואות מחירים לטובת הצרכן הישראלי וכעת ההשוואה לנתוני שנה שעברה חושפת עד כמה יוקר המחייה הזיק לכיס שלנו בימי החג היהודיים.
לפי כלכליסט, מחירו של סל הקניות לחג עלה משנת 2022 ב-5.3%, ואנו מדברים על סל בן 136 מוצרים לחגים (בשרים, עופות, דגים, פירות וירקות, מוצרי ניקוי ועוד). יש לציין כי בקרב חלק מהרשתות אחוז העלייה הוא גבוה אף יותר ומגיע גם ל-12% יותר בהשוואה לשנה שעברה.
ראשית נמצא כי מחירו של הסל הממוצע בשנת 2022 עמד על 2,873 שקל, בעוד שהשנה הוא עומד על 3,025.2 שקל - הבדל של קצת יותר מ-150 שקל. השנה נמצא למשל כי בשופרסל דיל סל המוצרים המדובר הגיע למחיר הממוצע בדיוק, אף שבשנה שעברה עמד על 2,756 שקלים. עלייה גדולה נרשמה גם אצל רשת מחסני השוק שסל המוצרים שלה עלה ב-12% ל-2,864 שקל.
רשת טיב טעם שנחשבת בדרך כלל לרשת פרימיום שמוכרת את מוצריה במחיר גבוה יותר משא הרשתות, הייתה בשנה שעברה מעל הממוצע שנרשם (2,918 שקל), וגם השנה מחיר הסל שלה עלה וכמובן נשאר מעל הממוצע שנרשם השנה.
מנגד, רשת רמי לוי נותרה מתחת לממוצע בשתי השנים; בשנה שעברה סל המוצרים עלה 2,500 שקל והשנה הוא עלה ב-5.24% ל-2,631.2 וכאמור עדיין נשאר מתחת לממוצע. מי שעוד הצליחה להישאר מתחת לממוצע היא קרפור החדשה שהגיעה ל-2,731.1 שקל לסל החג. לעומת כל אלו, סל המוצרים לחג בחצי חינם לא השתנה משנה שעברה ונותר עומד בכ-2,668 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה