מדדים ומחקרים

מאגר הגז הטבעי לוויתן: עלייה ברווחי המדינה בחציון הראשון

שותפות רציו אנרגיות, המחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן דיווחה כי המסים והתמלוגים ששילמה השותפות למדינה הסתכמו בכ-48 מיליון דולר במחצית הראשונה לשנה, עלייה קלה אל מול התקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice | 
אסדת לוויתן (צילום אלבטרוס)
שותפות רציו אנרגיות, המחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, מדווחת על תוצאות המחצית הראשונה לשנת 2023. הכנסות במחצית הסתכמו בכ-176 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד, אז נרשמו הכנסות של כ-179 מיליון דולר. השותפות רושמת רווח נקי של כ-64 מיליון דולר, ביחס לרווח של כ-74 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
המסים והתמלוגים ששילמה השותפות למדינה הסתכמו בכ-48 מיליון דולר במחצית הראשונה לשנה, עלייה קלה אל מול התקופה המקבילה אשתקד. דירקטוריון רציו אנרגיות אישר חלוקת רווחים בסך של 30 מיליון דולר, כאשר בסך הכל, בשנה האחרונה חולקו רווחים בהיקף של כ-90 מיליון דולר.
במהלך המחצית הראשונה של השנה גדלו הביקושים משווקי הייצוא במצרים ובירדן. בסך הכל נמכרו בתקופה זו ממאגר לוויתן כ-5.33 BCM גז טבעי, מתוכם כ-4.39 BCM לייצוא, גידול של כ-16% בכמויות שנמכרו לייצוא לעומת התקופה המקבילה, כאשר מתחילת השנה ועד למועד פרסום הדו"ח נמכרו ממאגר לוויתן כ-2.7 BCM גז טבעי. מראשית ההפקה מלוויתן עד תאריך פרסום הדו"ח הופקו ונמכרו בסה"כ כ-35 BCM גז טבעי, כשלפי דו"ח העתודות (DCF) העדכני שפרסמה השותפות, גודל המאגר המוכח עומד על 619 BCM. המחיר הממוצע של גז טבעי שנמכר במחצית עלה, ועמד על 6.1 דולר ליחידת חום (MMBTU) לעומת 5.9 דולר במחצית המקבילה אשתקד.
יתרת המזומנים ושווי המזומנים שבידי השותפות ליום 30.6.2023 עומדת על כ-180 מיליון דולר. בסוף אוגוסט צפויה השותפות להשלים את פירעון סדרת אג"ח ג' ולהישאר עם סדרה אחת במחזור (ד') בהיקף של כ-90 מיליון דולר.
בחודש יוני הושלמו העבודות על באר ההפקה החמישית "לוויתן-8" והחלה הפקה סדירה מהבאר שמגדילה את יתירות אספקת הגז הטבעי מפרויקט לוויתן. במקביל, רציו ושותפי לוויתן ממשיכים את העבודה על הקמת הצינור השלישי, שיגיע מהמאגר לאסדה ויאפשר להגדיל את היקף ההפקה לכ-14 BCM לשנה החל מהמחצית השנייה של 2025. רציו ממשיכה בניסיונות לאיתור עוד מאגרי גז טבעי במים הכלכליים של ישראל, ולאחרונה הגישה הצעה עם קונסורציום בינלאומי במסגרת המכרז הרביעי לחיפושי גז בים התיכון.
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "משק האנרגיה הישראלי ממשיך להוכיח יציבות ויתירות עם שלושה מאגרים מפיקים. אנו מתמידים ברצון למצוא עוד מאגרי גז טבעי בישראל, ולאחרונה הגשנו הצעה עם קונסורציום בינלאומי במכרז הרביעי לחיפושי גז בים התיכון. פרויקט לוויתן ממשיך לתת מענה לביקושים הולכים וגדלים בשווקי הייצוא, ואנו שותפים למאמצים לשדרג את יכולות הולכת הגז בישראל ובמדינות הסמוכות, על מנת לתת מענה בטווח הקצר והבינוני לאותם ביקושים. במקביל, אנו בוחנים הקמת פרויקט נוסף של הגדלת ההפקה עד ל-21 BCM לשנה, באמצעות מתקן הנזלה צף. התוצאות הכספיות המרשימות והתזרים החזק מאפשרים לנו להמשיך לשתף את המשקיעים ברווחי השותפות, והודענו על חלוקת דיבידנד ביניים בסך 30 מיליון דולר לשנת 2023".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה