מדדים ומחקרים

הטלוויזיה קמה לתחיה? הנתונים המפתיעים נחשפים

אחרי שנים של ירידה מתונה בנתוני הרייטינג בערוצים המובילים, ובזמן שיוזמות סטרימינג חדשות צצות מכל עבר, נראה שהטלוויזיה הולכת ומאבדת צופים. אז זהו, כנראה שרק נדמה
שירה יום טוב | 
צפייה בטלוויזיה (צילום pixabay)
החציון הראשון של השנה מאחורינו איתו נתונים חדשים שחושפים את הרגלי הצפיה הישראליים בחצי שנה האחרונה - והם הרבה יותר מפתיעים משחשבנו. בשנים האחרונות ראינו ירידה משמעותית ברצועות הפריים טיים, והשנה המגמה הזאת מתהפכת.
רגע לפני מגיפת הקורונה הממוצע החציוני של צפיה ברצועות הפריים בכלל ערוצי הברודקאסט עמד על 50.2%. הטלוויזיה ידעה שנים טובות יותר כשהיתה המדיום השולט אבל בעידן הנוכחי, רצועות הפריים טיים הולכות ומאבדות צופים.
כך יצא שלמרות השהייה הקולקטיבית בבתים בשנים בהן מגיפת הקורונה ניהלה פחות או יותר את אורח החיים, נתוני הצפייה בפריים טיים חוו ירידה מתונה עד לפער של כמעט שני אחוזים בשנה שעברה כשנתוני הצפייה בפרייה הגיעו לשפל של 48% בלבד.
מה שקרה השנה היה לא פחות ממדהים כשנתוני החציון הראשון מראים על זינוק חד של כ-2.2% הישר לשיא של 5 שנים עם 50.4% לערוצי הברוקאסד בזמן צפיית שיא.
ונשאלת השאלה - מי נהנה מהצמיחה הזאת? בקשת 12 נתוני הצפייה בשנת 2019 עמדו בממוצע על 15.9% וטיפסו ב-2020 ל-17.1%, אחרי שלוש שנים של ירידת נתונים מתונה בין שנה לשנה, בחציון הנוכחי עומד ממוצע הצפייה בפריים טיים על 14.2% בערוץ. ברשת 13 נמדדה מגמת "גל" דומה מבחינת יחסי השינוי, אם כי מדובר בנתונים נמוכים בפער מאלה של קשת 12, שבסופו של דבר מביאה את הערוץ לנתון של 7.1% נכון לשלב זה של השנה, כשהנתון המקסימלי בשנים האחרונות מגיע רק מעט מעל ה-10%.
מי שבכל אופן מחזיקים במגמת עליה עקבית לאורך השנים הם ערוץ 11, ובאופן הכי בולט - ערוץ 14. כאן 11 רשמו עליה הדרגתית עם השנים מ-3.4% ל-4.5%. בערוץ 14 לעומת זאת, אחרי שנים של נונים מתחת לאחוז, בשנה שעברה נרשמת קפיצה ל-1.5% ואילו השנה מדובר כבר בנתון משמעותי שמשחק תפקיד בזירת הטלוויזיה עם 3.9% רייטינג ממוצע לפריים טיים. 

במבט מהיר על הנתונים אפשר לדבר על שתי עובדות בשטח: מצד אחד בולט מבין הערוצים קשת 12. הערוץ מחזיק לאורך הדרך בנתונים חזקים בפער מהשאר וקשה לראות את מי ממתחריו מדיח אותו מהמעמד הזה בשנים הקרובות לפחות. יחד עם זאת קשה להתעלם מהמגמה של הערוצים בעלי אחוזי הצפייה הנמוכים יותר שהולכים ותופסים נפח משמעותי יותר בחלוקת הרייטינג. ובעידן בו צמיחה של נתוני רייטינג היא לא דבר של מה בכך, מסקרן לראות לאן ילכו הנתונים בשנים הבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה