מדדים ומחקרים

יום המאבק בהתעללות בקשישים: שליש מהקשישים סובלים מהתעללות נפשית

"על רקע עלייה במקרים הקשים אליהם אנחנו בציבור הכללי נחשפים, אנחנו עדים לעלייה בביקוש למוצרי אבטחה, בקרב אזרחים וותיקים", מסביר ניצן שקל, מנכ"ל גודלייף, רשת החנויות לגיל השלישי
מערכת ice | 
קשיש (צילום pixabay)
מידי כמה ימים אנו נחשפים לידיעות מחרידות על אלימות פיזית, פגיעה מינית, שוד אלים או ניצול כלכלי כלפי בני הגיל השלישי, בין אם הם מתגוררים בביתם, בבתי אבות, בדיור מוגן או במוסדות סיעודיים. ההתעללות הקשה ביותר היא מצד המטפלים, בין אם בבית או במוסד ייעודי, היות והקשישים תלויים בהם במרבית המקרים ונותנים בהם אמון, אך מדובר גם בזרים שמחפשים קורבנות תמימים, בודדים או קלים לניצול.
"על רקע עלייה במקרים הקשים אליהם אנחנו בציבור הכללי נחשפים, אנחנו עדים לעלייה בביקוש למוצרי אבטחה, בקרב אזרחים וותיקים", מסביר ניצן שקל, מנכ"ל גודלייף, רשת החנויות לגיל השלישי. "מגיעים אלינו גם קרובי משפחה, ילדים מודאגים שמחפשים מוצרים להוריהם או לסבא וסבתא. בסופו של דבר כולם רוצים לדעת שהם עושים כל שביכולתם כדי להגן על הקרובים להם ובמיוחד כשהמציאות מלחיצה כל כך".
לדברי שקל, הטכנולוגיה המתקדמת במהירות ומאפשרת פתרונות שהם לא רק מותאמים לכל צורך, אלא גם מאפשרים קשת רחבה של פתרונות במחירים מגוונים. "דברים שלא יכולנו לחלום עליהם לפני כמה שנים היום זמינים  כמעט לכל כיס", הוא מסביר. כמו לדעת למי סבתא פותחת את הדלת או אפילו אם רק מצלצלים להם בשער. לא בכדי אחד מהמוצרים הנמכרים הוא עינית דיגיטלית המקליטה ומאפשרת מעקב מרחוק על מי שנכנס לבית הסב או הסבתא, גם אם הם חיים לבדם".
בסקר שערכה לאחרונה רשת גודלייף, עולה כי 97% מבני הגיל השלישי מתגוררים כיום בביתם ואף מעדיפים להמשיך ולהתגורר בבית המוכר והאהוב, זאת חרף העובדה שחמישית מהם זקוקים לעזרה סיעודית לפחות פעמיים בשבוע. בעוד במוסדות, העסקה והפיקוח על הקשישים תלוי בהנהלת המוסד, דווקא בבית יכולה להיות שליטה גבוהה יותר על בחירת המטפל, בין אם מדובר בהמלצות שאפשר לקבל עליו ובין אם אמצעי הפיקוח שניתן להשתמש בהם.
התמונה העגומה העולה בתקשורת, באה לידי ביטוי גם בנתונים של משרד הרווחה המדווחים כי 1 מכל 3 קשישים סובלים מהתעללות נפשית.  עוד עולה מהנתונים כי חלה עלייה של כ-3.5% במספר הפניות בנושא התעללות ופגיעה בקרב אזרחים ותיקים בהשוואה לנתוני 2020. ביום חמישי (15.06) יצוין בישראל ובעולם יום המודעות הבין-לאומי למאבק בהתעללות והזנחת אזרחים ותיקים. מניתוח המקרים שטופלו במרכזים בשנת 2021 עולה כי הפגיעות הנפוצות ביותר הן: התעללות נפשית (28.2%), הזנחה (28.2%) , התעללות פיזית  (15.8%) וניצול כלכלי (15.2%).
רשת גודלייף, מציעה פתרונות ומוצרים לאוכלוסיית הגיל השלישי, נוסדה לפני כשנתיים על ידי עופר איתני, הבעלים  וניצן שקל המנכ"ל. גודלייף היא החברה הראשונה בישראל ובאירופה, המובילה לשינוי חשיבה בקרב בני הגיל השלישי ומעודדת אותם ואת בני משפחותיהם לא לוותר על איכות החיים ולהיעזר בפיתוחים טכנולוגיים ובשירותים הניתנים על מנת ליהנות מהחיים ולשמר את עצמאותם תוך שמירה בלתי מתפשרת על ביטחונם. עינית דיגיטלית, פעמון אלחוטי, מצלמת אבטחה ועוד הם רק חלק מהמוצרים שקשישים ובני משפחותיהם רוכשים על מנת שיוכלו להרגיש בטוחים יותר בבתיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה