מדדים ומחקרים

מעל 1,600 תרופות יתייקרו: גל עליות המחירים בישראל מגיע לבתי המרקחת

הסתדרות הרוקחים בישראל מתריעה כי צפויה עליית מחירים של 5-7% ליותר מ-1,600 תרופות, שתיכנס לתוקף בתחילת חודש יולי, זאת בשל התחזקות הדולר והאירו אל מול השקל
מערכת ice | 
בית מרקחת (צילום freepik)
הסתדרות הרוקחים בישראל מתריעה היום (ראשון) כי צפויה עליית מחירים של 5-7% ליותר מ-1,600 תרופות, שתיכנס לתוקף בתחילת חודש יולי, זאת בשל התחזקות הדולר והאירו אל מול השקל.
העלייה הזו תפגע בעיקר באלו הקונים בבתי המרקחת הפרטיים או מבוטחים שחברים בקופות חולים שאין להם הסכמי עבודה עם כלל בתי המרקחת בישראל. במרבית בתי מרקחת פרטיים, קופות החולים לא חידשו את הסכמי העבודה, וסבסוד מחירי התרופות נעצר. אגב, אחוז העלייה הסופי עדיין לא ידוע, והוא ייוודע לקראת סוף החודש, לאחר ההנחיות המדויקות של משרד הבריאות.
יו"ר הסתדרות הרוקחים, דוד פפו, שלח מכתב בו הוא קורא לממשלה לאלץ את הקופות לאפשר למטופלים לרכוש תרופות באיזה בית מרקחת שהם רוצים, ולמעשה להרחיב את הסכמי העבודה. פפו אמר: "אם לכל בתי המרקחת בישראל היה חוזה עם קופות החולים, עליית המחירים הזו לא הייתה מורגשת כלל לצרכן הסופי. בשל העובדה שלא לכולם יש חוזה עבודה, עליית המחירים תוביל לכך שהצרכן ייאלץ להוציא עוד כסף מכיסו, בזמנים קשים אלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה