מדדים ומחקרים

רומן במקום העבודה עלול להוביל לזה

מחקר חדש חושף שמערכות יחסים רומנטיות במקום העבודה דווקא מביאות לתחושות נידוי וגרימת חבלה בידי הקולגות שלנו. משמע, לנהל רומן בעבודה עלול לגרום לנו להרגיש מנודים ודחויים במשרד
מערכת ice | 
זוגיות בעבודה (צילום shutterstock)
אף שאנו נהנים לראות רומנים במקום העבודה בסדרות האהובות עלינו, מערכות היחסים הללו עוברות פחות טובות במציאות. מחקר חדש חושף שמערכות יחסים רומנטיות במקום העבודה דווקא מביאות לתחושות נידוי וגרימת חבלה בידי הקולגות שלנו. משמע, לנהל רומן בעבודה עלול לגרום לנו להרגיש מנודים ודחויים במשרד.
המחקר נערך במכון טכנולוגי בסין ובדק בדיוק את תחושות הנידוי והדחייה בעקבות רומן בעבודה, ולא רק עד כמה זה משפיע על רמת שביעות הרצון שלנו מהמשרה. במסגרת המחקר, החוקרים שלחו למאות נבדקים סקרים כל שמונה שבועות, ובסך הכול שלוש פעמים. הסקרים שאלו על סטטוס הזוגיות שלהם, מידת הנידוי בעבודה, עד כמה מתעלמים מהם, עד כמה עובדים אחרים מחבלים ברמת הידע המקצועי שלהם ועוד.
ואכן, הממצאים הראו כי עובדים שמנהלים מערכת יחסים רומנטית בעבודה מרגישים מנודים ודחויים יותר, חברתית ומקצועית, על ידי הקולגות. משמע, אותם קולגות רואים את מערכת היחסים של העובד באור שלילי ולא חיובי. מנגד, למחקר יש מספר חסרונות; הוא נערך בפקיסטן בקרב שוק עבודה ספציפי שנתון יותר לדעות חברתיות עתיקות, ולא נבדק כמה מאותם 343 נבדקים נמצאים במערכת יחסים במקום העבודה. 
כמו כן, כנראה שמגדר תופס נתח משמעותי ממשמעות התוצאות ובכללי הוא כנראה משפיע על מידת רגשות הנידוי. אם כן, החוקרים מעידים בעצמם כי נדרשים מחקרים נוספים ומעמיקים יותר שיחקרו את התחושות והמגמות הללו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה