מדדים ומחקרים

מה באמת קורה אחרי המוות? מחקר מפתיע חושף את התשובה

מחקר חדש של אוניברסיטת מישיגן חושף את התשובה לשאלה שהכי מסקרנת את האנושות מאז ומתמיד - אז מה באמת קורה למוח שלנו אחרי המוות?
מערכת ice |  4
ניתוח פלסטי (צילום shutterstock)
חוקרים מאוניברסיטת מישיגן גילו עדויות המצביעות על כך שגל פעילות הקשורה לתודעה מתרחשת במוח הגוסס. נראה כי פעילות זו מתרחשת באזור של המוח הקשור לחלום, הזיות ראייה עקב אפילפסיה ושינוי במצבי הכרה.
גילוי זה עשוי לסייע בהסבר דיווחים של אנשים שחוו חוויות של כמעט מוות, כולל ראיית אורות לבנים, התאחדות עם יקיריהם שהלכו לעולמם ושמיעת קולות. החוקרים בדקו ארבעה חולים שמתו מדום לב בזמן ניטור אלקטרואנצפלוגרמה (EEG), בדיקה המודדת פעילות חשמלית במוח.
כל ארבעת המטופלים היו בתרדמת ולא הגיבו, כשהרופאים אמרו שהם מעבר לעזרה רפואית, ובסופו של דבר ניתקו אותם ממכשירי ההנשמה בהסכמת משפחותיהם. כאשר אנשי מקצוע רפואיים ניתקו את מכשירי ההנשמה, שניים מהמטופלים הראו עלייה בקצב הלב ועלייה בפעילות גלי גמא, שהיא הפעילות המוחית המהירה ביותר הקשורה להכרה.
לשני החולים הללו הייתה היסטוריה של התקפים, אך אף אחד מהם לא התרחש בשעה שקדמה למותם. שני החולים האחרים לא הראו עליות דומות בקצב הלב או בפעילות המוח.
מחקר זה מתבסס על מחקר בבעלי חיים שנערך כמעט עשור קודם לכן, שמצא חתימות דומות של הפעלת גמא במוח הגוסס של בעלי חיים ובני אדם כאחד בעקבות איבוד חמצן עקב דום לב. עם זאת, החוקרים מזהירים מלהסיק מסקנות רחבות על סמך ממצאיהם, שכן גודל המדגם היה קטן, ואי אפשר לדעת את חוויות החולים מכיוון שהם לא שרדו.
"איך חוויה חיה יכולה לצוץ ממוח לא מתפקד במהלך תהליך המוות הוא פרדוקס נוירומדעי. ד"ר בורג'יגין הוביל מחקר חשוב שעוזר לשפוך אור על המנגנונים הנוירופיזיולוגיים הבסיסיים", מסביר ד"ר ג'ורג' משעור, מחבר שותף במחקר ומנהל מייסד של מרכז מישיגן למדעי התודעה.
"איננו מסוגלים ליצור קורלציות של החתימות העצביות שנצפו של התודעה עם חוויה מקבילה באותם מטופלים במחקר זה. עם זאת, הממצאים שנצפו בהחלט מרגשים ומספקים מסגרת חדשה להבנתנו את התודעה הסמויה בבני אדם גוססים", מסבירה נושה מיהיילובה, פרופסורית במחלקה לנוירולוגיה.
מחקרים גדולים יותר עשויים להציע נתונים מכריעים כדי לקבוע אם התפרצויות פעילות גמא אלה הן עדות לתודעה נסתרת אפילו סמוך למוות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    TELEPFTHY
    dikroytman@gmail.com 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    The devil is concealed in trifles The solution of a task is its accurate information, but how to formulate a clairvoyance problem - ability to predict the future? Any such attempt has to be considered as a lottery where the probability of guessing is easily calculated as multiplication of probabilities of possible events. It isn't a lot of the events which probability interests so to go to the fortuneteller - let their no more than ten and for a month forward. Then probability of casual hit one of three hundred . It is possible to crumble all this on small squares and to force a parrot them to pull out, process apparently accidental t and not trust. Several respectable a magic sphere (a flask with water a stopper down), the twilight (some flavored candles), eyes with huge pupils (on an atropine drop in everyone). It increases service time - let till 15 minutes, but even more than a price and acquits itself. At the eight-hour working day it is 32 clients a day, in such condit
    סגור
  • 2.
    אין הסבר לעדויות רבות על ראיית התרחשויות במקומות אחרים.
    הנשמה רואה. לא המוח. 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין הסבר לאינספור עדויות על ראיית התרחשויות - מצבים ושיחות של אנשים - במקומות אחרים (חדרים סמוכים, בניין אחר, עיר אחרת ואפילו מדינה אחרת). התרחשויות אלה אומתו. כל הטריקים של המוח לא יכולים לגרום לנו לראות התרחשויות שמחוץ לחדר בו מוטל הגוף. אנשי ה"מדע" מתקשים להשלים עם העובדה שיש הרבה מעבר לפיזי. לא מסתדר עם מה שהיו רוצים. שיהיו בריאים.
    סגור
  • אינספור?
    איציק 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח ביביסט, יודע לספור רק עד 10.
    סגור
  • 1.
    המחקר הכי מוזר
    התבלבלתי 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הם הראו עליה גם בפעילות הלב וגם בפעילות המוח איך אפשר לומר שהם בעצם כבר מתו? והשניים האחרים לא הראו עליה בקצב פעילות המוח
    סגור