מדדים ומחקרים

הזהב מתקרב לשיא של כל הזמנים על רקע הריבית

הזהב זינק בעקבות ירידה בדולר ותשואות נמוכות יותר על רקע חוסר ודאות כלכלית. המשקיעים מעכלים את ההחלטה האחרונה של הפדרל ריזרב להעלות את הריבית

מערכת ice | 
מחיר הזהב עולה (צילום vecteezy)
הזהב התחזק אתמול (רביעי) לאחר זינוק קצר של כמעט 1%, כאשר הפדרל ריזרב האמריקאי סיפק העלאת ריבית צפויה וסימן על הפסקה בעליות. מחיר הזהב עלה בכ-0.7% ל-2,035.47 דולר לאונקיה לאחר שנגע בשיא של 2,072.19 דולר קודם לכן.
החוזים העתידיים על הזהב בארה"ב עלו ב-0.7% ל-2,037 דולר.
הפד העלה את הריבית ברבע אחוז כדי לדכא את הלחצים האינפלציוניים ששמרו על עליות המחירים הרבה מעל היעד של 2%.
"היכולת של הזהב לסיים ללא שינוי למרות רמזים עבים מאת יו"ר הפד פאוול, ממצבת אותו היטב לדחיפה חדשה לעבר שיאי כל הזמנים כעת, כאשר הפד נמצא בהפוגה ומצב תקרת החוב נראה חמור יותר ויותר", אמר טאי וונג. סוחר מתכות עצמאי מניו יורק.

יו"ר הפדרל ירזרב אמר כי "אנחנו מוכנים לעשות יותר" עם העלאות ריבית במידת הצורך, אך הוסיף כי ייתכן שהן לא רחוקות, ואולי ברמה "מגבילה מספיק" כדי להחזיר את האינפלציה ליעד.
מדד הדולר האמריקני ירד ב-0.6%, מה שמייקר את מטילי הזהב עבור קונים המחזיקים במטבעות אחרים. המטילים מתיימרים להוות מקלט בטוח מפני אינפלציה ואי ודאות כלכלית, ומושכים ביקושים נמוכים יותר כאשר ריבית גבוהה מדי מגדילה את התשואות על נכסים מתחרים .
מחירי הזהב עלו ב-1% באפריל כאשר משבר הבנקים בארה"ב גרם לריצה למקום מבטחים. הכסף עלה ב-0.1% ל-25.41 דולר לאונקיה, הפלטינה ירדה ב-1.4% ל-1,050.64 דולר בעוד שהפלדיום ירד ב-0.3% ל-1,425.68 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה